سی و ششمین بهار آزادی با راهپیمایی مردم سراسر ایران آغاز شد

راهپیمایی با شکوه 22 بهمن 92 در طلیعه سی و ششمین بهار آزادی، با حضور میلیونی و پرشور مردم همزمان در پایتخت و سراسر میهن اسلامی آغاز شد.

مردم غیور ایران اسلامی از ساعاتی قبل از آغاز رسمی راهپیمایی 22 بهمن حرکت خود را از مسیرهای دهگانه به سمت میدان آزادی آغاز کرده اند.

به گزارش ایرنا ،مردم ولایت مدار ایران اسلامی امروز با حضور در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر با آرمان های معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق می کنند و فریاد ندای اتحاد مسلمانان و انزجار از دشمنان را سر می دهند.

امروز همه خواهند آمد تا فریاد استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، الله اکبر، ما ملت دلاوریم، پیرو امر رهبریم سر دهند و به دشمنان بگویند که ما تا آخر ایستاده ایم.

مسیرهای درنظر گرفته شده برای راهپیمایی همانند سال های گذشته، از مساجد آغاز شده و این نشانگر پایبندی مردم به اعتقاداتی است که 35 سال پیش با تکیه بر آنها حرکتی اعجاب انگیز را آغاز کردند و در میان شگفتی جهانیان به ثمر رساندند.

مسیرهای دهگانه مراسم راهپیمایی 22 بهمن به این شرح است:

مسیر اول مسجد امام حسین(ع) است و میدان امام حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی و میدان آزادی را در برمی گیرد.

مسیر دوم مسجد جامع ابوذر است و میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان آیت الله سعیدی و میدان آزادی را در بر می گیرد.

مسیر سوم مسجد امام هادی (ع) است و خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت الله سعیدی و میدان آزادی را در بر می گیرد.

مسیر چهارم مسجد دارالسلام است و محورهای میدان منیریه خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی و میدان آزادی را در برمی گیرد.

مسیر پنجم مسجد الجواد (ع) است و شامل میدان هفتم تیر، خیابان آیت الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی و میدان آزادی است.

مسیر ششم مسجد حضرت امیر (ع) است و محورهای خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی و میدان آزادی را در بر می گیرد.

مسیر هفتم مسجد المهدی (عج) است و شامل خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی و میدان آزادی است.

مسیر هشتم مسجد حضرت ابوالفضل (ع) است و خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی و میدان آزادی را در بر می گیرد.

مسیر نهم مسجد امام سجاد (ع) است و خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح و میدان آزادی را در بر می گیرد.

مسیر دهم هم مسجد امام جعفر صادق (ع) است و شامل فلکه دوم صادقیه، خیابان محمد علی جناح و میدان آزادی است.

راهیپیمایان پس از طی مسیرهای ده گانه در میدان بزرگ آزادی تجمع کرده و شاهد اجرای برنامه های مختلفی از جمله اجرای سرود دسته جمعی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و قرائت قطعنامه پایانی راهپیمایی خواهند بود. محمدمنصور کوشش مدیرکل مطبوعات خارجی وزارت ارشاد در مورد حضور خبرنگاران خارجی در این مراسم، گفت: 194 خبرنگار مقیم و غیرمقیم راهپیمایی 22 بهمن را انعکاس می دهند، تونس، فرانسه، ژاپن و آمریکا بیشترین خبرنگار را به ایران اعزام کرده اند.

تونس با 27 خبرنگار، فرانسه با 14 خبرنگار، ژاپن با 9 خبر و همچنین آمریکا با 8 خبرنگار، جز کشورهایی هستند که بیشترین خبرنگار را برای پوشش اخبار مربوط به راهپیمایی 22 بهمن به ایران اعزام کرده اند.

شخصیت های مذهبی، ملی، سیاسی، احزاب و گروه های مختلف در روزهای گذشته با انجام مصاحبه وانتشار بیانیه هایی بر اهمیت راهیپمایی 22 بهمن تاکید و مردم فهیم ایران اسلامی را به حضور گسترده در این روز دعوت کرده اند.

حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی یکی از مظاهر اقتدار ملی، اجتماعات عظیم مردم همچون راهپیمایی 22 بهمن و همچنین انتخابات گوناگون برشمرده و فرمودند: روز 22 بهمن همه خواهند دید، ملت ایران بار دیگر در همه شهرها با استحکام به صحنه خواهد آمد و اقتدار ملی خود را به جهانیان نشان خواهد داد.

شخصیت های مختلف نیز حضور قدرتمند مردم در راهپیمایی 22 بهمن را خواستار شدند که مهم ترین آن سخنان حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران بود.

رییس جمهوری گفت: ازهمه جناح ها، احزاب و اقوام می خواهم همه و همه، پیر و جوان، زن و مرد، مخصوصا جوانان عزیز که در روز 22 بهمن حماسه بزرگ دیگری را بیافرینند و امیدوارم شاهد شکوه و عظمت در روز 22 بهمن امسال باشیم.

تلاش های دولت تدبیر و امید در عرصه های داخلی و خارجی، توافق هسته ای ژنو، حضور در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل و مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس، همچنین سفرهای متعدد مقامات کشورهای جهان برای حضور در ایران و انجام دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران که نشانگر دیپلماسی فعال دولت است، رنگ و بوی دیگری به راهپیمایی 22 بهمن 92 داده به گونه ای توجه بیشتری در سراسر جهان به آن معطوف شده است.

** حماسه جشن انقلاب در سراسر ایران

آیین های راهپیمایی سراسری 22 بهمن با حضور حماسی قشرهای مختلف مردم در شهرهای مختلف کشور از دقایقی پیش آغاز شد.

در طلیعه سی و ششمین بهار انقلاب اسلامی ملت سرافراز ایران به خیابان ها آمده اند تا با فریادهای الله اکبر - خامنه ای رهبر بار دیگر به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفته و عزم آهنین خود برای پاسداری از آرمانها و ارزشهای انقلاب را به جهانیان نشان دهند.

امروز یک بار دیگر کرد ، لر، بلوچ ، ترکمن ، فارس ، عرب ، آذری ، ترک و دیگر اقوام سرافراز در جای جای ایران اسلامی به خیابانها آمده اند تا بار دیگر جلوه زیبایی از وحدت و اقتدار ملت ایران به نمایش بگذارند.

حضور مردم در آیینهای بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نخستین ساعات آغاز راهپیمایی بسیار چشمگیر است و با سالهای پیشین تفاوت دارد.

فریاد های الله اکبر و خامنه ای رهبر ، مرگ بر استکبار و مرگ بر صهیونیست در شهرهای اصفهان ، قم ، اراک ، تبریز ، یزد ، خرم آباد ، یاسوج ، شیراز ، مشهد ، کرمان ، رشت ، ساری ، گرگان ، اهواز ، اردبیل ، ارومیه ، کرمانشاه ، سنندج ، همدان، ایلام ، شهرکرد ، زاهدان ، بندرعباس ، بوشهر، سمنان، بیرجند ، بجنورد، زنجان، قزوین و کرج طنین افکنده است و قشرهای مختلف مردم در سایر شهرهای کشور نیز در خیابانها حضوری پرشور دارند.

بزرگ، با فریاد بلند شعارهای الله اکبر، مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل را سر می دهند ؛ ایران سراسر فریاد شده است.

اقشار مختلف مردم در سراسر کشور با در دست داشتن پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و مشت های گره کرده با فریاد الله اکبر، یاد و خاطره روزهای انقلاب را در ذهنها زنده کردند.

مراسم راهپیمایی 22 بهمن که در بیش از یک هزار شهر و شهرستان و چهار هزار روستای سراسر کشور به طور همزمان آغاز شده است، با قرائت قطعنامه سراسری راهپیمایی پایان می یابد.

راهپیمایی پایتخت نشینان نیز از ساعت ٩ صبح با حضور گسترده مردم و با فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل، لبیک یا حسین (ع) از مسیرهای تعیین شده 10 گانه به سمت میدان بزرگ آزادی آغاز شد.

170 خبرنگار از شبکه ها خبری بین المللی و رسانه ها و خبرگزاریهای خارجی و صدها خبرنگار و تصویربردار از رسانه های داخلی با تجهیزات کامل آماده پوشش خبری این رویداد مهم در پایتخت ایران اسلامی شده اند.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =