مدال استاد خورشیدی برای بهترین طراح صحنه سال تئاتر ایران

آنچه مسلم است اوضاع طراحی صحنه تئاتر ایران سال هاست که وخیم است. شاید کار از وخامت هم گذشته باشد و این مریض رو به موت، سال هاست که مرده است و ما بیخود آن را به دستگاه های حیاتی وصل کرده ایم و به این حیات نباتی و تنفس مصنوعی دلخوشیم!

 

چند سال قبل پیشنهادی را مطرح کردم تا بدینوسیله اهمیت حضور و وجود طراحی صحنه در تئاتر بیش از پیش به مدیران و هنرمندان این عرصه یادآوری شود. پیشنهاد مزبور آن بود که هر سال هیئتی متشکل از طراحان صحنه حرفه ای، کارگردانان خبره و نمایشنامه نویسان مطرح، بهترین طراح صحنه سال را انتخاب و طی مراسم ویژه ای مدال استاد خسرو خورشیدی با امضای ایشان به هنرمند طراح برگزیده اهدا شود. حتی تاریخ مراسم یاد شده را نیز روز پنجم آذر مصادف با روز تولد استاد خورشیدی تعیین کرده بودیم. طرح یاد شده همچون بسیاری از طرح ها، ابتدا با استقبال بسیار روبرو شده اما در ادامه همه چیز به نقطه صفر بازگشت. حالا از آن سال، سال ها می گذرد و اوضاع طراحی صحنه تئاتر بدتر شده است. بدین ترتیب تصمیم گرفته ام تا این طرح را مجددا با همکاری استاد خورشیدی به جریان بیندازم. اما این بار بر روی هیچ کمک دولتی حساب باز نکرده ام. این بار تصمیم گرفته ام کلیه هزینه های مربوط به این پروژه را شخصا متقبل شوم و این بار مطمئنم اولین مدال استاد خورشیدی را در روز پنجم آذر 1393، به بهترین طراح صحنه سال 1392، اهدا خواهیم کرد.

بدین منظور از کلیه طراحان صحنه فعال در حوزه تئاتر تقاضا می شود تا تصاویر آثار به اجرا رفته خود را در سال 1392 به همراه بخش کوتاهی از فیلم اجرای مزبور آماده کرده و به نشانی پست الکترونیک من ارسال نمایند. نشانی پست الکترونیک من عبارت است از:

pforutan@yahoo.com  

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =