فارس نوشت:

همسر شهید شهریاری گفت: چرا برخی مقامات دولت دستاوردهای هسته‌ای دوره گذشته را نفی می‌کنند.
 بهجت قاسمی همسر شهید شهریاری از شهدای هسته‌ای کشورمان در مراسم پنجاهمین سالگرد تأسیس انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر که عصر امروز در محل آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه باید در اخلاق و رفتار ما و همچنین سلوک سیاسی ما اخلاق حاکم باشد، گفت: بداخلاقی‌ها تنها به بر هم زدن وحدت در جامعه کمک می‌کند و غرب هم به دنبال همین مسئله است، از این رو باید بداخلاقی را کنار گذاشت.

وی با اشاره به مباحثات موجود در فضای سیاسی جامعه به خصوص توافقنامه ژنو، گفت: بالاخره در این مسائل به مردم فشار آمده است. عده‌ای آمده‌اند و به دنبال این هستند که به باز کردن فضا از فشار کم بکنند.

همسر شهید شهریاری ادامه داد: مقام معظم رهبری در این باره گفته‌اند که این مذاکرات هم امتحان است شاید بتوانیم از فشارهایی که بر مردم وارد می‌شود کم کنیم.

قاسمی گفت: بالاخره مذاکره هم شوخی نیست. در یک طرف 6 کشور قدرتمند در دنیا هستند و در گوشه‌ دیگر نیز ایران تک و تنها قرار دارد. مگر می‌شود که در جریان مذاکره ما حرفی را بیان کنیم و آنها قبول بکنند حتی در یک خانه هم برادر بزرگتر به خواهر کوچکتر زور می‌گوید و ممکن است خواهر کوچکتر مجبور شود برخی از حرف‌ها را قبول بکند.

وی با اشاره به اینکه ایران 3 دوره هسته‌ای مختلف را تجربه کرده است، گفت: قراردادی که ایران در زمان آقای خاتمی امضا کرد با قراردادی که هم اکنون امضا شده است بسیار متفاوت است. آن قرارداد در اوج ناتوانی امضا شد اما امروز ایران توانمند است.

همسر شهید شهریاری ادامه داد: در طول 7-8 سال اخیر نیز انصافا کار بزرگی انجام شد و به اتکاء همین کار 7 یا 8 ساله است که ما می‌توانیم با 19 هزار سانتریفیوژ نصب شده بر سر میز مذاکره برویم.

قاسمی گفت: نباید از انصاف دور شد که در دوره گذشته نیز کارهای فراوانی انجام شده است. نترس‌ترین رئیس‌جمهور ما رئیس‌جمهور قبلی بود اما مشکلی که در این باره وجود داشت مشکل اخلاق بود.

وی افزود: چرا باید برخی از مقامات دولت دستاوردهای دوره گذشته را نفی بکنند. ما باید به اخلاق توجه بیشتری نشان دهیم.

همسر شهید شهریاری در ادامه با اشاره به اینکه مذاکرات فعلی نیز یک تجربه است، گفت: باید از فضای تخریبی و تخریب یکدیگر دوری کنیم چرا که تنها دشمن از تخریب‌های موجود سود خواهد برد.

بنابراین گزارش، بهجت قاسمی در ابتدای سخنان خود به بیان برخی از خاطرات خود از دوران زندگی مشترک با شهید شهریاری پرداخت.

/212 29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    13 3
    سید محمد خاتمی عزیز با این اهانتها و توهینها چیزی از ارج و قربش در نزد مردم ایران کم نمیشود .تا میتوانید به سید توهین کنید اینقدر که خسته شوید و اینگونه خود را ارام نمایید ولی از این کار هم چیزی عایدتان نمیشود .
  • روووووووحانی دوست A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    2 6
    بارک الله به تدبیر کلامت واحسنت به صبر و شکیباییت
  • بی نام US ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    9 2
    بنده خدا اطلاعاتی که می دهد غلط است. زیاد بولتنهای دولتهای نهم و دهم را مطالعه کرده است. فقط کافی بود به این خانم امار منفی 9٪ صنعت را نشان بدهند. به عبارتی صنعت ایران از سال 1391 تا 1392 9٪ کوچکتر شده است. می دانید فشار یک چیز است، نابودی چیز دیگر !!
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    5 2
    خانم شهرياري بين نترسيدن با حماقت فاصله اي خيلي كمي هست!
  • بی نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 3
    خانم بی خیااال
  • سرخوش BG ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    5 2
    با احترام به ایشون و همسر شهیدشون ولی ایشان هم انگار از یک سری محافل تهییج شدن . متاسفانه ایشان هم انگار فریب این ها را خوردن . مکان و نوع حرفها مسیر را نشان می دهد
  • بی نام A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    2 2
    مردم بدبخت شده اند به فکر میز مذاکره افتادیم نه تعداد سانتریفیوژ
  • علییی A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    4 2
    خواهشا به این خانواده شهدا بفرمایید خود را طعمه گروههای سیاسی قرار ندهند. شما چه تخصصی در باب مذاکرات و کشور داری دارید که نظر می دهید کلا دیدتان مشکلات مردم است وقتی هزینه از جیب مردم باشد همه می توانند شجاع باشند این شجاعت نیشت شجاعت همراه با تدبیر مهم است
  • بی نام RO ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    3 2
    همسر شهید شهریاری : قراردادی که ایران در زمان آقای خاتمی امضا کرد با قراردادی که هم اکنون امضا شده است بسیار متفاوت است. آن قرارداد در اوج ناتوانی امضا شد اما امروز ایران توانمند است. همسر شهید شهریاری ادامه داد: در طول 7-8 سال اخیر نیز انصافا کار بزرگی انجام شد و به اتکاء همین کار 7 یا 8 ساله است که ما می‌توانیم با 19 هزار سانتریفیوژ نصب شده بر سر میز مذاکره برویم. قاسمی گفت: نباید از انصاف دور شد که در دوره گذشته نیز کارهای فراوانی انجام شده است. نترس‌ترین رئیس‌جمهور ما رئیس‌جمهور قبلی بود اما مشکلی که در این باره وجود داشت مشکل اخلاق بود. وی افزود: چرا باید برخی از مقامات دولت دستاوردهای دوره گذشته را نفی بکنند. ما باید به اخلاق توجه
  • امیر سرخ دل A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    6 2
    نفس ایشون انگار از جای گرم بلند میشه ...بی تدبیری شجاعت نیست خانم محترم
  • سعید A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    9 2
    قرار نیست چون همسر شهیده ، متخصص در امور هسته ایی یا جامعه شناسی باشه احترامش واجب ، ولی هر کسی در جایگاهه خودش صحبت کنه بهتره !!!!
  • صادق A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    10 4
    هر چی میکشیم از دست دولت قبلیه.تورم گرونی ...
  • محمد A1 ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    9 2
    حالا دیگه همه واسه ما نظریه پرداز و سیاستمدار شدند
  • میلاد A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    9 2
    دیگه هرکی از راه رسید واسه خودش تئورسین شد. . .
  • sasan A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    2 4
    بسیار زیبا.
  • سعید IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    4 1
    با سلام و درود خدمت شهدای هسته ای.. خانم قاسمی کسی دستاوردهای هسته ای که از دوران دولت اصلاحات شروع شده رو نفی نکرد فقط معتقدیم هزینه هایی که داده شده خیلی بیشتر از مزایا بوده و میشه با کمی سیاست هم هسته ای رو داشت همه معیشت مردم بهتر شه
  • مصطفی NL ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    4 1
    احسنت به شما بانوی خوش فکر .. من تقریبا با همه حرفهای شما موافقم فقط ذکر این نکته لازم است که پیشرفتهای هسته ای از قبل از دولت اقای خاتمی هم بوده است و تقریبا همه دولتها در پی انرژی هسته ای بودند . هیچ کس منکر زحمات شوهر عزیز شما و بقیه شهدای هسته ای نیست ولی همونطور که خودتون گفتید فشار بر مردم زیاد است و بهای پیشرفتهای دانشمندان هسته ای رو مردم با تحمل این فشارها پرداخت کردند
  • داش مجید A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    7 2
    نتیجه دستاوردهای دولت قبلی همین فشارهای ویرانگر بود،خانم قاسمی شمائی که درد مردم را نکشیده ای نمیتوانی در مورد دستاوردهای دولت قبل نظر بدید،شما فقر و از دست دادن عزیزتون بخاطر نبود دارو را نچشیده اید،شما حالا صدر اخبار هستید بخاطر همسرتان ولی مردمی که این همه فشار رو متحمل شده اند و هرروز از خجالت ونداری و فقر و ذره ذره آب شدن عزیزانشان میمیرند میتوانند در باره دستاوردهای دولتها و مسئولان حرف بزنند همانهائیکه باید ولی نعمت باشند نه... ولی هیچ اهمیتی برای انها قائل نیستند
  • x A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    6 2
    فقط شما تو این دنیا زندگی نمیکنی بزارید همون عده کارشون انجام بدن
  • بی نام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    2 2
    روحانی میگه که تخصص ندارین حرف نزنین آخه خانوم محترم شما از روی احساسات داری حرف میزنی نه منطق
  • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    بیشتر از از این مباحث ، من تصورم اینه که عوامل خودروساز تدابیر ترور را مطرح میکنند تا دشمن . و با ایجاد جو کاذب و تغییر افکار عمومی شدیدا از اتم و شهدای ان بهره برداری کنند تا منجر به تحریم شود. متوجه هستید که تنها بخش و صنعتی که از تحریم بهره برداری برای افزایش قیمت کرده همین صنعت است. و هیچ تدبیری برای کاهش قیمت نیز ندارد. از هرج و مرج موجود نهایت بهره برداری را میکند. فرزند امام راحل را نیز به نظرم همین عوامل این صنعت ترور کرده است.
  • بی نام RO ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 4
    خبرآنلاین سایتت یه روزی واقعا خوب ولی در حد یک نشریه زرد خودتون رو پایین آوردید و پاچه خوار بسیار شدید دولت شدید و حتی از انتخاب هم جلو زدید این همه حمایت از دولت قبل رو چرا تیتر نکردی؟
  • بی نام A1 ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    3 2
    فقط همینو کم داشتیم که ایشون هم نظرات تخصصی در حوزه ی هسته ای و سیاست خارجی بدن!!
  • حقی IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 2
    اگراتفاقی به افتدمملکت درخطراست واین به ترسوبودن یانترس بودن رئس جمهورربطی نداردچراکه انهاموقع خطردرامن ترین سنگرهاپناه خواهندگرفت واین مردم هستندکه فدامیشوندکمااینکه هم اکنون هم فشارندانم کاری(نه نترس بودن)احمدی نجادبردوش مردم است نه بردوش دولت مردان وافرادی مانند این سخنران که معلوم نیست برای همین سخنرانی ازبیت المال چقدردریافت کرده است.سیرازگرسنه خبرندارد.ایشان دراین وانفساازکارگری بادویست هزارتومان درآمدماهانه چه خبردارد.
  • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    3 2
    حیف از قرار داد خاتمی
  • وحید ار تهران GB ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    2 3
    و اما عده ای هستند که راحتی مردم رو حرام میدونن.!
  • حسن RO ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    2 3
    نترس بودن باچه هزینه ای ؟نابودی کشوروفقیرشدن مردم خوب است؟
  • علی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    4 2
    روح پاک همه شهدا و شهدای هسته ای این دانشمندان غیور ایران اسلامی شاد و همنشین شهدا و امام شهدا باد ... خوش به حال آنان که سرافراز به دیدار حق رفتند و خدا کند که ما هم شرمنده نشویم ...
  • حامد IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 4
    ای بابا ... فقط همینو کم داشتیم. اما چه میشه گفت!؟ در هر صورت احترام خانواده شهدا واجبه.
  • m A1 ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 2
    آدم بالاخره از روی تعصب یه چیزایی میگه...خواهشا تعصب روی همسرتون نداشته باشید...به فکر مملکت باشید.اگه قرار بشه شما یه چی بگی ، رئیس جمهور یه چیزی بگه ، وزیر و ... هرکی یه چیزی بگه اوضاع ما حالا حالا همینه.به فکر مملکت باشید نه تعصبات شخصی
  • بی نام DK ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 3
    شکم اینها سیر است چیزی هم از دست نرفته پشت رهبر عز یزباشید نه جلو تر
  • بی نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    1 4
    سرکار خانم تا حالا شب گرسنه خوابیدی تا دستاورد هسته ای از یادتون بره؟ ما در زمینه های دیگری لازم بود دستاورد داشته باشیم که نداشتیم مرغ ما دونش از خارج میاد ماشینی که شهید شهریاری توش شهید شد موتورش از خارج میاد بازم بگم
  • هادی IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    6 1
    درود بر روان پاک آقای دکتر شهریاری
  • بی نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 3
    روح همه شهدا و رفتگان شاد. عموم مردم سانتریفیوژ و انرژی هسته ای را در زندگی روزمره خود به کار نبردند اما هر یک روزانه حداقل یکی دو لیتر بنزین تولید شده از یک ترکیب خطی که با چند ماده مضر ترکیب شده را سوزانند و به حلق خود و سایرین وارد کردند و بعد سرطان گرفتند یا فرزندانشان بیمار شد و بیمه ای نبودکه خرج درمان را تامین کند و به همین راحتی از بین رفتند. روح همه رفتگان شاد.
  • 111111111 A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    1 3
    امیدوارم ایشان نسبت به بی اخلاقیهایی که نسبت به خاتمی شد هم اعتراض کنن
  • اکبر IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    2 5
    شما با این جمله که ما میتوانیم سانتریفیوژ درست کنیم اقتصاد مملکت را به این روز انداختید!!!!!!!!!!