حسن روحانی امروز میزبان سفرای جدید تونس، مکزیک و گینه کُناکری بود.

بنا به گزارش ایسنا،قاضی‌بن صالح سفیر جدید تونس صبح روز دوشنبه با رییس‌جمهوری دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

رییس‌ جمهور در این دیدار با ابرازخرسندی از تحولات اخیر تونس و نقش آن در کشورهای شمال آفریقا و با بیان این‌که «پیامبراکرم(ص) بنیانگذار مشورت در جهان اسلام بود» گفت: ما در مردمسالاری پیشرو هستیم. ایران و تونس علاوه بر همکاری‌هایی که در مجامع اسلامی و بین‌المللی دارند، می‌توانند در زمینه مسایل منطقه‌ای و جهان اسلام نیز با یکدیگر همکاری و رایزنی‌های نزدیکی داشته باشند.

دکتر روحانی با اشاره به مشترکات فرهنگی دو کشور مسلمان ایران و تونس بر توسعه و تقویت روابط اقتصادی و فرهنگی و ضرورت گسترش و تسهیل صنعت گردشگری میان دو کشور اظهار کرد: ایران خواهان توسعه روابط با کشور دوست و برادر تونس است.

قاضی بن صالح سفیر جدید تونس نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌ های گرم منصف المرزوقی رییس‌ جمهوری تونس به دکتر روحانی و عرض تبریک به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مفتخرم به کشوری ماموریت پیدا کرده ام که صاحب فرهنگ، تاریخ و تمدن بزرگ و شناخته شده ای در جهان است.

بن صالح ضمن تبریک پیروزی ملت ایران از طرف دولت و ملت تونس گفت: تونس خود را شریک پیروزی های انقلاب اسلامی ایران می داند.

 سفیر جدید تونس در ایران افزود: دولت تونس مصمم به گسترش و تحکیم روابط خود با جمهوری اسلامی ایران نه تنها در عرصه سیاسی بلکه در تمام زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.


روحانی در دیدار سفیر جدید مکزیک: روابط نزدیک ایران با کشورهای آمریکای لاتین و مکزیک توسعه خواهد یافت

همچنین بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،اولیسیس کانچولاگوتینرز سفید جدید مکزیک صبح امروز (دوشنبه) با رییس‌ جمهوری دیدار و استوار نامه خود را تقدیم کرد.

حسن روحانی در این دیدار با بیان اینکه ایران و مکزیک از روابط خوبی برخوردار بوده اند گفت: امروز شرایط مناسب‌تری برای توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و بین المللی میان دو کشور پدید آمده است.

رییس‌جمهوری با اشاره به روابط گسترده و نزدیک ایران با کشورهای منطقه آمریکای لاتین پس از انقلاب اسلامی و اینکه این روابط صرفا در راستای منافع فی مابین خواهد بود گفت: اراده راسخ در جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی ایران و مکزیک وجود دارد و روابط نزدیک و گسترده ایران و کشورهای آمریکای لاتین بویژه روابط ما با مکزیک در راستای منافع ملی دو جانبه توسعه خواهد یافت.

سفیر جدید مکزیک: برای گسترش روابط همه جانبه و تقویت گفت‌وگوی سیاسی میان دو کشور تلاش خواهم کرد

اولیسیس کانچولاگوتینرز سفید جدید مکزیک نیز در این دیدار ضمن مباهات از اینکه در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالگرد صدمین سال آغاز روابط ایران و مکزیک استوارنامه خود را به رییس‌ جمهوری تقدیم می‌کند، گفت:‌ در دوران مأموریت خود در ایران برای گسترش و تحکیم روابط همه جانبه بویژه فرهنگی و تجاری و تقویت گفت‌وگوی سیاسی میان دو کشور تلاش خواهم کرد.

سفیر جدید مکزیک همچنین با اشاره به سفر اخیر هیأت بلند پایه پارلمانی مکزیک به ایران، از حضور اولین هیأت اقتصادی این کشور در ایران خبر داد.

روحانی در دیدار سفیر جدید گینه کُناکری: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های دولت یازدهم است

همچنین بنگالی دیاخابی سفیر جدید گینه کناکری صبح امروز (دوشنبه) با رییس‌جمهوری دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.

حسن روحانی در این دیدار با بیان اینکه توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید است، گفت: ظرفیت‌های زیادی برای گسترش روابط اقتصادی میان ایران و آفریقا وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همکاری‌ها باشد.

رییس‌جمهوری همچنین شرایط را برای تقویت روابط دو کشور در زمینه های اقتصادی، صنعتی و مسائل فرهنگی، مناسب توصیف کرد.

بنگالی دیاخابی سفیر جدید گینه کناکری نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقاتِ رییس‌‌جمهوری و حضور در ایران و با عرض تبریک به مناسبت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: ایران کشور بزرگی است که در زمینه‌های مختلفی ازجمله تاریخ، جغرافیا، علم، فرهنگ و تمدن، کمک های شایانی به بشریت کرده و بشریت نقش تمدن و فرهنگ ایران را به رسمیت می شناسد و امروز تمدن و فرهنگ شناخته شده ایران در جهان، افتخاری برای ملت این کشور و امت اسلامی است.

بنگالی دیاخابی با قدردانی از همکاری‌های اقتصادی ایران و گینه افزود: گینه عزم جدی برای توسعه روابط با ایران دارد و حسن نظر و روابط خوب اقتصادی با ایران برای ما غنیمت است و تلاش داریم این روابط توسعه و گسترش یابد.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =