۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰

روزنامه الشرق الاوسط در مقاله ای این پرسش را مطرح کرده است که آیا آمریکا قصد دارد طرح اتحاد با شیعیان را عملی کند، پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه سعودی الشرق الاوسط در مقاله ای به بررسی این سوال پرداخته است که آیا جهان تشیع قرار است به متحد آمریکا در منطقه تبدیل شود؟ این روزنامه بدون آنکه مستندات دقیقی را از این ادعای خود مطرح کند صرفاً با طرح چند سوال و با تکیه بر تحولات اخیر در کشورهای عربی که به بهار عربی موسوم شد این سوال را مطرح کرده است که آیا راهبرد آمریکا در منطقه تغییر کرده و قرار است جهان تشیع به متحد جدید آمریکا در منطقه علیه جهان تسنن تبدیل شود؟
مطلع این مقاله با با ابراز تاسف از اینکه تفاهم آمریکا و روسیه برای حل بحران سوریه مستلزم موافقت ایران با این روند است شروع شده است. به نظر می رسد این مقاله یک گلایه از ادامه روند تحولات مثبت در سوریه است که خوشایند عربستان سعودی نیست. با این همه این روزنامه در قسمتی هشدار داده که اگر هدف از ایجاد درگیری ها در منطقه اختلاف افکنی میان مسلمانان باشد، ابرقدرتها و اسرائیل می توانند از آن بهره برداری کنند ولی، حتی اگر بخواهند نیز نمی توانند به سادگی آن را حل و فصل کنند یا به آن پایان دهند.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    18 9
    از اول هم این اتحاد بوده
    • بی نام A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
      2 2
      به خاطر همین هستکه گرو های شیعه تقریبا همگی تو لیست تروریستی آمریکا هستند و کشور ما هم که از نظر امریکایی ها وضعیتش مشخصه در ثانی کسی با گروهای سلفی و تکفیری های وهابی کاری نداره چون اونها به هیچ کدوم از اهداف آمریکا کلا کاری ندارن و عربستان متحد امریکا هم کلا پدرخوانده اونهاست چون کلا از این گروه ها حمایت میکنه.تنها گروهی هم که حال اسرائیل روو اساسی گرفته شیعی بود و کمک های زیادی هم گرو ه های به بعضی از گرو های واقعا نمک کور ........ کردن. خبر انلاین از شما انتظار نداریم اینجور خبرهای ابکی و الکی و خنده دار رو بزنی.واقعا ارزش داشت این خبر رو بزنی تو سایت
  • الهام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    11 21
    اسلام واقعی هیچوقت با کفر متحد نمیشه این اتحاد فقط از یه ذهن معیوب و بی سواد برمیاد.
    • بی نام A1 ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۳
      1 0
      اگر چنین اتحادی هم اتفاق بیفتد نه به معنی اتحاد اسلام و کفره بلکه به این معنی هست که آمریکا نیاز به شیعیان داره. واقعیت اینه که شیعیان عقل مدارتر هستند. فقط این گروههای تروریستی در جهان اسلام رو بررسی کنید تا حقیقت دستتون بیاد. از جیش العدل گرفته تا جبهه النصره و داعش و القاعده. تفکر شیعه هیچگاه برای همچین گروههایی نمیتونه بستر سازی کنه. در واشینگتن پست مقاله ای میخوندم که نویسنده آن مدعی بود که اهل تسنن معمولا وقتی میبنند که معادلات قدرت به نفعشون پیش نمیره دست به خشونت میزنند. حتی در واشینگتن هم این موضوع رو فهمیدن. نمونه بارزش هم عراق امروزه. تمامیت خواهی بخشی از این تفکره. خبر آنلاین منتشر نکن سایتت رو به بهانه تفرقه افکنی فیلتر میکنن. واقعیات رو باید کتمان کنیم تا تفرقه ایجاد نشه.
  • علیرضا IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    0 1
    بنام خالق هستی واقعیت این است که دولت آمریکاتسلیم شیعیان شده است واین روش خبرسازی الشرق الاوسط دیگه قدیمی شده.