۰ نفر
۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۹

روزنامه ایران نوشت:

پسر جوانی در نقش مسافری از فرانسه به بهانه جشن تولدش و حضور در ایران دختران جوان را در فضای مجازی فریب می‌داد.
چندی پیش دختری با مراجعه به دادسرای جرایم رایانه‌ای تهران ادعا کرد پسر جوانی قصد اخاذی 60 میلیون تومانی از وی دارد.
این دختر در حالی که بسیار آشفته و پریشان بود روبه‌روی قاضی روح‌الله رئیسی قرار گرفت و گفت: از طریق شبکه‌ مجازی با پسر جوانی که خود را «توماس» از فرانسه معرفی می‌کرد آشنا شدم. به‌نظر پسر خوبی می‌آمد و می‌گفت دختر رؤیاهایش را پیدا کرده است. او با چرب‌زبانی‌هایش مرا گول زد. او می‌گفت خانواده‌اش در ایران برای وی جشن تولد گرفته‌اند و به همین دلیل سه روزه به ایران می‌آید و این فرصت خوبی است که با هم آشنا شویم. من هم به مراسم رفتم اما... دختر جوان سرش را به زیر انداخت و گفت: وی از من چند فیلم و عکس تهیه کرده است و می‌گوید اگر مبلغ 60 میلیون تومان پرداخت نکنم تصاویرم را در فضای مجازی پخش می‌کند و آبرویم را نزد خانواده‌ام می‌برد. من هم از ترس پدر و برادرم نمی‌دانم چه کاری انجام دهم، کمکم کنید.با ادعاهای این دختر، پرونده در دادسرای جرایم رایانه‌ای مطرح شد و مأموران برای شناسایی و دستگیری پسر شیاد وارد عمل شدند. آنها با رازگشایی از این پرونده به تجسس‌های ویژه‌ای دست زدند و به سرنخ‌هایی نیز رسیدند.کارآگاهان با ترفندهای پلیسی و آموزش‌ لازم به دختر فریب‌خورده توانستند پسر کلاهبردار را به محل قرار ملاقات بکشانند و در یک عملیات ضربتی وی را در جنت آباد غافلگیر کردند.پسر جوان که تصور نمی‌کرد از سوی پلیس شناسایی شود با احساس سردی دستبند شوکه شد و سعی کرد خود را بی‌گناه جلوه دهد اما بررسی‌های پلیسی از تلفن همراه این پسر نشان می‌داد وی در شبکه‌های اینترنتی از جمله وی‌چت، تانگو و... با حدود 75 دختر در ارتباط است و حدود 300 فیلم و تصاویر خصوصی از آنان در تلفن همراه وی وجود داشت.
پسر 23 ساله که با مدارک پلیس روبه‌رو شد به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و گفت: در فضای مجازی با دختران جوان آشنا می‌شدم و با استفاده از سادگی آنان خود را توماس از فرانسه معرفی می‌کردم و آنان که سودای زندگی در خارج از کشور را داشتند فریب می‌دادم و پس از گرفتن هدایا ارتباطم را با آنان قطع می‌کردم یا با در دست داشتن تصاویر خصوصی‌شان آنها را تهدید می‌کردم مبلغ بیشتری به من پرداخت کنند.
پسر کلاهبردار در بازجویی‌ها گفت: روز دستگیری نیز با خودروی یکی دیگر از دختران سر قرار ملاقات آمده بودم که از سوی پلیس دستگیر شدم.
با اعترافات این پسر شیاد تحقیقات و بررسی‌های پلیسی برای شناسایی فریب‌خوردگان آغاز شد.
رئیسی، قاضی این پرونده در دادسرای جرایم رایانه‌ای گفت: جالب است اگر بدانید وقتی برای دختران فریب‌خورده در فضای مجازی با تلفن همراه توماس قلابی، پیام ارسال می‌کردیم تا به دادسرا مراجعه و از پسر کلاهبردار شکایت کنند این موضوع را به شوخی می‌گرفتند و باوجود این‌که شماره پرونده و مشخصات وی به آنها ارسال می‌‌شد در پاسخ می‌گفتند: «توماس، شوخی مسخره‌ای بود، یعنی‌چی دستگیر شدی؟ بیاییم ازت شکایت کنیم؟! چرا این مدت خبری ازت نبود و قهر کردی حالا بیاییم دادسرا دیدنت و...»
قاضی ویژه جرایم رایانه‌ای گفت: متأسفانه دختران ساده‌لوح به‌راحتی در دام شیادان می‌افتند و آنها نیز با نقشه‌هایشان به فریب ساده‌لوحان می‌پردازند و به‌راحتی از کنار این حوادث می‌گذرند.
قاضی رئیسی با هشدار به خانواده‌ها و جوانان گفت: خانواده‌ها مراقب اعمال و رفتار فرزندانشان باشند چرا که آنان با در دست داشتن یک تلفن همراه می‌توانند با فشردن یک کلید وارد دنیای مجازی شوند و با گذاشتن عکس‌های خصوصی‌شان در شبکه یا ارسال به افراد بیگانه مورد سوء‌استفاده و آزار و اذیت قرار بگیرند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    234 8
    اغلب دخترها ساده هستن و بايد بيشتر مواظب باشند، مورد بوده دختره ميدونسته طرفش كه چرب زبون بوده معتاده بعد ميره باهاش ازدواج ميكنه!
    • يك پدر IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      198 6
      مهمترين علت اين مشكلات اينه كه پدر و مادرها با بچه هاشون دوست نيستند،صميمي نيستند،بلد هم نيستند دوست بشن.
    • صداي جوانان A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      157 6
      بعضي از اين دختران تا گول نخورند از خواب غفلت بيدار نخواهند شد!
    • سام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      100 7
      بي نام عزيز ما مردها هم كم ساده نيستيم همين دخترهاي ساده كه مي فرماييد اگه بخوان ازدواج كنن مهريه شون سال تولد به ميلادي عدد سكه با خونه آنچناني و ...بقيه داستان رو هم همه ميدونن تازه اين اول كاره خيلي از اين دخترهاي ساده كه تا ديروز خرجش هم از جيب باباجونش بود ميره مهريه شو اجرا ميذاره... حالا ع مي مونه و حوضش...
    • افشین IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      106 4
      همیشه مرغ همسایه غازه!!!اگه بگی ایران هستی و پسر ساده ای هستی جوابتم نمیدن...باید این سر به سنگ بخوره تا شاید بلکه ...
    • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      36 58
      بابا دیگه ول کنید هی این مهریه رو کردید پیرن عثمان !!!!! خب اگه مهریه زیاد نباشه میرید مثل این پسره با 75 نفر دوست میشد. اون موقع دختر بیچاره چه گلی به سرش بزنه. خوبه خودتون میگید دخترا ساده و بدبختن. پسرا لایق نیستن. طرف بوده خانمش پزشک و زیبا ولی خودش دیپلمه، رفته گند زده !!! فقط غرور شما پسرا بخاطر حق انتخابی است که الکی بهتون دادن و گرنه دخترا هیچی کم ندارن. حقوق و درآمدشون هم همه خوب است.
    • بی نام GB ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      11 1
      تو كه بلدي بگو چكار كنن؟
    • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      15 7
      به خانوما بر نخوره ولی من معتقدم پسره اصلا مقصر نیست. مقصر دخترای الان هستن که عاشق دروغ و چرب زبونی شدن
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    105 6
    تاسف برای پدر مادرهایی که نمی تونن دختراشون رو خوب تربیت کنن. واسه مادیات تن به هر خاک برسری می دن.
    • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      29 48
      ببینیم خودت چطوری دخترت رو تربیت میکنی...
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    62 1
    پس از گرفتن هدایا
  • پسر IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    117 8
    یک پسر و مخ 75 دختر...!!! خخخخخخخخخخخخخخخ!!!
  • سام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    117 4
    والا عکس مام تو دنیای مجازی هست . من نمیدونم اینا چه عکسایی دارن که میشه ازشون اخازی کرد
    • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      86 0
      احتمالا عکس بدون لباسه دیگه!!!
  • ماهان IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    124 2
    معیار خیلی از دخترا فقط مادی شده و همین که بفهمن طرف پولداره دیگه هیچی براشون مهم نیست
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    76 19
    انصافا چرا همیشه توپ تو زمین پسراست؟هرچی شیاد و کلاه برداره فقظ پسره هرچی پاکدامن و عفیفه دختره.برام سواله؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    64 4
    احمق چوب حماقت خود را می خورد!
  • ahmad IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    131 1
    مورد بوده دختره انقدر ملنگ بوده که فکر کرده با ازدواج با یه پسر شیشه ای میتونه اونو ترک بده و با هم خوشبخت بشن....
  • باب لرد A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    127 3
    والا ما که قصد بدی نداشتیم ولی هر چی دختر به پست ما خورد بچه زرنگ بود الان هم 30سالمه مجرد موندم هنوز دختر ساده پیدا نکردم !!!!!!!!!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      78 5
      اتفاقا مشکلت این بوده که قصد بد نداشتی
  • rozbeh A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    32 43
    سلام این خبرهای تاسف بار نشان از چند چیز دارد اول اینکه اولین کلاس درس یعنی خانه وخانواده از ارزشهاومعارف اسلامی تهی شده است.دین مداری به دلیل نا اگاهی خانواده ها درحاشیه قرار دارد.برای اوقات بیکاری ازبدو کودکی هیچ سرگرمی درنظر گرفته نمی شود.اولیا به دلیل مشاغل دنیوی از وقت گذاشتن برای بچه ها طفره میروند .برای فراراز این کار به بهانه آشنایی باتکنولوژی روز دنیا بدون احتساب سن کودک ابزاردراختیار میگذارند.ابزاری که شاید خود انها نیز قادر به درک ومراقبت از آن راندارند.راستی چرا کتاب نمی خوانیم.فکرمیکنم اگر ازبسیاری از پدر ومادر های دیروز وامروزو فردا سوال شود کس جواب قانع کننده ای ندارد.وای به حال آینده ها.این فضای مجازی برای جوانان جیز نیست بلکه بزای بزرگتر ها هم جیزه،شهوت بهتری ن ابزار شیطانه
    • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      36 3
      ببینید موضوع اینه که همه ماهایی که این مثلا خبر آنلاین رو میبینیم، سرمون کلاه نمیره. اونایی که سرشون کلاه میره اصلا اخبار نگاه نمیکنند. پس بهتره اگر کسی میخواد به اونا آگاهی بده، از طریق همون شبکه های اجتماعی این کار رو بکنه و به جای اینکه هی بگید این شبکه ها خوب نیستند مواظب باشید و فیلترشون کنید، از همون شبکه ها برای آگاه کردن جوانها استفاده کنید.
    • بی نام A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      7 0
      با بی نام دوم موافقم . تاثیر های تربیتی که از طریق شبکه های اجتماعی میشه رو جوون ها گذاشت رو نباید نادیده گرفت . میشه شبکه های اجتماعی رو باز کرد و از همونا برای تربیت صحیح استفاده کرد . اینجوری خیلی موثر تره تا اینکه بیایم فیلترشون کنیم .
  • بی نام A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    78 3
    چرا كسي گول مارو نميخوره !
  • بی نام A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    57 2
    در جواب دوستی که گفت دختران به مادیات روی آوردند باید بگم اکثریت قریب به اتفاق جامعه چه مرد چه زن چه جوان چه میانسال و چه پیر به سمت مادیات و پول هرچه بیشتر روی آورده اند و این مختص به دختران نیست.جامعه ما هرچه بیشتر به سمت مادیات و تجملات روی آورده و از معنویات و اخلاق فاصله گرفته.
  • زهرا IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    81 4
    اتفاقي مشابه براي بنده افتاد ك طرف خودش و خواننده معرفي كرده بود و حتي يي سي دي جعل كرده بود با عكس خودش كه آلبوم جديد داده و از من درخواست ازدواج كرد. من تحقيق كردم فهميدم همش دروغ بعد زنگ زدم پليس موضوع رو گفتم حتي محل كار اونو و اينكه كلاهبردارو جاعل ولي چيزي ك پليس و مشاوره حقوقي پليس بمن گفتن تا وقتي جرمي اتفاق نيوفتاده قابل پيگيري نيست حتي بمن گفتن اگه شكايت كني دردسر داره! متاسفانه براي پليس نقش پيشگيري لحاظ نشده. خوب معلومه اين آقا و امثال اون هركار دوست داشته باشن ميكن
  • مهشيد A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    58 5
    به جان خودم اينا ديگه ابروى هرچى دختره بردن از حماقت ،اخه ادم تا اين حد.....
  • بی نام A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    7 0
    تا فرد گرایی تو جامعه ما رواج داره و کمتر کسی به فکر کس دیگست از این اخبار بیشتر هم خواهید شنید.....
  • نیوشا IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    10 3
    والا به نظر من تئی این دوره زمونه برعکس شده. این پسرا هستن که دنبال اموال دخترن. تا می یان میگن حقوقت چقدره؟ خونه داری ؟ ماشین مال خودته؟ و.....
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    8 1
    با نظر بی نام 21 بهمن 1392 - 12:10:45 موافقم شبکه های اجتماعی فقط یک ابزار هستند آنهایی که با این ابزار مشکل دارندو آن را منفی می دانند بهتره از آن استفاده مثبت کنند و از آن در جهت مثبت و بالابردن سطح فرهنگ و آگاهی مخاطبان آن استفاده کنند اگر راست می گویند.