دعوت احزاب و گروه ها از مردم برای شرکت در گردهمایی سالانه انقلاب/در انتظار یک 22 بهمن متفاوت

«ما شرکت می کنیم.» این پیام مشابهی است که در شبکه های اجتماعی از سوی کاربران این شبکه ها برای ترغیب دیگر کاربران به حضور در راهپیمایی 22 بهمن درج شده است.

محمود عزیزی: این شاید اولین باری است که شبکه های اجتماعی مکانی برای فراخوان حضور در راهپیمایی 22 بهمن شده است آن هم از سوی چهره های سیاسی و غیر سیاسی.

به این پیشنهاد درخواست رئیس جمهور از احزاب، گروه ها و مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن و تحقق حماسه سیاسی را اضافه کنید تا امید در خصوص حضور گسترده اقشار مختلف مردم و متفاوت بودن راهپیمایی امسال بیشتر شود.

 درخواست روحانی از مردم

حجت الاسلام حسن روحانی در سومین گفت وگوی تلویزیونی خود با بیان اینکه امیدوارم شاهد شکوه و عظمت در روز ۲۲ بهمن باشیم، گفت: «از ملت بزرگ ایران می‌خواهم ۲۲ بهمن امسال را متفاوت با همه ۲۲ بهمن‌های دیگر برگزار کنند، چرا که امسال سال دیگری است، امسال سال حماسه سیاسی است و شاید برای حماسه سیاسی تنها ۲۴ خرداد و آن حماسه بزرگ ملی کافی نباشد.»
رئیس مجلس هم روز گذشته در نطق خود در جلسه علنی مجلس با اشاره به روز 22 بهمن تأکید کرد: ان‌شاء‌الله ملت ایران در روز 22 بهمن با حضور یک‌پارچه و شعارهای کوبنده بار دیگر عزتمندی راه امام خمینی(ره) و انقلاب را به رخ مستکبرین بکشانند تا بلکه به عقل بیایند و دست از گران‌فروشی آن‌هم در شرایط بی‌وزنی بردارند و از طرفی روح ملی کشور در پناه حرکت ملت جان تازه‌ای بگیرد و گام‌های خویش را محکم و سرافرازانه بردارد.
در کنار دعوت چهره های سیاسی اصلاح طلب، حمایت ازحضور در راهپیمایی 22 بهمن موجب شده حامیان این طیف در فضای مجازی دست به تبلیغ گسترده در خصوص راهپیمایی 22 بهمن بزنند تا مشخص شود آنها امسال انگیزه بالایی برای حضور در این گردهمایی سالیانه ایرانی ها دارند.

تمایل به حضور در راهپیمایی

این تمایل به حضور در راهپیمایی 22 بهمن در حالی است که بعد از فتنه سال 88، گروه های اصلاح طلب کمتر بیانیه ای در این خصوص صادر می کردند، اما امسال علاوه بر بیانیه های معمولی که احزاب و گروه های سیاسی برای دعوت مردم به این مراسم صادر می کنند، اعضای مجمع روحانیون مبارز هم در حرم امام حضور یافتند. سید محمد خاتمی، موسوی خوئینی ها و برخی اعضای مجمع روحانیون مبارز چهره هایی بودند که به حرم امام رفتند و از سوی سید حسن خمینی تولیت آستان حضرت امام مورد استقبال قرار گرفتند.
ساعتی بعد هم دفتر خاتمی در خبری که به رسانه ها ارسال کرد به نقل از رئیس شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز ابراز امیدواری کرد زمینه رفع کدورت‌ها فراهم شود.
خاتمی با بیان اینکه امیدواریم امسال زمینه‌ای فراهم شود که دل‌ها به هم نزدیک شود و باز هم با رفع کدورت‌ها و نگاه به آینده همه در خدمت چیزی قرار بگیریم که برای آن انقلاب انجام شد و امام آنها را می خواستند، افزوده است:امیدوارم خداوند همه ما را موفق بدارد تا در مسیری که مورد رضایت اوست حرکت کنیم و واقعا در راهپیمایی روز 22 بهمن همانطور که مردم در تمام سال‌ها دلبستگی خود به اصل انقلاب را نشان داده اند، به آن اهتمام بورزند و امسال هم ان شاء الله شاهد حضور پرشکوه مردم باشیم و دلهایمان متوجه آینده ای که بهتر از امروز است، بشود و همه در کنار هم بتوانیم این مسیر را طی کنیم.
سیاست داخلی کشور در ماههای پیش رو، به سمت کاهش تنش ها حرکت کرده است.عملکرد دولت یازدهم در سیاست داخلی تنها به نشست وزیر کشور با احزاب محدود نشد؛ حسن روحانی در همه ماههای گذشته در سخنرانی های رسمی خود بر تلاش برای رفع کدورت ها تاکید کرده است. تلاشی که باید آن را در کلید واژه « همراهی و آشتی ملی» خلاصه کرد. در آخرین موضع گیری رئیس جمهور در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز آموزشی و تحقیقاتی هم روحانی از دانشگاهیان خواست تا آنها پرچمدار آشتی در جامعه شوند.وی اظهار داشت:«ما نمی خواهیم دنبال آشتی برویم. می‌خواهیم رو در روی هم بایستیم. ما می‌خواهیم یک نکته‌ای که در گذشته دور یا نزدیک بوده را رها نکنیم.»
اصغر آب‌خضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم روز گذشته در کنفرانس خبری با اشاره به اولین تجربه سالگرد 22 بهمن دولت یازدهم، گفت: 22 بهمن امسال در آغازین سال استقرار دولت یازدهم که با شعار محوری تدبیر و امید و با طرح سیاست اعتدال، اعتماد ملت بزرگ ایران را جلب نموده است و تحرک دیپلماسی شرایط ویژه‌ای را پیش‌روی ایران و جهان قرار داده است، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است به ویژه تاکید ریاست محترم جمهوری به حضور همه‌ اقشار، احزاب با گرایشات مختلف در راهپیمایی این روز، قابل تقدیر است.
علاوه بر رئیس جمهور، روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر از مردم انقلابی ایران اسلامی خواستند با حضور پرشکوه در راهیپمایی 22 بهمن حقارت آمریکا و صهیونیسم را فریاد بزنند.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پیروی از ولایت فقیه و حضور مستمر ملت در صحنه‌های نیاز انقلاب و نظام را رمز موفقیت و پیش‌روندگی انقلاب و ناکامی استکبار و جبهه وسیع دشمنان اعلام و بر لزوم حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تاکید کرد.
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای، مردم را به برپایی مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد. در این بیانیه آمده است:«مردم ایران با برپایی مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود و شرکت در راهپیمایی 22 بهمن آماده می‌شوند که برگ زرین دیگری را در تاریخ این کشور اسلامی رقم زده و در راستای تحقق حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری گام دیگری بردارند.»
حزب اسلامی کار ،حزب مردمی اصلاحات، حزب موتلفه اسلامی، جامعه روحانیت مبارز تهران هم از جمله احزاب و گروهایی بودند که با صدور بیانیه های از مردم ایران برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کردند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با تبریک فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مقاومت و اقتدار ملی را رمز ماندگاری نظام و انقلاب و عامل اصلی پیشرفت ملت ایران و فائق آمدن بر جبهه استکبار و سلطه دانست.

29212 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    ما شرکت میکنیم با شعار مرگ بر امریکا و شعار " ما هسته ای میمانیم "
    • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      0 0
      شما هسته ای بمانین ما که خسته ایم میخوابیم
    • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      0 0
      چی میگی برای خودت.
    • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      0 0
      درود بر اعتدال...
    • بی نام DE ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      1 0
      شما خودت چندتایی عمویی؟
    • علی رضا IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      1 0
      هیس ! بی نام ها نظر نمی دهند
  • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    1 0
    خیر ربوده شدن 5 سرباز عزیزمون رو کی مخابره میکنه؟ ها؟
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    احسنت به روحاني كه در دعوتش نامي از شعار نبرد، چه خوبه بدون شعار دشنام برگزار بشه
  • بی نام IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    توی همون شبکه های اجتماعی که فیلترن دیگه؟!!! به نظرتون این تناقض نیست؟!
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    22 بهمن روز مردم است.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    بله با این گرونی حتما میایم!
  • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    ما هم شرکت میکنیم ولی بدون شعار مرگ بر آمریکا، به هر حال هرکسی آزاده که هر شعاری بده، مگر شعارهای تفرقه افکن و افراطی!
  • حامد IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    مرگ بر آمریکا تروریست و دشمن شماره یک ملت ایران...
  • reza A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    تروخدا یه ذره هم فکر اون سربازای بدبخت باشید
  • کی هان EU ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    ما شرکت میکنیم با شعار دوستی دوستی آرامش آرامش صلح صلح همه دنیا...
  • موسوی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    بعد از 4سال میرم
  • حمید IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    کاشکی میشد در 22 بهمن امسال شعارهای دوستانه تری سربدیم به جای مرگ بر آمریکا. چون هدف این اجتماع نشان دادن اتحاد مردم است نه دشمنی با دیگر کشورها
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    آره شما راست می گید
  • حامد A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    1 0
    من که نمیرم
  • حسن A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    1 0
    ما هم شرکت نمیکنیم...