سوال 22 نماینده از ظریف: چرا از سفر هیأت‌های کارشناسی برای توسعه توان موشکی جلوگیری شده؟

22 نماینده در سوالی از وزیر امور خارجه خواستار توضیح در خصوص علت عدم حمایت ظریف از پیشرفت‌های دفاعی و جلوگیری از سفر هیأت‌های کارشناسی کشورهای دیگر در جهت توسعه توان موشکی به ایران شدند.

22 نماینده مجلس با امضای سوالی از هیأت رئیسه خواستار شدند که در اجرای ماده 193 آئین‌نامه این سوال را جهت بررسی به کمیسیون تخصصی ارجاع دهد.

در توضیح این سوال که به صورت کتبی در اختیار هیأت رئیسه قرار داده شده است به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش اشاره شده است. رهبر معظم انقلاب در این بیانات فرموده‌اند: آمریکا‌یی‌ها در برخی از اظهارات و لفاظی‌هایشان می‌گویند ما دوست ملت ایرانیم؛ دروغ می‌گویند، در خلال کارهایشان می‌شود فهمید ایران را تهدید می‌کنند، آن وقت توقع دارند که جمهوری اسلامی از قدرت دفاعی خود بکاهد، این خنده‌آور نیست؟ این مسخره نیست؟ در عین اینکه تهدید می‌کنند در عین حال می‌گویند شما قدرت دفاعی‌تان را کم کنید؛ نه، مسئولین گوناگون در بخش‌های مختلف و نیروهای مسلح، به توفیق الهی روز به روز بر قدرت دفاعی‌ خودشان خواهند افزود.

در ادامه این سوال امضاکنندگان تاکید کردند که توانمندی دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی آمریکایی‌ها را عاجز کرده و مسئولان اجرایی کشور نباید نگران تهدید‌های آنها باشند چرا که دولت آمریکا امروز ضعیف‌تر از آن است که ایران را تهدید کند و به لطف خداوند متعال و رشادت‌های شهدایی چون شهید تهرانی مقدم‌ها و رزمندگان گمنامی که در عرصه علمی دفاعی در حال فعالیت هستند، جمهوری اسلامی توانسته با توان نیروهای مسلح تهدیدهای نظامی را از خود دور کند و مسئولان استکبار جهانی هم خوب می‌دانند که فقط در کلام جسارت تهدید ایران اسلامی را دارند و در صورت بروز غلطی از سوی آنان منافع‌شان در جهان مورد هدف قرار خواهد گرفت.

حال چرا باید وزارت امور خارجه با تحریک سفیر آمریکا در سازمان ملل از سفر هیأت‌ کارشناسی کشورهای دیگر به جمهوری اسلامی جهت توسعه توان موشکی جلوگیری کند؟

22 نماینده سوال ‌کننده‌گان از وزیر امور خارجه شامل اسماعیل کوثری نماینده تهران، روح‌الله حسینیان نماینده تهران، بهرام بیرانوند نماینده بروجرد، محمد صالح جوکار نماینده یزد، محمد اسماعیلی نماینده زنجان، محمدحسن آصفری نماینده اراک، سیدمرتضی حسینی نماینده قزوین، محمدرضا آشتیانی نماینده قم، مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران، سید محمود نبویان نماینده تهران، عبدالله سارمی نماینده خرمشهر، سیدشکرخدا موسوی نماینده اهواز، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد، علیرضا زاکانی نماینده تهران، علی علیلو نماینده شبستر، علیرضا سلیمی نماینده محلات، حبیب آقاجری نماینده بندرماهشهر، عبدالله تامیمی نماینده شادگان، شهروز افخمی نماینده ملکان، سیدحسین ذالانوار نماینده شیراز، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلاته و حسین طلا نماینده طلا هستند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    اکثرا عضو جبهه پایداری اند و منتظر جواب مردم در انتخابات مجلس باشند
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    اسم رسايي نبود ..................
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    بعید میدونم آقای ظریف چنین کاری کرده باشن...
  • بی نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    مردم این اسمای رو فراموش نکنید...در انتخابات بعدی بهشون نشون میدیم
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    جان من یکی به این کوچک زاده و رسیایی بگه بابا دست از سر این ملت بردارید....کشور قحطه این کشور دیکتاتوری بی دین عقب افتادهبخواد به ما تکنولوژی یاد بده...عجبا...
  • بی نام IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    آخه بذارين كارشو بكنه! بابا درد ما موشك و غني سازي و هسته اي نيست. درد ما عزته كه از فقر و نداري مردم به ذلت كشيده شده... درد ما درهاي بسته مملكته كه هممون رو نديد بديد دنيا كرده و فكر ميكنيم اونوريا چه موجودات خارق العاده اي هستن و اونور دارن حلوا برا ملتشون خيرات ميكنن... بفهمين اينو.
  • رضا IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    اين اسامي توي ذهن ما مي مونه!!! يه يا علي تا انتخابات بعديه مجلس
  • روحيه A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    0 0
    نماينده ها نميخوان درباره اينكه ظريف چه غذايي ميخوره و شب ها ساعت چند ميخوابه و چند دست كت و شلوار داره سوال كنند ، البته به شرطي كه دكتر به انگليسي جواب نده تا نمايندگان متوجه جواب بشند
  • بی نام A1 ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 1
    واقعا اینها نمیدانند که دشمن نباید از توان دفاعی کشور با جزییات اطلاع داشته باشد تا بر ضد خود ما عمل کنند۰۰۰۰ ظریف همیشه عاقلانه عمل میکند۰۰۰
  • محمد A1 ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 1
    ملت بیش از آنکه به توان موشکی فکر کند .خواستار رفع فقر و فلاکتی که هشت سال بر آنها روا داشته می باشد . این حضرات نماینده چون در رفام مطلق می باشند غم ملت را نمی دانند