تسنیم نوشت:

یک مقام بلندپایه آمریکایی خاطرنشان کرد که عربستان سعودی به رغم تلاش های وزیر خارجه آمریکا، با حضور ایران در کنفرانس بین المللی صلح در سوریه مخالفت کرد.
به گزارش  پایگاه خبری «النشره»، یک مقام بلندپایه آمریکایی در گفت وگویی مطبوعاتی اعلام کرد «سفر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به عربستان برای بررسی مسائل مهم مربوط به روابط واشنگتن و ریاض و از جمله جنگ در سوریه، صورت خواهد گرفت».

این مقام آمریکایی افزود: «روابط استراتژی بین آمریکا و عربستان سعودی مستحکم است و این روابط به رغم ناخشنودی ریاض از عدم ورود نظامی آمریکا به سوریه برای جنگ علیه نظام بشار اسد، دستخوش تغییر نشده است. محاسبات استراتژی آمریکا و عربستان در منطقه متفاوت است اما با این حال ایالات متحده همچنان به توافقنامه های نظامی خود برای دفاع از (کشورهای حاشیه جنوبی) خلیج فارس متعهد است و این امری ثابت و تغییرناپذیر است».

این دیپلمات آمریکایی خاطرنشان کرد «وضعیت جنگ در سوریه ایجاب می کند که طرف هایی که نقش سازنده ای را در پایان دادن به این جنگ و نیز تاثیر گذاری بر طرفین درگیر دارند، از جمله عربستان سعودی و ایران (در حل بحران سوریه) مشارکت کنند. اما به رغم تلاش های جان کری، وزیر خارجه آمریکا، عربستان با مشارکت دادن ایران در کنفرانس ژنو 2 مخالفت کرد».

این منبع در ادامه افزود «وضعیت در سوریه وخیم تر شده است و جریان امور به سمتی پیش می رود که مطلوب ما نیست و آن پیشروی های نیروهای دولتی است. از این رو ناگزیر است ایران مسئولیت خود در این مذاکرات را بپذیرد. این مسئله باید در مذاکرات بعد از سفر باراک اوباما به عربستان و دیدارش با ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور مطرح شود».

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 0
    عربستان از اسراعیل بدتره...و همه چی سر عربستان هستش
  • بی نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    3 1
    این عرب ها هم یواش یواش دارن واسه ما شاه میشن ها...