واحد مرکزی خبر نوشت:

مردم سوریه از ترس انتقامجویی گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) با ازدواج دخترانشان با این افراد مسلح موافقت می کنند. به گزارش شبکه تلویزیونی اماراتی «الان» ازدواج افراد مسلح گروه داعش با دختران جوان سوری در مناطق تحت سلطه آنها افزایش یافته است. برخی از خانواده های دختران با این ازدواجها موافقند.

موافقت این خانواده ها یا طمع در اموال و ثروت افراد گروه داعش است و یا اینکه این خانواده ها از هواداران گروه داعش هستند. اما همچنین در بین اهالی شهرکهای تحت سلطه داعش خانواده هایی هستند که مجبورند دخترانشان را به ازدواج نیروهای این گروه درآورند زیرا آنها از انتقام این گروه مسلح می هراسند. دیروز دختری از اهالی الرقه که بیست و دو سال سن داشت با ازدواج اجبار ی با یکی از این اشخاص مخالفت و سپس خودکشی کرد.

زیرا پدر وی این دختر را مجبور کرده بود با جوان مسلح تونسی که به سوریه آمده بود ازدواج کند. شبکه الان در زمینه مخالفت دختران سوری با این ازدواجها گزارشی تهیه و با برخی دختران و زنان سوری مصاحبه کرده است ، همه این دختران نقاب بر چهره دارند تا شناخته نشوند.
یکی از دختران می گوید: «حادثه ای که برای یکی از خواهران ما به نام فاطمه رخ داد و خودکشی کرد بسیار با اهمیت است. زیرا در واقع وی با مسئله ای مخالفت کرد که همه ما دختران اهالی الرقه را تهدید می کند. زیرا این افراد مسلح مهاجر از کشورشان به اینجا آمده اند و شخصی شناخته شده نیستند و سابقه آنها نیز معلوم نیست.

عُرف و رسم منطقه ما این است که ازدواج دختر و پسر از قبیله ای با قبیله دیگر صورت می گیرد زیرا مشخصات یکدیگر را کاملا می شناسند. اما این افراد مسلح را که هیچ کس نمی شناسد پس چگونه برخی خانواده ها حاضر می شوند دخترشان را به آنها بدهند. این در حالی است که وی اینجا آمده است تا مبارزه کند و شهید شود نه اینکه برای ازدواج آمده باشد. کسی که آماده شهادت است یعنی دنیا را ترک کرده است پس ازدواج با دختری از منطقه الرقه چه معنا دارد؟ . شاید بعد از مدتی این جوان مسلح کشته شود و این دختر بیوه خواهد شد. یا اینکه مادری برای فرزندی خواهد شد که پدرش در جنگ کشته شده است ».
یکی دیگر از زنان سوری مصاحبه کننده گفت: «من پرسیدم که این دختر چرا خودکشی کرده است گفتند مجبور شده است با یکی از اعضای گروه داعش ازدواج کند من خیلی ترسیدم زیرا دختر شانزده ساله ای دارم. با خود گفتم آیا به خواستگاری دخترم هم می آیند و مرا مجبور می کنند تا دخترم را به آنها بدهم؟ این چه فاجعه ای است که باید به اجبار دخترانمان را در اختیار گروه داعش قرار دهیم تا به آنها ازدواج کنند؟ اگر برادر و عمو و پدر فاطمه پشت و پناه او بودند بطور یقین خودکشی نمی کرد. دین ما دین آسانی است و برای ازدواج موافقت دو طرف شرط است. دین اسلام با اجبار مخالف است. ما حتی نمی دانیم این نیروهای داعش قبلا ازدواج کرده اند و زن و بچه دارند یا خیر؟ ما هیچ چیز از آنها نمی دانیم و حتی نمی دانیم چه جنایتهایی را مرتکب شده اند . ما زنان سوری باید در برابر این ازدواجهای اجباری با گروه داعش ایستادگی کنیم» .
یکی دیگر از زنان سوری گفت: «اینکه دختری بخواهد با یکی از نیروهای داعش ازدواج کند برای همه زنان سوری قابل قبول نیست. فاطمه خودکشی کرد تا از این ازدواج اجباری رهایی یابد. نیروهای داعش ما را تهدید می کنند و سلاح حمل می کنند. این حادثه بر روحیه من و بسیاری از زنان سوریه تاثیر بسیار بدی گذاشته است. از خدای تعالی می خواهم ما را نجات دهد».

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    13 1
    طرف روزی سه تا رو واسه دست گرم سر میبره و معلوم نیست باباش کی، ننش کیه، بعد اینها حرف از آشنایی قبلی و تفاهم و رضایت قلبی و نفقه میگیرن! اونی که این کارا رو میکنه آخه چی میفهمه که بخواد از ازدواج ساده و رضایت طرفین چیزی بفهمه. قبل رفتن به بهشت می خواهد مجرب باشد! اینقدر خرند...!
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    26 1
    لعنۀ الله علی القوم الظالمین
  • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    19 1
    خاک بر سر اون انقلابی کنم که نتیجه اش این شده... احمق ها.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    15 1
    یکی از دختران اهل الرقه میگوید :"این در حالی است که وی اینجا آمده است تا مبارزه کند و شهید شود نه اینکه برای ازدواج آمده باشد. کسی که آماده شهادت است یعنی دنیا را ترک کرده است پس ازدواج با دختری از منطقه الرقه چه معنا دارد؟ " معناش اینه که اون بابا شهادت رو بهانه کرده تا به عشق وحالش برسه. شما چقدر بدبختین که حرف اینا رو باور کردین. شهادت؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • روح اله A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    21 1
    ایشالا هرچه زودتر وضع مردم سوربه روبراه شه.
  • بی نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    14 2
    اعصابم بهم ریخت
  • بی نام A1 ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    20 1
    لعنت بر آل سعود
  • omid A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    11 3
    اوصيكم به تقوالله
  • عباس IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    19 9
    ان شالله به لطف خداوند بشار اسد بر این جانیان پیروز خواهد شد.
  • سامان EU ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    5 1
    نتیجه ظلم به خاندان امام حسین(ع) را هم اعراب عراق هم سوریه دارند می دهند اگر چشمشان را باز کنند.
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    6 0
    کاش بجای حودکشی مردک را میکشت و کشته میشد که یه ثوابی هم ازبایت مقابله با یک تروریست ببره وبه گناه کبیره خودکشی دست نزنه
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    8 0
    لعنت بر شیطان که این گونه زندگی انسان را نکبت بار کرده است.
  • حامد IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    8 1
    دوستان عزیز فراموش نکنید این داعش تروریست از همون به اصطلاح مبارزین سوریه هستش که خیلی ها تو این سایت ازشون حمایت میکردن. حالا ببینید چه گرگهای هاری هستن