ساوه شمشکی: امنیت شدید سوچی خسته کننده شده/ قدرت بدنی بچه‌ها از من هم بهتر است

علیداد ساوه شمشکی سرمربی تیم ملی آلپاین از وضعیت اسکی بازان ایران و امکانات روسیه راضی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش؛ تیم ملی اسکی آلپاین که از یکشبنه هفته قبل به سوچی آمده اند، بعد از استقرار در دهکده، هر روز در پیست تمرینی که نزدیک پیست اصلی و دهکده است، تمرین می کنند. ساوه شمشکی از این تمرینات رضایت دارد:« دو روز اسکی آزاد و دو روز هم تمرین دروازه داشتیم. همه چیز خوب است و فعلا که مشکلی نداشته ایم.»

یکی از مشکلات اصلی که همیشه اسکی بازان ملی پوشان با آن درگیر هستند، نوع برف است. ایرانی ها روی برف طبیعی تمرین کنند اما اسکی بازان حرفه ای روی برف مصنوعی که بیشتر یخی است. اسکی بازان ایران قبل شروع مسابقات 12 روز فرصت تمرین کردن روی پیست استاندارد را دارند. شمشکی می گوید:« این زمان به بچه ها کمک می کند با شرایط مسابقه هماهنگ تر شوند.»

سرمربی تیم ملی امکانات پیست، دهکده و ... در سوچی را در حد المپیک های قبلی می داند به غیر از امنیت:« از نظر اسکی المپیک سوچی با المپیک های قبلی تفاوتی ندارد فقط بحث امنیت اینجا متفاوت است. خیلی سخت می گیرند. هر روز ماشین تیم ها را دردهکده پلمپ و در ورودی پیست باز می کنندو به عکس. این کار خسته کننده است باید مدام انتظار بکشی. دو روز اول هر بار باید خودمان از زیر دستگاه های امنیتی رد می شدیم، دردسر آن بیشتر بود. ما باید بطری آب با خودمان ببریم وقتی از زیر دستگاه رد می شدیم تا دو ساعت نمی توانستیم از آن آب استفاده کنیم.»

علیداد ساوه شمشکی در المپیک 2006 تورین در آلپاین سهیمه داشت و در رده سی و ششم قرار گرفت. این رده بهترین رده ایران در بازی های المپیک است. او حالا به عنوان سرمربی اطمینان می دهد که شاگردانش به رده های بهتری می رسند:« اگر بخواهم وضعیت خودم را در المپیک تورین با وضعیت الان بچه ها مقایسه کنم، می توانم بگویم که آنها هم از نظر قدرت بدنی بهتر از من هستند و هم از لحاظ امکاناتی که دارند. البته باید یک موضوعی را در نظر بگیریم. اگر کسی بخواهد برای رسیدن از نمره صفر به نمره بیست برنامه ریزی کند، تا نمره سیزده و چهارده راحت می تواند بالا بیاید اما برای هفت نمره بعدی کار سختی دارد. شاید 10 سال طول بکشد که این هفت نمره را پشت سر بگذارد. در اسکی رسیدن به رنک زیر 30 کار خیلی سختی است. من مطمئنم که بچه ها رده ای بهتر از 36 به دست می آورند. اما برای قرار گرفتن در بین 30 نفر اول شانسمان خیلی کم است.» 

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    18 2
    یورو نیوز خبر داد خانم روس پرچم دار تیم ایران بر خلاف روال مراسم افتتاحیه از لباس پوشیده استفاده کرده است!
  • بی نام EU ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    33 1
    خوبه یکی بیاد وسط ورزشکارا خودشو منفجر کنه بعد میگفتین چرا سخت نگرفتین