شنبه شلوغ رئیس جمهور با سفرا: روحانی در اندیشه توسعه روابط منطقه ای

رئیس جمهور صبح امروز با سفرای جدید پاکستان، تایلند، قطر و عمان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرآنلاین،با پیروزی حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات ریاست جهموری و تشکیل دولت تدبیر و امید توسعه سیاست خارجی ایران در دستور کار دستگاه دیپلماسی ایران قرار گرفته و رئیس جمهور که سابقه طولانی در حوزه دیپلماسی دارد در 6 ماه گذشته فعالیت های گسترده ای را در این رابطه داشته و با سران کشورهای مختلف دیدار و گفت و گو کرده است.

روحانی از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید با سفر به چین، آمریکا و سوئیس دیدارهای متعددی را با سران کشورهای مختلف برگزار کرده و در تهران نیز میزبان نمایندگان کشورهای دیگر بوده است.

صبح امروز نورمحمد جادمانی سفیر جدید پاکستان، آدیسوندج سوخاسواستی سفیر جدید تایلند، علی بن حمد علی السلیطی سفیر جدید قطر و سعود بن احمد البروانی سفیر جدید عمان با رئیس جمهور دیدار کرده و استوار نامه خود را تقدیم حسن روحانی کردند.
روحانی در دیدار با سفیر جدید پاکستان اعلام کرد که ثبات و امنیت در این کشور برای ما بسیار مهم است و در سایه امنیت و ثبات بیشتر در پاکستان شاهد توسعه همکاری‌ها باشیم. ایران آمادگی دارد روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور را بسط و گسترش دهد تا سطح همکاری های اقتصادی میان دو کشور از سطح فعلی بالاتر رفته و توسعه یابد.

همچنین سفیر جدید پاکستان نیز از سفر نواز شریف نخست وزیر پاکستان به ایران خبر داد و گفت پاکستان علاوه بر عزم جدی در توسعه روابط اقتصادی و گسترش همکاری ها با ایران، مصمم است برای مبارزه با تروریسم نیز تلاش کند.

دیدار دیگر صبح امروز روحانی با سفیر جدید تایلند بود و رئیس جمهور در این دیدار با تاکید بر این که سطح روابط دو کشور افزایش یابد و روابطی بیش از پیش گرمتر داشته باشیم، ابراز امیدواری کرد با تلاش سفیر جدید تایلند در تهران شاهد ارتقای هر چه بیشتر روابط دو کشور و بازگشت به رونق روابط اقتصادی گذشته دو کشور باشیم.

روحانی همچنین از آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری ها‌ در زمینه‌های اقتصادی از جمله تامین انرژی تایلند خبر داد.

رئیس جمهور همچین صبح امروز در با سفیر جدید قطر با بیان این که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط خود در تمامی زمینه ها را با قطر به طور صمیمی و گسترده توسعه دهد، اعلام کرد که امروز منطقه ما بسیار حساس بوده و روابط همسایگان با یکدیگر می تواند نقش تاثیرگذاری در آینده این منطقه داشته باشد و رفتار حکیمانه رهبران منطقه می‌تواند منافع ملت‌ها را به خوبی حفظ و تضمین کند.

وی همچنین تاکید کر که وظیفه مهم رهبران کشورهای اسلامی حفظ دماء مسلمین بوده و شرایطی که امروز در بسیاری از کشورهای منطقه به وجود آمده وظیفه ما را بسیار سنگین تر می کند.

علی‌بن‌حمد علی السلیطی سفیر جدید قطر در ایران نیز تاکید کرد که دولت قطر علاقمند به روابطی گرم تر و عمیق تر با ایران است و مسئولان قطر نسبت به توسعه روابط گسترده با ایران مصم هستند و آینده خوبی در انتظار روابط دو کشور است.

رئیس دولت یازدهم همچنین صبح امروز با سفیر جدید عمان دیدار داشت و در این دیدار تاکید کرد ایران و عمان در منطقه ای بسیار حساس و استراتژیک قرار گرفته و به خوبی توانسته اند با همکاری امنیت را در منطقه توسعه دهند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز منطقه از اختلافات، افراطی گری و تروریسم رنج می برد، تاکید کرد متاسفانه برخی کشورهای منطقه به دلیل شدت اختلافات و درگیری ها به سمت ویرانی کامل می روند و کشورهایی نظیر ایران و عمان که امروز از امنیت و ثبات برخوردارند باید این امنیت و ثبات را در منطقه توسعه دهند.

29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 1
    روحانی مچکریم
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    1 0
    آخه چه فایده! فوقش 8 سال روابطمون با سایر کشورها خوب میشه، بعد دوباره یک رئیس جمهور دیگه میاد روی کار که تمام این روابط رو توی یک لحظه ناااااابود میکنه!