ایسنا نوشت:

«آدیسوندج سوخاسواستی» سفیر جدید تایلند صبح امروز (شنبه) با رئیس‌جمهور دیدار و استوارنامه خود را تقدیم کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار با سفیر تایلند با بیان اینکه "در شرایط فعلی فضای بین‌المللی نیازمند همکاری‌ همه کشورهاست"، ابراز امیدواری کرد که سطح روابط دو کشور افزایش یابد و روابطی بیش از پیش گرمتر داشته باشیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با تلاش سفیر جدید تایلند در تهران شاهد ارتقای هرچه بیشتر روابط دو کشور و بازگشت به رونق روابط اقتصادی گذشته دو کشور باشیم.

رئیس‌جمهور در ادامه، از آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری‌ها‌ در زمینه‌های اقتصادی از جمله تأمین انرژی تایلند خبر داد.

روحانی روابط دو ملت را مهم دانست و گفت: هرچقدر مردم دو کشور با یکدیگر نزدیک‌تر شوند، این روابط می‌تواند پایه خوبی برای توسعه روابط دولت‌ها باشد ولی باید تمهیداتی اتخاذ شود که حجم سفرهای مردم دو کشور، یکسان باشد.

سفیر جدید تایلند: تایلند عزم جدی برای توسعه روابط با ایران دارد

سفیر جدید تایلند نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از توسعه روابط دو کشور گفت: دولت من عزم جدی برای افزایش سطح روابط با ایران در کلیه سطوح اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد.

آدیسوندج سوخاسواستی اضافه کرد: ما اطمینان کامل داریم با روی کار آمدن دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران شاهد توسعه هرچه بیشتر روابط دو ملت و دو کشور خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: برای ما مهم است که با ایران همکاری‌های مشترک و سرمایه‌گذاری خصوصاً در زمینه‌های نفت و گاز، کشاورزی، صنایع سنگین و روابط بانکی داشته باشیم.

سفیر جدید تایلند در ایران با بیان اینکه "اطمینان کامل دارم که نتایج بسیار مطلوبی از روابط ایران خواهیم داشت"، افزود: بزودی یک هیأت بزرگ اقتصادی متشکل از شرکت‌های خصوصی و دولتی تایلند به ایران خواهد آمد تا در زمینه‌های مختلف مذاکره کنند و این سفر موجب توسعه روابط اقتصادی خواهد شد.

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    2 1
    کاش رفت و آمدهای توریستی مون هم بیشتر بشه
    • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
      0 0
      رفتها مون یا آمدها مون ؟ کدومشون بیشتر بشه ؟؟