ایسنا نوشت:

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مرگ چهار تن در پی ریزش آوار در منطقه پاکدشت خبر داد.

حسین درخشان در تشریح آخرین جزئیات امدادرسانی به افراد محبوس شده در پی ریزش ساختمان در حال ساخت در پاکدشت، گفت: در ساعت 17:24 روز گذشته (جمعه) وقوع ریزش آوار در محدوده پشت ساختمان فرمانداری از طریق تماس مردمی به سامانه امدادی 112 اعلام شد.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع گزارش دریافتی، بلافاصله 24 امدادگر به محل حادثه اعزام شدند، گفت: بررسی‌ها نشان داد بر اثر ریزش این ساختمان در حال ساخت، هفت نفر در میان آوار محبوس شدند که تلاش امدادگران برای نجات این افراد آغاز شد و خوشبختانه امدادگران توانستند در لحظات اولیه، چهار نفر از این افراد را نجات دهند که دو تن از این افراد به علت نیاز بیشتر به درمان، به بیمارستان منتقل شدند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه با توجه به حجم آوار، امدادگران نجات خود را بر یافتن سه مفقود شده دیگر متمرکز کردند، عنوان کرد: به علت تاریکی هوا و حجم آوار، بلافاصله یک تیم آنست (سگ‌های جستجو و نجات) به محل حادثه فرا خوانده شدند که با کمک امدادگران، سه نفر دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شدند که متاسفانه این افراد جان خود را از دست داده بودند.

درخشان با بیان اینکه امدادگران پس از هفت ساعت عملیات جستجو و نجات، توانستند پیکر بی‌جان این سه کارگر را بیرون بکشند، گفت: متاسفانه یکی دیگر از مصدومان این حادثه نیز به علت شدت جراحات وارده، جان خود را از دست داده است.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    29 1
    پس مهندس ناظرکو..؟شهرداری کو...؟کی مقصره..............؟؟!!
    • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      19 0
      شما حرص نخور! این چیزا در ایران عادی است!
    • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      23 0
      تو فكر مي كني اين ساختمان هايي كه بساز بفروش ها مي سازند روشون نظارت درست ميشه،يكيشون حين ساخت خراب ميشه يكي ديگه هم با يك زلزله 5 ريشتري
  • ahmad IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    18 1
    «نوساز»!!!!
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    18 1
    کجا داریم میریم؟ چقدر از این نوع حادثه زیاد شده.
  • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    2 0
    این ساختمانها غیر قانونی ساخته می شوند.بطور مثال بر روی یک بنای 100 متری کلنگی دو طبقه ، چهار واحد آپارتمان در دو طبقه دیگر ساخته میشود. تا اونجایی که من می دونم ساخت بدون مجوز برای شهرداری و هم برای بساز و بفروشا سود خوبی داره.املاک اون منطقه عموما سند ندارند.نقشه ندارند چه برسه به ناظر.نه فنداسیون داره نه اسکلت حتی لوله کشی آب و گاز استاندارد نیست.تب این کار در منطقه به شدت زیاد شده و خیلی ها دیدم.به احتمال زیاد در آینده شاهد این اتفاقات به مقدار بسیار بیشتر خواهیم بود. و اون سازنده هم مفختر هست که خیلی زرنگه و 150 میلیون سرمایه گذاری کرده و 5 ماهه 200 میلیون برده.
  • مهندس ساختمان IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    3 0
    من یک مهندس ساختمان این مملکت بابیست سال سابقه در طرحهای مختلف درگوشه کنار کشور هستم چندی پیش خواستم برای خودم یک ساختمان بسازم گفتند چون مهر نظام مهندسی نداری نمیتوانی ساختمانت را بسازی ونه میتوانی انرا نظارت کنی واجبارا یک جوجه فکلی را که مهر داشت برای نظارت انتخاب کردند که سه سال از مدرکش میگذشت ایکاش این جناب مهندس یکصدم وقتی راکه برای جل زدن به موهاش صرف میکرد به ساختمان من هم سر میزد تازه هیچی هم از ساختمان سازی نمیداندفقط حفظ کرده ومهر گرفته اما من وامثال من که عمری را در کارگاههای مختلف سپری کرده ایم تازه باید برویم کنار جوانهایی که برخی شاگردهای من هستند روی ازمون مسخره نظام مهندسی بنشینیم خوب نتیجه اش هم همین ساختمانهای عتیقه اس که شاهد تخریب انها میباشیم
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 0
    میگن کارگراش افغانی بوده که فوت کردن بهر صورت خدا رحمتشون کنه