ایسنا نوشت:

رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز جمعه  هشدار داد که تلاش‌های غرب برای تضعیف توافق هسته‌ای که در ماه نوامبر سال گذشته در ژنو به دست آمد برای غرب مخرب خواهد بود.

صالحی از اظهارات اخیر وندی شرمن،‌ معاون وزیر امور خارجه آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران انتقاد کرد و گفت که چنین اظهاراتی خلاف قول‌هایی است که در توافق ژنو داده شد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که نتایج ماجراجویی در قبال ایران تنها به خود غرب برمی‌گردد و ایران در این راستا چیزی را از دست نخواهد داد.

صالحی گفت: ما در این موقعیت چیزی را از دست نمی‌دهیم، ولی طرف مقابل آسیب خواهد دید.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران علاوه بر آن اعلام کرد که تهران به گفت‌وگوهایش با آژانس بین ‌المللی انرژی اتمی ادامه خواهد داد تا به یک نقشه راه در زمینه همکاری‌های دو جانبه بیشتر تحت بیانیه‌ای که در ماه نوامبر سال 2013 بین ایران و آژانس امضا شد دست یابد.

شرمن روز سه‌شنبه در اظهاراتش خطاب به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت که توافق هسته ای با ایران بی‌نقص نیست، ولی برنامه هسته‌ای ایران را به عقب می‌راند.

ایران و گروه 1+5 (آمریکا، چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آلمان) در تاریخ 24 نوامبر سال 2013 توافقی را در ژنو امضا کردند که اجرای آن در تاریخ 20 ژانویه آغاز شد.

طبق این توافق کشورهای گروه 1+5 قبول کردند که برخی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را در ازای اقدامات اعتمادساز تهران و محدودیت برخی ابعاد فعالیت‌های هسته‌ای‌اش به مدت شش ماه، لغو کنند.

دو طرف علاوه بر آن توافق کردند که در این چارچوب زمانی هیچ‌گونه تحریم هسته‌ای جدیدی علیه ایران اعمال نشده است.

دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 در تاریخ 18 فوریه در وین، پایتخت اتریش از سر گرفته شود.

27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =