۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸

واحد مرکزی خبر نوشت:

منابع آگاه اعلام کردند مقر ریاست جمهوری بوسنی در سارایوو به دست معترضان به آتش کشیده شد.

در دومین روز از تظاهرات ضد دولتی در شهر توزلا بوسنی بیش از ۱۳۰ نفر که بیشترشان پلیس هستند زخمی و هشت تظاهرکننده بازداشت شدند.

تظاهرکنندگان به وخامت وضع اقتصادی کشور که بیش از ۴۰ درصد جمعیت فعال آن بیکار هستند، معترض بودند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون سوییس :آدیس نیسیچ سخنگوی مرکز فوریت‌های توزلا در شمال شرق بوسنی اعلام کرد: «30 تظاهرکننده و 104 مأمور پلیس در طول روز در این مرکز پذیرفته شدند که بر اثر اصابت اجسام سخت یا شلیک گاز اشک آور صدمه دیده بودند».

بنا بر اعلام رسانه‌های محلی، حدود هفت هزار نفر و به گفته پلیس حدود دو هزار نفر، روز پنجشنبه برای دومین روز متوالی در توزلا تظاهرات کردند.

تصاویری که از چند تلویزیون محلی پخش شد تظاهرکنندگان را نشان می دهد که به سمت پلیس سنگ و بطری‌های آتش زا پرتاب می‌کنند و شیشه‌های ساختمان‌های دولتی را می شکنند.

عزالدین ساریچ سخنگوی پلیس محلی اعلام کرد پلیس در پاسخ گاز اشک آور شلیک کرد. هشت تظاهرکننده نیز بازداشت شدند.

تظاهراتی صدها نفری نیز در سارایوو، بیهاج (شمال غرب)، زنیکا (مرکز) و موستار (جنوب) برگزار شد.

در سارایوو حدود صد نفر تخم‌مرغ و سنگ به سمت ساختمان دولت محلی پرتاب کردند.

این جنبش شهرهای اصلی فدراسیون کروات - مسلمان، یکی از دو بخش بوسنی که با جمهوری صربسکا این کشور سه میلیون و 800 هزار نفری را تشکیل می دهد، فرا گرفته است.

نرمین نیکسیچ رئیس دولت این منطقه نشست فوق العاده مسئولان همه اداره‌های پلیس و دادستان‌های این شهرها را برای بررسی اوضاع امنیتی خواستار شده است.

طی شب درگیری‌های جدیدی بین صدها تظاهرکننده و پلیس روی داد.

بر اساس آمار رسمی، نرخ بیکاری در بوسنی بیش از 44 درصد است. با این حال بانک مرکزی می گوید شمار واقعی بیکاران 27.5 درصد است زیرا بسیاری از افراد به صورت اعلام نشده به کار گرفته شده‌اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =