یک خبر بد برای علاقمندان "سونی وایو" و "تلویزیون سونی" / سونی وایو مرد

دو بخش "سونی وایو" و نیز تلویزیون سونی تغییر می کنند.

 

کمپانی سونی ژاپن خبر حذف 5 هزار شغل، فروش واحد "سونی وایو" و مستقل کردن واحد "تلویزیون سونی" را تایید کرد.

در تغییر و تحولات جدید در سونی حدود 1500 کارمند در ژاپن و 3500 نفر دیگر در بیرون از ژاپن (با بازنشستگی پیش از موعد، انتقال به سایر بخش ها) تحت تاثیر قرار می گیرند.

 قرار است با فروش واحد پی سی و لپ تاپ معروف وایو، سونی ژاپنی روی گوشی هوشمند و تبلت تمرکز کند.

همچنین قرار است واحد تلویزیون سونی به کمپانی مستقل با هدف تولید و عرضه تلویزیون های برتر تبدیل شود.

استراتژی اصلاحات در سونی به سال 2012 باز می گردد که از آن زمان قرار شد اصلاحات اساسی در کسب و کار الکترونیکی در این کمپانی قدیمی ژاپنی صورت پذیرد.

سونی در این راه سعی کرده وارد کسب و کار در سطح بسیار بالا جای گیرد و مدل های تغییر بیزینس را به اجرا گذارد. ذر آن زمان واحد های پی سی و لپ تاپ و نیز تلویزیون قرار شد حفظ شده و تقویت شوند اما با توجه با پایان پیش بینی منتهی به 31 مارس 2014 تصمیمات جدید اتخاذ شده است و سونی اعلام کرده واحد لپ تاپ برایش سودآوری نداشته و به همین خاطر می خواهد آن را بفروشد.

قرار است واحد سونی وایو که واحد تولید و عرضه پی سی و لپ تاپ با برند معروف وایو است به JIP یا Japan Industries Inc فروخته شود. این تصمیم بعد از تحولات بازار پی س یو لپ تاپ در سطح جهانی اخذ شده است و سونی قرار است از سرمایه گذاری در بخش وایو دست بکشد و آن را به شرکای سنعتی ژاپن یا همان JIP واگذار کند. دلیل آن نیز تمرکز روی گوشی هوشمند و تبلت و تحولات جهانی است که باعث شده تا کاربران به جای خرید لپ تاپ و پی سی به سوی تبلت و گوشی هوشمند گرایش پیدا کنند و سونی خیلی زود احساس کرده که ممکن است در این بازار ببازد و به همین خاطر واحد وایو را دیگر نمی خواهد.

سونی و JIP اکنون بر سر جزییات نقل و انتقال واحد وایو هستند که به زودی اعلام خواهد شد. تا آخر بهار 2014 سونی وایو تولید شده و دیگر نخواهد شد و رسما انچه تولید خواهد شد نه در سطح جهانی بلکه در سطح ملی تولید و توزیع خواهد شد.

همچنین واحد تلویزیون سونی از خود سونی ژاپن تفکیک ساختاری شده و کمپانی جدید روی محصولات با سطح بالا مانند تلویزیون های 4K تمرکز خواهد کرد.

منبع: سونی

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    اعصابم خورد شد. سونی وایو عاشقشم. ژاپنی ها البته عقلشون بیشتر می رسه. حتما دیدن تا چند سال دیگه هیچ کسی لپ تاپ نمی خره از حالا تعطیلش کردن
    • ......... IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      53 5
      خداوند روحش را قرین رحمت سازد آمین:-)
    • شهروند IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
      20 5
      خدا رحمت کنه همه اسیران خاک رو .حالا کجا شام میدن
    • حسام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
      6 5
      دوستان برنامه نویس خودتو ضایع نکنید. چرا هرکی 4 تا " سلام به دنیا " مینویسه فکر میکنه خبریه. من خودم کامپیوتر خوندم اما هیج وقت اسیر این خودبزرگ بینی نشدم که ماها حالیمونه و بقیه نمیفهمن. صبر کن بینم. ما چند تا پراگرامر در ایران داریم؟ چند تا کاربر اینترنت؟ دست بردارین آبروی هرچی مهندس کامپیوتره بردین شماها.
  • بی نام RO ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    من خودم از وقتی که تبلت خریدم دیگه سمت لپ تاب نمیرم به نظرم سونی کاملا حرفه ای عمل کرد
    • بی نام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      152 6
      برای شما که فقط کارت در تبلت محدود میشه آره اما آیا میتونی مثل ما پروژه های برنامه نویسی با تبلت انجام بدی ؟ معلومه که نمیشه و نیاز به سیستم های قوی هست. من آدمی هستم که لپ تاپ رو ترجیح میدم همیشه چون هیچی نمیتونه جاش رو بگیره
    • بی نام RU ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      81 77
      خوب شما ی کاربر معمولی سطح پایین هستین نظرتون رو برا خودتون نگر دارین
    • بی نام EU ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      89 8
      تبلت برای بچه های خوبه که برن باهاش سرگرم باشند
    • پرویز GB ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      12 22
      عزیز 80 درصد کابرد یه متخصص مراسلات /حذف و تعدیل جزئیات طرخ یه برنامه / به روز کردن اصلاعات / با یه تبلت 32 گیگ اپل و استفاده از خرید ایکلود قابل اجراست کاری که من می کنم انهم با تبلنی که قابل حمل و و همی شه روشنه /نمی دونم شما که خودت رو کار بر غیر معمول محصوب می کنی که شدیداً شک دارم چطور هنوز خودت رو به روز نکردی چون این لازمه تخصصه ؟
    • سعید A1 ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      48 4
      دوستانِ برنامه‌نویس!! درخت هرچی پربارتر، افتاده‌تر! لازم نیست به دیگران توهین کنین، کاربرانِ سطحِ بالایی هم هستن که نیازشون با تبلت بهتر تأمین می‌شه. (خودم کوچیکِ همه‌تون هستم و مثلا سال‌هاست که برنامه‌نویسم)
    • شهروند IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      23 11
      آقای کاربر سطح بالا! اکثر کاربرها از کاربران سطح پایین! هستند و اتفاقا نظرش از نظر شما بسیار محترم تره! اکثر کاربرهای ایمیلی چک میکنند امور بانکی رو انجام میدند سرچ میکنند و یا از مولتی مدیا استفاده میکنند تبلت جواب کارشون رو بخوبی میده شما که مثلا کاربر غیر معموی سطح بالا هستی چه گلی به سرت خودت زدی عزیزم؟؟؟ اونیکی برادر هم که درد برنامه نویسی داره من خیلی دوست دارم بدونم عزیزان ما در ایران تا حالا چه برنامه کاربردی تولید کردن که حالا نگران بودن یا نبودن لپ تاپ هستند؟؟ چهار تا نرم افزار که فقط و فقط هم استفاده داخلی داره اینقدری پز دادن نداره . در انتها خوشتون بیاد یا نیاد ظهور تبلت ها و گوشی های هوشمند آینده پی سی ها و لپ تاپ ها رو به شدت به خطر انداخته. این پیشرفت باید باهاش همراه شد.
    • محمد حسن A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      18 11
      جناب شهروند نکنه نگاه شما به برنامه نویسی و برنامه ی کاربردی نوشتن سیستم عامل در حد ویندوزه یا مثلا فوتوشاپ شرکت ادوبی؟ شما فکر میکنی برنامه نویسای ما نمیتونن فوتوشاپ بنویسن؟ چرا میتونن ولی توی ایران چیزی به عنوان حق کپی رایت وجود نداره!! پس نوشتنش عملا به صرفه نیست!!! میدونید که قیمت فوتوشاپ شرکت ادوبی چیزی در حدود 1000 دلاره؟! چند نفر در ایران حاضرن انقدر پول برای یک برنامه بپردازن؟ ضمن اینکه همون گوشی و تبلت اندرویدی که دارید ازش صحبت میکنید و خیلی راحت برنامه هاشو از مارکت بازار دانلود میکنید خیلیاش توسط برنامه نویسای داخلی نوشته شده. برنامه نویسی اکثر بانک های داخلی و ... توسط برنامه نویسای داخلیه. پس شمایی که اصلا نمیدونی برنامه نویسی چیه بهتره که اصلا در این زمینه نظر ندی!!
  • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    سونی وایو دوستت داریم
  • بی نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    حالا که تولید نمی شه پس قیمت اش به شدت می آد پایین تو بازار از فردا
    • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      186 6
      سنار بده آش به همین خیال باش. قیمت؟ بیاد پایین؟؟ تو بازار ایران؟؟؟
    • بی نام IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      68 5
      احتمالا بالا بره ... تاره کم یاب شده و گرونتر میدن
    • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      33 13
      تولید میشه ولی دیگه سونی این محصول تولید نمیکنه برند وایو هنوز هست
  • بی نام DE ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    51 6
    تلویزیون و لپتاپ وایو حرف نداره. البته گوشی های سونی هم خوب هستن انصافن. دمشون گرم که بهترین تصمیم رو برای فروش بهتر محصولاتشون میگیرن.
  • بی نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    به نظرم تبلت هیچوقت نمیتونه جای لب تاب رو بگیره
    • ارسلان A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      37 32
      خوب حالا مي بيني كه گرفته ديگة لب تاب داره تخصصي ميشه و تبلت همه گير
  • بی نام A1 ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    148 6
    سمت لپ تاپ نمیری؟؟؟شما کارت با لپ تاپ و تبلت یکیه و با هر دو بازی میکنی اما کسی که کارش تخصصی و برنامه نویسی فرق این دو رو میدونه
    • بی نام A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      15 0
      البته شما هم بايد توجه داشته باشي در زمينه كامپيوتر و تجهيزات هوشمند همه چيز به سرعت در حال تغييره. چه كسي تا چند سال پيش فكر مي‌كرد دستگاههايي كه سي پي يوي گيگاهرتزي دارند، با يه باتري فسقلي مثل باتري موبايل كار كنند؟ ممكنه تا چند سال ديگه تمام نيازهاي برنامه‌نويسي رو بشه با يه تبلت برآورده كرد. يادمون باشه بيل گيتس زماني (هنگام معرفي سيستم عامل داس) گفته بود رم 640 كيلوبايتي حداكثر حافظه موقتيه كه يه كامپيوتر خانگي در آينده قابل پيش‌بيني بهش نياز خواهد داشت.
  • بی نام A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    52 9
    من که در حال پول این برند رو نداشتم که بخرم! پس تعطیلش کنند!
  • بی نام EU ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    44 9
    وایو هیچ وقت نمی میرد...
  • بی نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    14 29
    سونی هیچ حرفی برای گفتن نداره
    • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      23 10
      حتما سامسونگ و ال جی بقیه که کپی کارن حرف دارن فقط بلدن مثل دزدهای کثیف ازروی بقیه برندها آشغال تولید کنن اون موقع که سونی تلویزیون تری نیترون رو تولید میکرد سامسونگ نوارکاست پلاستیکی مونتاژمیکرددست چپ و راستشم بلد نبود شما سنت و اطلاعات قد نمیده پس نظر بیخودی نده
    • بی نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      16 8
      سونی تلویزیون میزنه اندازه کبریت دیگران کبریت می سازند اندازه تلویزیون اون موقعه که هنوز برق توی کره نبود آکیو موریتا بنیان گذار سونی سیستم رادیو ترانزیستوری را ابداع کرد و انقلابی در الکترونیک بوجود آورد هنوز هم تمام شرکت های جهان در مورد موتور های پردازش تلویزیون های سونی مونده اند و نمی توانند به فن آوریها های آن پی ببرند
  • بی نام A1 ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    13 25
    همچین اش دهن سوزی هم نبود . لپ تاپ در کشورما: برند گران ایسوز . برند ارزان لنوو
    • آريا IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      14 12
      خيلي سطح پايين فكر ميكني.
  • بی نام IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    9 1
    ما به قدرت زیادی نیاز داریم برای پردازش برنامه های مهندسی (تحلیلگر ها و طراحی و...) برنامه هایی مثل آفیس (ورد ،اکسل و پاورپوینت و ...) بازی های اکشن اول شخص و....
  • احسان A1 ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    13 4
    لپ تاپ سوتی حرف نداره مخصوصا سری زرکه خودم دارم عاشقشم
  • مسعود -ر A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    20 0
    البته تب لت ها خیلی پیشرفته شدن ولی من هنوز لپ تاپ رو خیلی مفید می دونم!
  • محسن از تهران A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    25 0
    شما ها چرا دارید سر سونی و سامسونگ دعوا میکنید و بد و بیراه میگید به هم ؟ تو جیب من و شما چی میره؟ ول کنید بابا ، کار و زندگی ندارید؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    24 0
    با ورود جی ال ایکس باید هم سونی درش بسته میشد .
  • نفهم (بلا نسبت بزرگترام) A1 ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    13 0
    ژاپنیا برن به ایرانیا دعا کنن. چون این ایران بود که اعلام کرد تا چند سال آینده میخوان پراید رو جمش کنن. ژاپنیا هم از ایرانیا یاد گرفتن که وایو سودآوری نداره تصمیم به این کار گرفتن.
  • علی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    8 1
    بعضیا یه جوریاز جایگزینی لپتاپ با تبلت حرف میزن که انگار کل دنیا داره اینکارو میکنه! باو، فقط سونیه، هنوز هم راجبه درست یا غلطیش چیزی معلوم نیس، شاید ضرر کنه. ضمنا، تبلت هرگز جای لپتاپ نمیتونه بگیره، هرگز. تبلت محدودیتهایی داره که اصلا قدش به لپتاپ نمیرسه. محدودیت سایز صفحه نمایش، عمر باتری، قدرت سخت افزاری و قابلیت ارتقا، پروسس طولانی مدت، نصب لوازم جانبی، صنعتی و حرفه ای نبودن، از همه مهمتر، سیستم عاملی که هیچ قدرت نرم افزای تخصصی و بزرگی نداره. من آیپد هم دارم، iosیی که چند وقت پیش، به مرز یک میلیون نرم افزار رسید و قابلیتهای مولتی مدیاش نیاز به تعریف نداره. ولی فقدان امکاناتی که گفتم، نمیذاره به مرز لپتاپ برسه. مثلا میتونه pdms یا پروتل یا ایتبس یا ... رو احرا کنه؟ اونم تو 10 اینچ فضا!
  • لیلا IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    13 7
    بهتر. فقط پول برند میگرفت هیچی نداشت. دیگه مث قدیم نیست و سونی فقط داره ضرر میده.
  • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    4 0
    چرا من رو هر چی دست میذارم درش تخته میشه داشتم پول جمع میکردم یکی بخرم
  • ماکروسافت A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    وقتی ایده سورفیس ارتقا پیدا کنه و مدارای مجتمع مبنی بر گرافین تجاری بشه اونوقت با ترکیب این پردازنده ها با حافظه های مبنی بر ممریستور که hp داره روش کار می کنه دیگه یه تبلت 7 اینچی میتونه اندازه یه کامپیوتر شخصی ی 10 کیلویی الان کارکرد داشته باشه البته این روند حداقل 6 و7 سال طول میکشه
  • بی نام US ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۴
    0 0
    نمی گم بد بود ولی کلا محصولات سونی کیفیت سابق رو ندارن و متاسفانه افراد محترمی که به شدت طرفدارش هستن به شدت هم به بقیه توهین میکنن حتی اگه طرف محترمانه نظرشو بگه متاسفانه اکثرمون به فکر اسم خوب هستیم نه محصول خوب