روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در تحلیلی از اشتباهات اسرائیل نوشت این بار تل آویو با انتفاضه سوم روبرو می شود که جنس آن از سنگ و عملیات انتحاری نیست.

به گزارش خبرآنلاین به نوشته این روزنامه آمریکایی، اسرائیل این بار با انتفاضه سومی روبرو خواهد شد که جنس آن از مقاومت غیر خشونت آمیز و تحریم اقتصادی خواهد بود.

به نوشته نیویورک تایمز نخستین انتفاضه فلسطین موجب روند صلح اسلو شد و دومین انتفاضه نیز با شلیک گلوله های جنگی بیشتر از طرف اسرائیل و بمب گذاری های انتحاری از طرف فلسطینی ها همراه بود.

فلسطینی ها در مورد دلیل روی ندادن انتفاضه سوم توضیحات فراوانی می دهند : فلسطینی ها فقرند ، بیش از اندازه دچار اختلاف هستند ، خیلی خسته اند یا اینکه متوجه شده اند این قیام ها بویژه در انتفاضه دوم بیشتر از آنکه سود داشته باشد به ضرر آنها بوده است.

در عین حال ، مشخص است انتفاضه سوم در راه است. این انتفاضه ای است که اسرائیل همواره از آن وحشت زیادی داشته است. این انتفاضه با سنگ و بمب گذاری انتحاری نیست بلکه انتفاضه ای است که با مقاومت غیر خشونت آمیز و تحریم اقتصادی هدایت می شود. در عین حال ، انتفاضه سوم را در واقع فلسطینی ها در رام الله هدایت نمی کنند. این انتفاضه را اتحادیه اروپا و مخالفان دیگر اشغالگری اسرائیل در کرانه غربی در سراسر جهان هدایت می کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =