۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
مواجهه صدا و سیما با دولت ها چگونه بود

انتشار خبر نامه رئیس سازمان صدا و سیما به شورای نظارت بر صداو سیما، آن هم در بامداد پنجشنبه و بلافاصله بعد از پایان گفت و گوی تلویزیونی رئیس جمهور، نشان از آغاز اختلافی دارد که با نشست امروز شورای نظارت وارد فاز جدیدی می شود.

محمود عزیزی: اختلافی که ضرغامی مبنایش برای آغاز آن را «استقلال» رسانه می خواند و مشاوران رئیس جمهور،عملکرد ضرغامی در قبال دولت سابق و محمود احمدی نژاد را روی میز محاکمه افکار عمومی می آورند و از حق دولت برای حضور مجری مد نظر آنها در گفت وگو های رئیس جمهور دفاع کنند.

اصل ماجرا چه بود

ماجرا به تمایل دولت برای حضور سپانلو مجری زن گزارش صد روزه رئیس جمهور در کنار  روحانی نژاد خبرنگار صدا و سیما باز می گردد که این امر با مخالفت مدیران صداو سیما مواجه می شود و آنان از قطع همکاری این مجری با تلویزیون سخن می گویند. در نهایت انتخاب پوریامین مجری قدیمی رادیو و تلویزیون موجب ایجاد تاخیر در پخش این برنامه می شود.

شبکه های اجتماعی واکنش منفی به  تصمیم عزت الله ضرغامی داشتند،رسانه های اصلاح طلب هم با پر رنگ کردن این موضوع، عملکرد رئیس رادیو و تلویزیون را زیر سوال بردند. اصولگرایان هم از بیش تر عذرخواهی رئیس جمهور از مردم در خصوص کاستی های سبد کالا را برای مخاطبان خود پر رنگ کردند.

 واکنش ها بعد از تاخیر

 ابرادر رئیس جمهورهم که معمولا بنایی برای اظهار نظر های رسانه ای ندارد، روز بعد در گفت وگویی با ایرنا،نامه ضرغامی به هیات نظارت را اقدامی برای تطهیرعملکرد وی خواند.

در مقابل سایت الف بعد از پایان گفت وگوی تلویزیونی از نزدیکان رئیس جمهور انتقاد کرد و نوشت: «تعیین مجری یا حتی سوالات گفتگوهای تلویزیونی رییس جمهور اهمیت چندانی ندارد و مخاطب باهوش، خود به فراست، برداشت های مناسب را از حرف های رییس جمهور می کند، همانطور که در دوره احمدی نژاد نیز چنین می نمود.»

علی مطهری نماینده تهران دیگر چهره ای بود که به این موضوع واکنش نشان داد و در گفت وگویی که پایگاه  اطلاع رسانی مجلس منتشر کرد، تاکید کرد:« درباره گفت وگوی شب گذشته رییس جمهوری، حرف دولت منطقی تر از صدا و سیما بود.» او ضرغامی را طرفدار اعتدال خواند اما گفت وی «از طرف محافل خاص» تحت فشار است تا دولت را درتنگنا قرار دهد.

حسین نجابت نماینده اصولگرای تهران نیز در گفت وگویی گفت: « بعید به نظر می‌رسد که رییس صداوسیما چنین اختیاری داشته باشد که به رییس‌جمهور آنتن صحبت با مردم ندهد.»

محمدهاشمی رئیس سازمان صداو سیما هم در یادداشتی که برای یکی از روزنامه های صبح نوشت، خاطر نشان کرد: مشی رسانه ملی پیرامون عملکرد تحسین برانگیز و کارنامه قابل دفاع رییس‌جمهوری ، اندکی دور از انصاف است. این واقعیت هنگامی ملموس‌تر می‌شود که رویکرد صدا وسیما به دولت یازدهم را با نگاه رسانه ملی به دولت پیشین، مقایسه کنیم.»

مصادیقی برای مخالفت مشاوران روحانی با تصمیم ضرغامی

اشاره هاشمی به دولت پیشین انتقادی است که بسیاری از اصلاح طلبان و گروه زیادی از چهره های سیاسی پارلمان در همه 8 سال گذشته بدان معترض بودند.از نگاه این گروه، صدا وسیما درهمه 8 سال گذشته در اختیار دولت و شخص رئیس جمهور سابق بود.

حضور مهدی کلهر مشاور رئیس جمهور سابق در دولت نهم در مقابل احمدی نژاد در یکی از گفت وگوی های تلویزیونی با وی به عنوان مجری برنامه، حضور تقوی‌فردکه بعدها مدیر مسئول یکی از روزنامه های حامی دولت شد به عنوان مجری گفت وگو با محمود احمدی نژاد،حضور پژویان رئیس سابق شورای رقابت در مقابل محمود احمدی نژاد دریکی دیگر از گفت وگوی های رئیس جمهور سابق که اختصاص به هدفمندی یارانه ها داشت، همه و همه مصادیقی است که مشاوران رسانه ای  حسن روحانی را مجبور به واکنش در مقابل تصمیم رئیس سازمان صداو سیما کرد.

رفتار رسانه ای صداو سیما اگر در اواخر دولت دهم «منتقدانه» شد، اما در طول همه سالهای دولت نهم و میانه ابتدایی دولت دهم «حمایت گرانه» بود.

حضور وزاری سابق برای دفاع از خود

اگر در طول دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد حجم حضور منتقدان دولت نهم و دهم «اندک» بود، اما این رفتار در قبال دولت یازدهم رخ نداد و در ابتدای ریاست جمهوری روحانی، وزرای سابق دولت به برنامه های تلویزیون رفتند تا درباره تورم، رکود، مسکن مهر و... از خود دفاع کنند. دفاعی که در دوران احمدی نژاد  شمولیتی برای وزاری دولت خاتمی نیافت.

 پاس گل های صدا وسیما به رقبای اصلاح طلبان

ضرغامی که در دوران مجلس ششم معاون پارلمانی صداو سیما بود، به خوبی روزهایی را به یاد دارد که در سال 82 اصلاح طلبان تحقیق و تفحصی از صداو سیما را کلید زدند و مدیران این رسانه را متهم به گزارش غیرواقعی ازدرآمدهای رادیو و تلویزون کردند.آن گزارش قرائت شد و ضرغامی و همکارانش خیلی زود به این گزارش  پاسخ دادند. پس از این بود که رابطه اصلاح طلبان مجلس با صداوسیما به شدت تیره شد.

پیش از آن در سال 79 پخش صحنه هایی از کنفرانس «ایران پس از انتخابات» که بعد ها به کنفرانس برلین مشهور شد، یکی دیگر از اقدام هایی بود که خشم طیف مذهبی ایران را از اصلاح طلبان موجب شد و به یکی از بحران های سیاسی دولت اصلاحات بدل شد.

29 و 30 فروردین 79 روزهایی بود که بیندگان تلویزیون بعد از خبر 21 شاهد تصاویری بودند که در روزهای بعد، کفن پوشان قم را به خیابانها آورد وبرای دولت خاتمی تبدیل به یک بحران شد. پخش برنامه‌ای ۳۰ دقیقه‌ای از بخش‌هایی از بعضی سخنرانی‌های نشست‌های کنفرانس که در آن صحنه‌هایی از عریان شدن یک مرد به صورت شطرنجی شده، رقصیدن یک زن، فریادهای مرگ بر جمهوری اسلامی و سران آن و بریده‌هایی از فیلم سخنرانی روزهای مختلف در کنار این صحنه‌ها پخش شد، خشم طیف های مذهبی را از اصلاح طلبان سبب شد.

دیگر واقعه ای که اصلاح طلبان را برای  8 سال از قدرت دور کرد، واکنش تلویزیون به اختلافات شورای اول تهران بود. مردم تهران در سال 78 چهره هایی چون ابراهیم اصغرزاده،سعید حجاریان،احمد حکیمی‌پور،عباس دوزدوزانی،محمد عطریانفر،غلامرضا فروزش،محمود علیزاده طباطبایی وعبدالله نوری را به شورایی فرستادند که اعضایش مدام در حال دعوا با یکدیگر بودند و در نهایت  هم این اختلاف ها منجر به منحل شدنش شد. پوشش این واقعه از سوی صداو سیما با واکنش مردم در انتخابات دور دوم شورای شهر مواجه شد و به پیروزی آبادگران جوان که طیف جدید از اصولگرایان بودند، ختم شد. چهره هایی چون مهدی چمران،حسن بیادی، مسعود زریبافان،نسرین سلطان خواه، حبیب کاشانی و امیر واعظ آشتیانی به بهشت رسیدند و در ادامه هم برخی از آنان راهی دولت نهم شدند.

این موفقیت از نگاه اصلاح طلبان، پاس گلی بود که صداو سیما به اصولگرایان داد تا آنها  در فضای نارضایتی مردم از اصلاح طلبان، فاتح کرسی های قدرت شوند. و الا دولت خاتمی در دوران 8 ساله خود در زمینه اقتصادی موفقیت های زیادی داشت، اما همه این موفقیت ها از سوی تلویزیون نادیده گرفته می شد.

بندر عَسَلویه یکی از نمونه هایی است که اصلاح طلبان با اشاره به اینکه قطب انرژِی ایران است در دوران خاتمی افتتاح شد، اما بروز و ظهوری در برنامه های صدا و سیما نداشت.

وقتی هم در سال 83 وزرای دولت دوم خاتمی به تلویزیون آمدند فقط برای تحقق شعار سال «سال پاسخگویی سه قوه» بود. برنامه هایی که در آن سال وزاری خاتمی در مقابل کارشناسان می نشستند و در مقابل نقد های آنان می بایست پاسخگو می بودند.

 صداو سیما در کنار دولت هاشمی

اگر خاتمی توفیقی رسانه ای در صداو سیما نداشت، اما هاشمی رفسنجانی خوش شانس ترین رئیس جمهور ایران است که در دوران  حضورش در  مقام رئیس جمهور، صداو سیما با او و دولتش همراه بود.حضور محمد هاشمی از سال 63 تا 73 در ساختمان جام جم و حضور 2 ساله ریاست لاریجانی در اواخر دولت دوم هاشمی موجب شد هاشمی با انتقاد های تند و تیز این رسانه مواجه نشود.

 این حمایت ضمنی در کنار حمایت جامعه روحانیت مبارز از هاشمی رفسنجانی،حضور دو طیف سیاسی در دولت هاشمی و فضایی اجتماعی دهه 70 که در آن دشمن هاشمی، دشمن پیغمبر بود همه و همه  فضایی را برای او فراهم آورد که کمتر در رادیو و تلویزیون به انتقاد های تند و تیز مواجه شود.

با این حال تلویزیون در همان سالها هم هر از چند گاهی برخی وزاری دولت را می نواخت و از فشارهای سیاست های دولت وقت بر بدنه جامعه گزارش هایی را تهیه می کرد. گزارش هایی که در یکی از موارد، هاشمی بعد از دیدن گزارش تلویزیون ، شبانه از وزاری اقتصادی اش می خواهد برای ساماندهی  و کنترل گرانی ها برنامه های اجرایی خود را فردایش روی میز او قرار دهند.

اصلاح طلبان در سالهای بعد در انتقاد از آن ،دولت هاشمی را متهم به بستن فضای رسانه ای کردند.آنها این قیاس را در مقابل فضای باز رسانه ای دوران اصلاحات می دیدند که در آن رسانه های دو طیف، دست بازتری برای نقد دولت وقت داشتند.

 نشست امروز شورای نظارت بر صداو سیما می تواند واکنش های جدید دولت و رئیس ساختمان شیشه ای جام جم را به همراه داشته باشد. ضرغامی تاکنون در قبال رخداد های  گفت وگوی تلویزیونی رئیس جمهور سکوت کرده است،مدیر شبکه یک روز پنجشنبه به خبرنگاران گفته است که ضرغامی در روزهای آینده در خصوص حواشی ایجاد شده در گفت وگوی رئیس جمهور اظهار نظر خواهد کرد.

تصمیم شورای نظارت بر صداو سیما می تواند بابی برای باز بشدن باب گفت و گو در خصوص شبکه تلویزیونی دولت یا قوا باشد.

/27212 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمین A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    با توجه به مطالب منتشر شده در سایتها به دو دلیل کار روحانی اشتباه است: 1- به دلیل تحمیل مجری مورد علاقه خودش به شبکه تلویزیونی 2- به دلیل اعلام دیر هنگام مجری مورد علاقه خودش به صدا و سیما
    • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      آرمین عزیز با احترام به دیگاه شما ، لازمه به یک مطلبی توجه کنید ، صدا و سیما اگر قصد مصاحبه با رئیس جمهور رو داره می تونه با ارائه درخواست کتبی ، معرفی مجری مورد نظر و ارائه سوالات به رئیس جمهور ، اینکار رو انجام بده که در تمام دنیا عرف هست ! ولی وقتی رئیس جمهور خودش تصمیم گرفته و می خواد بیاد با مردم صحبت کنه ، با توجه به اینکه دولت شبکه مستقل برای خودش نداره ، فکر کنم انتخاب مجری حقش باشه!!
    • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      8 1
      خانم سپالو مجری با هوش و فراست و مودبی است،در مقایسه با حیدری و روحانی نژاد و...(به خصوص دو مجری مرد صد روز اول) خیلی بهتر هستند،فکرمیکنم بقیه هم با من هم عقیده اند...
    • بی نام US ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      6 0
      باشه؛ ولی آیا این دو نتیجه شما در دولت قبل بود؟؟؟
    • بی نام EU ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      2 10
      اقا مصاحبه کننده که انتخابی نیست ! مگه نمیگن آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است چرا باید برای رئیس جمهور تفاوت داشته باشه با کی مصاحبه کنه ؟ در اصل تو مصاحبه هدف رئیس جمهور دو مورد بود یکی عذرخواهی از مردم که بازهم جای تقدیر داره یکی دیگه هم اطلاع به مردم که توافقات هسته ای با هماهنگی مقام معظم رهبری صورت گرفته و انقدر از دولت انتقاد نکنید !!!
    • بی نام FI ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      2 9
      تنها سوال اینه حق انتخاب مجری با کیه ؟ با رییس جمهور یا با رییس صدا و سیما ؟ از آنجا که برنامه مربوط به صدا و سیماست قطعا حق انتخاب مجری هم با رییس این سازمانه .
    • بی نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      2 9
      اولا که قانون صراحتا بیان میکنه که انتخاب مجری وظیفه صدا و سیماست.ثانیا میشه بفرمایید دقیقا کدوم قسمت از دنیا سوالات مصاحبه رو در اختیار مصاحبه شونده قرار میدن؟!
    • سید A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
      2 7
      بی نام جان ! نظر شما محترم ولی وقتی شورای نظارت ، حق انتخاب مجری رو به صدا و سیما میده (که خبر آنلاین انتشار نمیده ) حتی اگر خودش درخواست داشته باشه بهتره همه به قانون احترام بذارن ...... ناسلامتی قرار بود دولت راستگویان و قانون مداران باشد .
    • میلاد A1 ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
      1 3
      آقای بی نام که داری ماست مالی میکنی ، دیگه از این فکرا نکن
  • amir IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    بخش عظیمی ازنیروهای سازمان صداوسیما نیزاز مدیریت مهندس ضرغامی راضی نیستند و روز شماری میکنند تا دوره پنج ساله دوم ایشان هرچه زودتر به پایان برسد.
    • سالار IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      15 1
      به پایان برسد و بعد از مدت کوتاهی به همراه بقیه مردم بگویند صد رحمت به همون ضرغامی.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    من که از سر ناچاری بعضی فیلمها و فوتبالها را از رسانه ملی تماشا می کنیم بعلاوه از اخبار هم 20:30 برای اینکه ببینم چقدر واقعیت را برعکس جلوه میده اخبار هواشناسی اخبار ورزشی
    • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      38 1
      دقت کردین؟ چون میدونن مردم اخبار هواشناسی را دنبال میکنند، این بخش از خبر هیچ زمان مشخصی نداره و یه موقع، اول خبر میذارنش، یه موقع وسط اخبار و یه موقع هم آخر اخبار که ببننده مجبور بشه همه اخبار رو ببینه
    • کامیاب A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      39 1
      دقیقا من30 :20 رو نگاه می کنم ببینیم ته استراتژی صدا وسیما واسه ضربه زدن به دولت و فراهم کردن خوراک خبری برای اون عده ای که عقلشونو جهت گیریشونو هنوز دست صدا و سیما دارن چیه و البته تا بتونم روشنگری می کنم نمونه اش اون گزارش توهین آمیز و بی ربطو پر از حسدو بغض صدا و سیما از جایزه گرفتن خانوم ابتکار یجور پیش رفت که اون عده فکر کنن آلودگی هوا تقصیر خانوم ابتکاره نه پاره نشدن قعطنامه دان سازمان ملل
    • بی نام TH ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      9 19
      من موافق ضرغامی نیستم ، موافق وضعیت صدا سیما هم نیستم ، ولی اینکه مجری و سوال کننده توسط مسول پاسخگو تعیین شود ،فقط در کشورهای جهان سوم و غیر دموکراتیک دیده میشود . امیدوارم رییس جمهور محترم دفعات بعد پاسخگوی هر سوال و هر سوال کننده ای باشند . حتی مخالف...
    • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      2 7
      همه باهم .
    • بی نام IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      35 3
      تنها حقیقت صدا و سیما اخبار هواشناسی و مابقی دروغ .....
    • بی نام IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      19 3
      رییس جمهور باید تلویزیون مستقل داشته باشد.
  • بی نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    متاسفم! کاش یک مدیر هنری را رهبر جایگزین ضرغامی کند.
    • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      23 2
      مهمترین ویژگی حفظ بیطرفی مدیر صداسیما باید باشه.
    • بی نام EU ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
      13 3
      "خیلی خنده دار بود."تو خود مفصل بخوان از این مجمل. همین را گفتم که قابل تأیید باشه
  • رضا IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    6 7
    تحمیل مجری به صدا و سیما رو اصلا نپسندیدم! مجری باید بیطرف و خیلی واضح سوالاتو باید بپرسه و به چالش بکشه نه اینکه به و به و چه چه کنه !!
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    9 1
    در دوره زمونه ای که هر باشگاه فوتبال در کشورهای دیگر شبکه تلویزیونی دارند نداشتن شبکه دولت یکی از کمبودهای فرهنگی / سیاسی محسوب میشود .
  • محمدحسن A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    2 4
    یادمه پشت صحنه یکی از مصاحبه های آقای احمدی نژاد که تو اینترنت پخش شد... مجری پرسید می خواهید چه سؤالاتی از شما بپرسم، ایشون گفت "هرچی دلت می خواد؛ داخلی خارجی، موضوعات بین المللی" اینطور نیود همه چیزا با ایشون هماهنگ بشه. ولی فکر میکنم بهتره اینگونه کارها با هماهنگی و تعامل جلو بره. یعنی اگه از قبل با هم توافق میکردند راجع به مجری و سایر موضوعات (و نمیذاشتن دقیقه آخر) بهتر بود. به نظرم لغزش و اشتباه از دو طرف بود.
  • بی نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    10 1
    قشنگ معلومه که صا وسیما میانه خوبی با دکتر روحانی محبوب ما ندارد وهمه خبرهای هیئت محترم دولت را به صورت استهزا آمیز به سمع ونظر اکثریت مردم که به ایشان رای داده اند میزساند آیا در زمان احمدی نزاد هم چنین میکردند ؟ ابدا !! بدیهی است که صدا سیما متعلق به مردم و دکتر روحانی که برخواسته از مردم است تعلق دارد.
  • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    5 2
    آقا این درگیری بین دولت‌ها و صداوسیما و بین صداوسیما و تقریباً تمامی طیف‌های اجتماع 20 ساله که وجود داره و تموم بشو نیست ... راه حل معقول و آدم‌وار اینه که اجازه تاسیس شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی خصوصی داده بشه ... اینطوری هم مشکل ماهواره حل میشه هم تمامی اقشار اجتماع از مذهبی گرفته تا غیرمذهبی شبکه‌ای دارن که بی‌دغدغه تماشاش کنن و دیگه برنامه‌هایی که نمی‌پسندن رو توش نبینن، دولت‌ها هم شاکی نیستن و شبکه‌ای برای تبلیغات خودشون دارن ــ در کنار شبکه‌های دیگه که منتقدن ــ صداوسیما هم مجبور نیست با همه مدام در حال دعوا باشه .... آقا وا بدید و بذارید شبکه‌های خصوصی بیاد
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    9 2
    ضرغامی آدم خودش نیست.
  • بانوی ایرانی... IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    5 3
    مطلب بسیار دقیق و مفیدی بود.به ویژه از این جهت که از گذشته ی نسبتا دور تا الان رو روایت کرد...
  • بی نام A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    16 2
    انشاالله ‏که‏پس‏ ‏از‏ ‏اتمام‏ ‏ریاست‏ ضرغامی مقام‏ ‏معظم‏ ‏رهبری‏ ‏فرد‏ ‏بی‏ ‏طرفی‏ ‏را‏ ‏برای‏ ‏ریاست‏ ‏سازمان‏ ‏صداوسیما‏ ‏انتخاب‏ ‏نمایند‏ ‏
  • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    14 1
    صداو سیما حق ندارد به نفر اول اجرایی مملکت تعیین تکلیف کند بهتر است فکری به حال برنامه های صداو سیما کند که بیننده ندارد و مردم جدب ماهواره شده اند حتی خبر 8و نیم شبکه دو هم مردم به این علت تماشا میکنند که میخواهند دروغ های خبری را که توسط مجریان با اب و تاب گفته میشود را دقیقا بررسی نمایند خواهشمندیم مقام رهبری دستوری فرمایند که رییس صداو سیما خودش را در حد روسا سه قوه نداند و بفهمد که هم ردیف ان ها نیست و رییس جمهور یا رییس مجلس ویا رییس قوه قضا از او باید اجازه بگیرند و حق ندارد ملت را به مسخره گرفته و به علت انتخاب مجری یک ساعت و نیم وقت مردم را در نیمه شب هدر دهد مردم فکر میکنند که اقای ضرغامی تحت نفوذ گرایش سیاسی خاص است که با دولت مشکل دارند مقام معظم رهبری لطفا دستور فرمایید
  • محسن A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    11 2
    متا سفم! کاش یک مدیر بهتری را رهبر جایگزین ضرغامی کند . ضرغامی راه احمدی نزاد را ادامه میدهد .
    • بی نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
      2 19
      میخوای یک نفر بیاد که طرفدار فتنه باشه؟
    • میثم A1 ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
      1 0
      پـ نه پـ طرفدار عوام فریبی و دروغگویی باشه!
  • امیر حمزه بحرینی EU ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    2 8
    سلام این شیوه های انتخابی مصاحبه اشتباه است رئئس جمهور نماینده احاد مختلف مردم است لذا باید در زمینه های مختلف فرهنگی سیاسی و... پاسخگوی طیف های مختلف سیاسی وفرهنگی واقتصادی و...باشد پیشنهاد می شود تعداد مصاحبه کنندگان از طیف های مختلف باشد ورئئس جمهور را جدی به چالش بکشند تا ایشان جوابگو باشند نه باخنده وفروتنی مصاحبه کنند وس وته قضیه را به پایان ببرند
  • محسن IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    3 2
    کدام رسانه در دنیا اجازه میده مصاحبه شونده مجری را انتخاب کنه مضاف بر اینکه این نحوه گزارش رییس جمهور اصلا نیاز به مجری نداره
  • بی نام A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    7 1
    بدترين مديريت تاريخ تلويزيون و رسانه در كل دنيا رو اين اقا داشته!
  • میگ میگ IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    17 1
    باز هم دولت خاتمی مظلوم واقع شده...درود بر سید مظلوممان...
    • بی نام A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
      0 0
      حواسم نبود چند بار مقبت دادم در حالی که می خواستم منفی بدم
  • رسول IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    3 1
    بهتر است وقتی که با رئیس جمهور مردمی اینطور با بی احترامی بر خورد می کنند مردم ، رئیس جمهور و وزرا نیز با بی احترامی با عوامل این سامان بر خورد کنند .
  • بی نام A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    3 1
    مشکل اینجاست که در کشور تنها یک سازمان صدا و سیما وجود داره که تلویزیون رو در انحصار خودش داره. در همین کشور افغانستان کلی شبکه خصوصی وجود داره. اما در ایران رییس جمهور دو ساعت میخواد هر چند ماه یکدفعه تو تلویزیون صحبت کنه باید مجریش رو سازمان صدا و سیما انتخاب کنه! در حالی که در خیلی از کشورها دولت رسانه خودش رو داره! به نظرم بهتره اینبار رییس جمهور از طریق اینترنت یا ماهواره با مردم صحبت کنه تا دیگه منت صدا و سیما رو نکشه!
  • بی نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    5 0
    یک نظر 10 دقیقه پیش فرستادم هنوز چاپ نکردین از چی می ترسین اگر با یک نظر قراره فیلتر بشین همون بهتر که فیلترتون کنن.
  • کمال IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    3 1
    بعضی از برنامه های سیما آنقدر آبکی نپخته واز روی کم سوادی است که گاهی وقت ها بییندها شک می کنند آیا در ساختمان صداوسیما واقعا هیچ کسی نیست که حتی یک بار برنامه را قبل از روی آنتن رفتن ببیند.حیف که کار بلد ها جایی در رسانه ملی ندارند.واز شمار ببیندگان روز به روز کاسته می شود.....قربون همون دو تا کانال دهه شصت
  • مجید IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 12
    فکر میکنین ی ریس جمهور باید از مجری خاصی یا سوالی که درباره مشکلات و راه حلای اون پرسیده میشه باید بترسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مردم IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    4 1
    صداوسیما بایـــــــــد بی طرف باشه وظیفه ی صداوسیما اینه همه ی امکانات رو بی قید و شرط در اختیار دولت بگزاره اگه بخواد به این روندش ادامه بده باید دولت خودش به فکر تاسیس یه شبکه برای دولت باشه
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    9 1
    صدا و سيما در چند سال اخير مغرضانه عمل كرده.
  • مهربان توسی A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    10 1
    با دولت اصلاحات متاسفانه انصافا رابطه صدا و سیما خوب نبود
  • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 0
    خوش صدا تر و خوش سیما تر از ضرغامی نبود برای ریاست صدا و سیما؟؟
  • رضائی RO ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    1 0
    ضرغامی یک مهره از یک جریان است که با رفتن او هیچ چیز عوض نمیشه ونفر بعدی هم فتوکپی برابر اصل است.
  • lمهدی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    1 0
    احمدی نژاد با حمایت شدید 20:30در شبهای منتهی به انتخابات سال 88 برکرسی ریاست جمهوری تکیه داد.مثلا گزارشی را از شمال شهر نشان داد که همگی می گفتند که قیافه رییس جمهور آینده مهم نیست.چرا درانتخابات دیگر 20:30گزارشی در باب مهم نبودن قیافه رییس جمهور را روی آنتن نبرد؟آیا در شمال شهر تهران براستی قیافه وزیبایی رییس جمهور برای حتی یک نفر هم مهم نبود؟اگر برای مردم مهم نبود،پس این همه پیامک را مریخی ها در ایران رد وبدل می کردند؟.آقایان قیافه رییس جمهور برای من مهم بود.یعنی یک هم فکر من در میان مصاحبه شوندگان نبود؟یا اینکه مصاحبه ها گزینشی و درحمایت از یکی از کاندیداها پخش شده است؟