ایسنا نوشت:

آمریکا موسس گروه شبه‌نظامی "لشگر جنگوی" را به فهرست تروریست‌های جهانی خود اضافه کرده و این گروه را عامل مرگ صدها پاکستانی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مالک عشاق، موسس و رهبر گروه شبه‌نظامی ممنوع شده لشگر جنگوی است که خود را وقف کشتار و بیرون راندن اقلیت مسلمانان شیعه پاکستان کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: مالک عشاق در سال 1997 میلادی دست داشتن خود در فعالیت‌های تروریستی که منجر به مرگ بیش از صدها پاکستانی شده را پذیرفت. او در ارتباط با دو بمب‌گذاری در شهر کویته پاکستان که سال گذشته میلادی باعث کشته شدن 200 تن شد، بازداشت شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه این بیانیه افزود: گروه لشگر جنگوی در حملات مسلحانه و بمب‌گذاری متخصص هستند و مسوولیت کشتار بسیار زیاد رهبران مذهبی و جوامع مدنی شیعه در پاکستان را پذیرفته‌اند.

درج نام مالک عشاق در فهرست تروریست‌های جهانی آمریکا بدان معناست که هر کسی که از لشگر جنگوی حمایت کند، دولت آمریکا اموال آن‌ها را مسدود خواهد کرد.

حدود 20 درصد از جمعیت 180 میلیون نفری پاکستان شیعه هستند.

حافظ غلام رسول شاه، سخنگو و معاون مالک عشاق گفت: دولت آمریکا به تحریک کشورهای همسایه دست به چنین کاری زده است. مالک عشاق توسط دادگاه‌های پاکستان تبرئه شده و در حال حاضر به عنوان یک شهروند با احترام و صلح‌آمیز پاکستان در این کشور زندگی می‌کند.

عشاق به دلیل چندین قتل یا اتهامات تروریستی 14 سال را در زندان گذرانده و هنگامی که این حملات رخ داده در زندان بوده است. وی نهایتا تبرئه شد.

این معاون عشاق افزود: آمریکا این تصمیم را به خاطر حمله به تیم کریکت سریلانکا در لاهور گرفته است. هنگامی که این حمله رخ داد مالک عشاق در زندان مولتان بود. در حال حاضر عشاق تنها به دلیل اتهام سخنرانی‌های تنفرآمیز در زندان است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali RS ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    10 3
    درودبر عقلانیت. لعنت بر تعصب وعناد. درهمین آمریکا میلیونها نفر در کنار هم زندگی میکنن با گرایشات مختلف وهیچ گروهی هم مشکل نداره..درود
  • بی نام A1 ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    5 2
    من خیلی به ندرت به خبرآنلاین سر میزدم اما به خاطر تیترتون ازتون خوشم اومد. خیلی راحت به جای "قرار داد" که معمولا همه می نویسند نوشتید "گذاشت" که کوتاه و فارسی هست. خلاصه خوشمان آمد
  • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 2
    امریکا بدون تروریسم نمیتونه ادامه بده ، این فقط یه فریب و بازی هست