تسنیم نوشت:

صدر اعظم آلمان ضمن انتقاد شدید از اظهارات یک دیپلمات ارشد آمریکایی در خصوص نقش اتحادیه اروپا در اوکراین، این گونه اظهارات را غیر قابل قبول ارزیابی کرد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس؛ سخنگوی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تاکید کرد، مرکل اظهارات اخیر ویکتوریا نولاند دستیار وزیر خارجه آمریکا در خصوص نقش اتحادیه اروپا در حل و فصل بحران اوکراین را مطلقا غیر قابل قبول ارزیابی کرده است.
بر اساس این گزارش در فایل صوتی منتشر شده در یوتیوب ویکتوریا نولاند ضمن فحاشی به مقام های ارشد اروپایی بر این نکته تاکید کرده است که موضع اتحادیه اروپا در قبال تحولات اوکراین باید نادیده گرفته شود. سخنگوی مرکل تصریح کرد، آلمان بر این باور است که کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به وظیفه خود برای میانجیگری بین دولت و مخالفان اوکراینی به خوبی عمل کرده است.
نولاند روز گذشته با ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور اوکراین دیدار و گفتگو کرد تا به راهکاری برای پایان دادن به اعتراضات داخلی این کشور دست یابد. وبسایت یانوکویچ در خصوص این دیدار نوشت، دو طرف در خصوص اصلاحات سیاسی و احتمال مذاکرات بیشتر بین یانوکویچ و رهبران مخالف دولت رایزنی کرده اند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز حاضر به رد یا تایید این فایل صوتی نشده و در این باره گفت، من نمی توانم بگویم این فایل صوتی صحت ندارد. نولاند به خاطر اظهاراتش در این گفتگو از مقام های اروپایی عذرخواهی کرده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =