واحدمرکزی‌خبر نوشت:

افشای سخنان رکیک مقام آمریکایی درباره اتحادیه اروپا جنجال آفرین شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، محتوای مکالمه تلفنی ویکتوریا نولاند، از دستیاران وزیر امور خارجه آمریکا با سفیر این کشور در اوکراین لو رفت. در این مکالمه تلفنی نولاند درباره اتحادیه اروپا از الفاظ رکیک استفاده کرده است. افشای این مطالب برای واشنگتن دردسرآفرین شده است. در این مکالمه تلفنی ویکتوریا نولاند با به کار بردن یک واژه رکیک درباره اتحادیه اروپا از نقش این اتحادیه در بحران اوکراین ابراز نارضایتی می‌کند. وی به جفری پایِت سفیر آمریکا در اوکراین می گوید نمی‌خواهد ویتالی کلیچکو، از رهبران مخالفان در دولت آینده اوکراین نقشی داشته باشد. این مکالمه تلفنی در پایگاه اینترنتی یوتیوب قرار داده شده است. کاخ سفید اعلام کرده، ویکتوریا نولاند پس از افشای این مکالمه عذرخواهی کرده است.
وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد، روسیه این مکالمه تلفنی را شنود کرده و فاش کرده است. روسیه نگران توافق احتمالی دولت اوکراین و مخالفان است و به همین علت، این مکالمه تلفنی را فاش کرده است تا بر مسائل اوکراین تاثیرگذار باشد.
جن پساکی سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا دیروز در جمع خبرنگاران گفت نولاند به علت این سخنان از اتحادیه اروپا عذرخواهی کرده است.
این سخنان در حالی فاش می شود که خیابان‌های شهر کیِ‌یف، پایتخت اوکراین صحنه درگیری شدید پلیس و معترضان خشمگینی بوده است که خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام هستند. و به تصمیم دولت در خودداری از امضای توافقنامه همکاری فراگیر با اتحادیه اروپا اعتراض دارند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =