۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵

در آوریل سال 2013 کانادا اعلام کرد دو مظنون به عضویت در گروه القاعده را در ایستگاه قطار تورنتو به نیویورک دستگیر کرده است.

رضا رضایی:

در آوریل سال 2013 کانادا اعلام کرد دو مظنون به عضویت در گروه القاعده را در ایستگاه قطار تورنتو به نیویورک دستگیر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین در همان سال گفته شد این دو که یکی از آنها تبعه تونس و دیگری تبعه کانادا بوده اند قصد داشته اند با همکاری برخی دیگر از اعضای القاعده در ایران! این قطار را منفجر کنند.

ایران هرگونه ارتباط با این موضوع را رد کرد و دولت کانادا نیز هیچ مدرکی دال بر صحت ادعای خود ارائه نکرد. خبرگزاری فرانسه اکنون گزارش داده است تبعه تونسی می خواسته با منفجر کردن قطار، پیامی به دولت کانادا بدهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این عضو مرتبط با القاعده که نامش شهاب الصغیر است روز جهارشنبه با متهم کردن کانادا به مشارکت برای استعمار افغانستان توسط ناتو، گفته است برای فرستادن پیامی به کانادا بوده که می خواسته قطاری را در مسیر تورنتو به نیویورک منفجر کند. رائد جاسر، همدست احتمالی دیگر او است که در همان آوریل سال 2013 توسط پلیس کانادا بازداشت شد.

پلیس کانادا آنها را متهم کرده است که حمله ای را به قطار مسافربری در مسیر تورنتو و نیویورک طراحی کرده اند. الصغیر که به منزله مغز متفکر احتمالی این عملیات معرفی شده، هرگز این اتهام را رد نکرده است و از گرفتن وکیل امتناع و اعلام می کند فقط به عدالت الهی معتقد است. گفته می شود الصغیر فرد ذوفنون، تحصیل کرده و دانشمندی است. با این همه پلیس اطلاعاتی درباره رشته تحصیلی این جوان 30 ساله که در سال 2008 وارد کانادا شده، ارائه نکرده است.

او در مصاحبه ای از زندان با روزنامه نشنال پست اعلام کرده است «هدفش از حمله به کانادایی ها به طور خیلی ساده فرستادن پیامی به کانادا بود ».
الصغیر با متهم کردن کانادا به « کشتن مردم افغانستان، و کشتن مسلمانان در حالی که هیچ کس هرگز به کانادا حمله نکرده است»، افزود « مشکل این است که کانادا، یعنی دولت کانادا، نمی خواهد گوش کند ». اوتاوا که هنوز در افغانستان حدود 950 نفر نیرو دارد که به آموزش ارتش افغانستان مشغولند، از سال 2006 تا 2011 نزدیک به 3000 نظامی در افغانستان مستقر کرده بود. الصغیر مردم افغان را برادران و خواهران خود خواند و افزود « من قربانی استعمار افغانستان توسط ناتو هستم و اکنون استعمارگران می خواهند قربانی خود را محاکمه کنند ».

الصغیر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را که کانادا نیز عضو آن است، به آتش افروزی در افغانستان متهم کرد. الصغیر و جاسر 35 ساله قرار است بیست و یکم فوریه در برابر قاضی قرار بگیرند تا تاریخ محاکمه آنها را مشخص کند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    یعنی آقایان غربی دنبال هر بهانه ای برای وارد کردن ایران به مشکلاتشون هستن .
  • بی نام US ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    یه جورایی راست میگه.چطور میشه به کانادا حالی کرد که تو رو چه به افغانستان؟بمیر تو خونه ی خودت؟اگه نه باید منتظر همچین روزایی هم باشن...
  • رضاآنلاین A1 ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    جالبه شرالقاعده همه رومیگره بجزآل سعود
  • دادشاه A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    خبر انلاین نمیشد به جای ذوفنون بنویسی صاحب فن.اینجوری می خواهیم فارسی رو پاس بداریم؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    0 0
    بندازنش جلوی قطار! هم پیامش رو میده، هم به آرزوی شهادت و عدل الهی میرسه و هم همه سربازهای کانادایی فردا صبحش از افغانستان شال و کلاه میکنن و بر میگردن کانادا!