ایسنا نوشت:

دمشق و سازمان ملل به توافقی دست یافتند که بر اساس آن غیرنظامیان از مناطق حمص خارج شده و کمک‌های انسانی به این مناطق ارسال می‌شود که از حدود 600 روز قبل تحت محاصره قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه پانوراما، طلال البرازی، استاندار حمص و یعقوب الحلو‌، نماینده مقیم سازمان ملل در سوریه به توافقی دست یافتند که بر اساس آن غیرنظامیان از حمص خارج شده و کمک‌های انسانی در اختیار غیرنظامیان قرار می‌گیرد که ترجیح می‌دهند در داخل این شهر بمانند.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس این توافقنامه این امکان در اختیار غیرنظامیان بی‌گناه محاصره شده در مناطق حمص گذاشته می‌شود تا به محض فراهم شدن تمهیدات لازم از این شهر خارج شوند.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد که طرف‌های سوری ذی‌ربط بر اساس این توافق‌ها کمک‌های لازم از جمله پناهگاه، غذا و دارو را برای شهروندانی که از این شهر خارج می‌شوند فراهم می‌کنند.

در این بیانیه آمده است که بر اساس این توافقنامه کمک‌های انسانی همچون غذا، دارو و وسایل دیگر در اختیار غیرنظامیانی گذاشته می‌شود که ترجیح می‌دهند در داخل این شهر بمانند.

در همین راستا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این توافق میان سازمان ملل و نظام سوریه در خصوص ارسال کمک‌های انسانی به شهر حمص از صبح امروز (جمعه) اجرایی می‌شود.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به این توافق اظهار خرسندی کرده اما گفت: باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات ما این عملیات از صبح جمعه آغاز می‌شود و آتش‌بس انسانی در این منطقه برقرار خواهد شد و طی این مدت غیرنظامیان خارج خواهند شد و مواد غذایی و دیگر کمک‌های انسانی توزیع می‌شود.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه مجبور شدن غیرنظامیان سوری برای خارج شدن از خانه‌هایشان در حمص برای به دست آوردن غذا یک "فاجعه" است، تاکید کرد: دولت سوریه باید این شرایط را به وجود آورد تا کارمندان امدادرسانی با آزادی کامل وارد حمص شوند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =