بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از همه خواست به حرمت براقراشته شدن پرچم المپیک ، سلاح های شان را زمین بگذارند و دست از کشتار بر دارند.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ دبیر کل سازمان ملل متحد به سبک عرف رایج برای آغاز بازی های المپیک پیامی داشت. پیامی که این بار هم بر اساس منشور المپیک درخواتسی برای دوستی به همراه داشت. دبیر کره ای ملل متحدد در این پیم از همه مبارزان در سراسر دنیا خواسته به حرمت افراشته شدن پرچم المپیک ، 16 روز سلاح های  شان را بیاویزند و دست از کشتار و خونریزی بردارند. او در این پیام از همه خواسته تا از 18 بهمن که بازی های سوچی آغاز می شود ، تا 4 اسفند ، همه به فکر صبح و آتش بس باشند .

در پیام بان کی مون آمده است:« در آستانه  بازی های المپیک و پارالمپیک زمستانی در سوچی من باری دیگر پیام منشور المپیک را یادآوری می کنم و از تمامی آنانی که درگیر مخاصمات مسلحانه در سراسر جهان هستند می خواهم  اسلحه خود را زمین گذاشته و آتش بس المپیک را رعایت نمایند. فکر من متوجه مردم سوریه، جمهوری آفریقای مرکزی، جنوب سودان و تمامی افرادی است که از خشونت بی معنی در رنج هستند، بدون فراموش کردن خانواده آنانی که عزیزان خود را در بمب گذاری اخیر در ولگوگراد از دست دادند، جایی که  از سوچی زیاد دور نیست. »

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لبوفروش A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    44 35
    تو اگه دلت واسه مردم دنیا میسوخت دعوت از ایران واسه کنفرانس ژنو2 رو طبق دستور اربابت آمریکا پس نمیگرفتی. اساسا ریاست سازمان ملل جایگاه انسانهای آزاده نیست که، جای نوکرای کدخداست.
    • عماد A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      6 9
      خوشم میاد منفیا هم همش ماله روشن فکراس ... بیچاره ایران ... بیچاره من ... بیچاره ...
  • اردشیر ارسلان A1 ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    9 0
    کاش میشد ولی چه خیال خامی؟!