امام امت در وصیت نامه سیاسی الهی خود در مورد رمز پیروزی در 22 بهمن چنین نوشته اند: «این انقلاب بزرگ که دست جهان خواران و ستمگران را از ایران بزرگ کوتاه کرد، با تاییدات غیبی الهی پیروز گردید ... بی تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است و رمز پیروزی را ملت می داند و نسل های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه » می باشد و فرمود: «22 بهمن باید سرمشق ما باشد در طول زندگی و برای نسل های آینده که همه آنها 22 بهمن را که غلبه ایمان بر کفر و الله بر طاغوت و اسلام بر کفر بود، باید حفظ کنند و بزرگ بشمارند. »

# یوم الله ، بیست و دوم بهمن سالروز شکست باطل و جنود ابلیس به دست حق طلب جندالله .
صحیفه نور جلد 17،ص 188
# درود بر بیست و دوم بهمن یوم الله و آفرینندگان آن .
صحیفه نور جلد 17،ص 208
# در چنین روز فرخنده ای حق بر باطل و جنود رحمانی بر اولیاء شیطان و حزب الله بر طاغوت و طاغوتیان غلبه نمود و حکومت عدل اسلامی مستقر گردید و دست حق از آستین ملت رزمنده ایران بیرون آمد و نصرت اعجازآمیز اسلام بر کفر تحقق یافت .
صحیفه نور جلد 11، ص 265
# در چنین روز مسعودی همبستگی قشرهای ملت دلیر روز افزون و ارتش و سایر قوای انتظامی ، وفاداری خود را به اسلام و ایران نشان دادند و میهن خود را از شر طاغوت های زمان که در راءس آنان دولت آمریکاست رهای بخشیدند.
# ماها و نویسندگان و گویندگان و سخنوران اگر بخواهیم ارزش عمل این شهیدان و جانبازان راه خدا و فداکاری و حجم پیامد این شهادتها و جان نثاری ها را بشماریم ، شاید ناچار باشیم ، به عجز خود اعتراف کنیم .
صحیفه نور جلد 17،ص 188
# 22 بهمن باید سرمشق ما باشد در طول زندگی و برای نسل های آینده که همه آنها 22 بهمن را که غلبه ایمان بر کفر و الله بر طاغوت و اسلام بر کفر بود، باید حفظ کنند و بزرگ بشمارند.
صحیفه نور جلد 14، ص 70
# بزرگ بشمارند روزی را که خدای تبارک و تعالی به ملت ما منت گذاشت که این ملت را یکپارچه و ملت را غلبه داد.
صحیفه نور جلد 14،ص 70


************************************************
مقام معظم رهبری، حضرت آیة الله العظمی خامنه ای، دامت برکاته در این باره چنین فرموده اند: «اولا، روز 22 بهمن سال 1357 یک روز بریده از قبل نبود، آنچه در آن روز اتفاق افتاد محصولی بود از تلاش همه جانبه ای که در طول سال های متمادی قبل از آن انجام گرفته بود و این تلاش از سوی همه قشرهای این کشور بود.

ثانیا، آن چیزی که قشرهای کشور ما را به هم مربوط می کرد برای این مبارزه، ایمان اسلامی بود و لذا مبارزه در طول سال های پیش از 22 بهمن 57 در مسجدها و حسینیه ها و مجالس سخنرانی و در حوزه علمیه قم و بعضی دیگر از حوزه ها جلوه مخصوصی داشت، این ها در حقیقت کانون های اصلی مبارزه بود.

ثالثا، این مبارزه حول یک محور رهبری مشخص و قاطعی جریان داشت که در طول دوران تاریخ ما از بعد از اسلام تا این روزگار، ملت ما چنین رهبری به خود ندیده بود.

رابعا، مردم بر اثر آن ایمان و آن رهبری بر اثر آنچه شنیده بودند و معتقد شده بودند در صحنه مبارزه از همه امکاناتشان برای پیروزی بر دشمن استفاده کردند ... کسانی که در مبارزه بودند، حاضر بودند برای خود سختی و ناراحتی را قبول کنند و نیروی خود را صرف مبارزه کنند» .

- 22 بهمن روز تجدید عهد با انقلاب و امام و اسلام است .

- 22 بهمن روز ولادت تازه این ملت شد .

- 22 بهمن یک عید مردمی است .

- آتش مقدسی که در 22 بهمن شعله کشید دنیا را گرم و منور کرد .

- 22 بهمن یکی از وقایع حساس تاریخ جهان است .

- هیچ حادثه ای مبارک تر از 22 بهمن برای ملت ما نبوده است .

- 22 بهمن و دهه فجر برای ما روز بازیابی خاطره انقلاب است .

- ما باید در این روز22 بهمن با اسلام وانقلاب و امام تجدید عهد کنیم .

- 22 بهمن برای ملت ما در حکم عید فطر و عید قربان و عید غدیر و در حکم نوروز واقعی است .

- 22 بهمن معنای حقیقی ولایت امیر المؤمنین و تجسم عید غدیر است .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 337021

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =