مهر نوشت:

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: اصل و نفس مذاکره به استقلال ما آسیب وارد نمی کند واز طرفی نشان دهنده قدرت ماست در حقیقت ما یک طرف هستیم و تمام قدرتهای دنیا در طرف دیگر این اتفاق در تاریخ رخ نداده است.
حسن غفوری فرد عضو حزب موتلفه اسلامی و از مبارزین انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به اهمیت شعارهای اصلی انقلاب و دلایل انتخاب این شعارها اشاره کرد وگفت: یکی از مسائل در مبارزات انتخاب و وجود شعار است به طوری که حتی ما در زمان پیامبر(س)مشاهده می کنیم خود پیامبر با انتخاب شعار مناسب باعث تقویت روحیه افراد می شدند.

وی با بیان اینکه شعار های انقلاب اسلامی به سه بخش استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی تقسیم می‌شود به تشریح دلایل انتخاب آنها پرداخت وگفت: مردم احساس کردند ایران به شدت وابسته آمریکا است قبل از آن نیز به انگلستان وابسته بودیم حتی پهلوی دوم در سخنانش اظهار می کند بعد از رفتن پدرم انگلیس صلاح دید من پادشاه شوم.

این مبارز انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه بعد از جنگ جهانی دوم وابستگی شاه به آمریکا بیشتر شد ادامه داد: بنابراین مردم احساس می کردند که حکومت شاه وابسته به آمریکاست لذا از همان ابتدا مردم اعتقاد داشتند مملکتی که 2500 سال تاریخ مدون دارد چطور تابع یک کشور 200 ساله میشود لذا شعار استقلال به یکی از اهداف انقلابیون تبدیل شد.

وی ادامه داد: در ادامه بسیاری از بزرگان مقام معظم رهبری، مثل آیت الله طالقانی، آیت الله رفسنجانی و شهید رجایی نیز یا در تبعید یا در زندان بودند به طوری که رهبر انقلاب در آن زمان در ایرانشهر در تبعید بودند که همین مسائل باعث شد مردم خواستار آزادی چهره های تاثیر گذار کشور باشند.

غفوری فرد با بیان اینکه یکی از نکات مهم انقلاب اسلامی را آشنایی مردم از برنامه های انقلاب دانست و گفت: مردم از روز اول می دانستند که چه چیزی میخواهند و چه چیزی نمی خواهند رژیم گذشته را نمی خواستند و به جای آن جمهوری اسلامی را می خواستند در حالی که مائو رهبر انقلاب چین درکتابش می گوید ما در سال 1920 شروع به انقلاب کردیم و در سال 1947 بعد از پیروزی انقلاب نمی دانستیم چه نوع حکومتی می خواهیم و این از ویژگیهای منحصر بفرد انقلاب ما است.

این مبارز انقلاب اسلامی درباره میزان تحقق شعارهای انقلاب اسلامی خصوصا شعار استقلال بعد گذشت 35 سال گفت:در مورد شعار استقلال 100 درصد تحقق پیدا کرده است البته منظور استقلال سیاسی است که مردم خواستار آن بودند و جمهوری اسلامی ایران کوچکترین وابستگی ندارد به طوری که تمام تصمیمات توسط مردم مجلس دولت و مقام معظم رهبری اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد آنچه مردم را ناراحت کرده بود وابستگی سیاسی بود که که وابستگی علمی،اقتصادی و فرهنگی را نیز در پی داشت لذا وقتی وابستگی سیاسی از بین رفت وابستگی فرهنگی،اقتصادی و علمی نیز به مرور از بین رفت و این نتیجه استقلال سیاسی است.

غفوری فرد با بیان اینکه ایران جز آزاد ترین کشورهای دنیاست افزود: مردم در جریان تمامی مسائل قرار دارند و تمامی اخبار به دست مردم می رسد مباحث مطرح شده در مجلس به طور مستقیم در اختیار مردم قرار می گیرد که اینها نشان دهنده شکل گیری آزادی در کشور است.

وی در مورد شعار جمهوری اسلامی نیز گفت: ساختار نظام کاملا بر اساس جمهوری اسلامی است به طوری که همه مقامات حتی رهبری از طریق مردم انتخاب می شود یعنی مردم خبرگان رهبری را انتخاب و آنها نیز رهبر را انتخاب می کنند وبر اساس قانون اساسی هیچ قانونی در کشور بر خلاف شرع مقدس تصویب نمی‌شود که این نشان دهنده عملی شدن جمهوریت و اسلامیت نظام است در حالی که در زمان شاه از 60 نماینده مجلس سنا 30 نماینده را شخصا شاه تعیین می کرد.

غفوری فرد ادامه داد: ولی اینکه کل اسلام را پیاده کرده باشیم اعتقاد دارم نیاز به زمان دارد و تغییرات عمده باید رخ دهد تا به هدف و نظام آرمانی اسلامی برسیم.

از مبارزین انقلاب اسلامی در مورد ارتباط استقلال و مذاکرات اخیر گفت: اصل و نفس مذاکره به استقلال ما آسیب وارد نمی کند و از طرفی نشان دهنده قدرت ماست در حقیقت ما یک طرف هستیم و تمام قدرتهای دنیا در طرف دیگر این اتفاق در تاریخ رخ نداده معمولا اگر کشوری مورد انتقاد بوده یا مورد حمایت شوروی بوده یا آمریکا ولی برای اولین بار 5 کشور شورای امنیت به همراه آلمان در مقابل ایران قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه نفس مذاکرات نه تنها مخرب نیست بلکه نشان دهند اقتدار ما در این دنیاست افزود: اما اینکه چه نتیجه ای گرفته شود مهم است باید حواسمان باشد تا منافع لازم را کسب کنیم زیرا کسانی که با آنها مذاکره می کنیم بیشترین زرادخانه های هسته‌ای را دارند بنابراین یک جدال چالشی بزرگ است که با توکل به خدا و استفاده از رهنمودهای رهبری می توانیم موفق از آن بیرون بیاییم.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    این چه جهالتیست که این بشر از قرار گرفتن همه قدرت های جهانی یک سمت و مقابل ما افتخار میکند . این چه جهالتیست خدایا ما گرفتارش شدیم. یعنی شما حقیقتا فکر میکنین قرار به جنگ باشه ما قدرت ایستادگی برابر این قدرت های جهانی رو داریم ؟ یا اصلا اینطور بگم شما از این ایستادگی که میگین چی برای ملتتان می خواین بدست بیارین ؟ !!!
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    14 4
    احتمالا می دونید الان سال چند هستیم دیگه؟
  • ناشناس A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    2 1
    آقایان کم سواد این مطلب را بخوانند تا بصیرت پیدا کنند . با شعار ما ولایی هستیم کاری پیش نمی برند باید پیرو واقعی ولایت بود و در عمل ثابت کرد وگرنه شعار خالی کار منافقان و ساده لوحان کم سواد است .