سردبیر روزنامه رأی الیوم در مقاله ای نوشت : کلید قفل بحران سوریه در تهران و ریاض است.

به گزارش خبرآنلاین، عبدالباری عطوان در گفتگو با شبکه بی بی سی عربی گفت: تنها راه حل بحران سوریه در مذاکره مستقیم عربستان سعودی و تهران خلاصه می شود و مادامیکه این دو کشور راه گفتگو با یکدیگر را پیدا نکنند بحران سوریه حل نخواهد شد.

عبدالباری عطوان درباره دور آینده مذاکرات بین مخالفان و دولت سوریه در ژنو و احتمال پیشرفت در آن گفت: تصور نمی کنم که در دور آینده مذاکرات پیشرفت چشمگیری حاصل شود.
او تشکیل دولت انتقالی در سوریه را نیازمند توافق و هماهنگی بین آمریکا و روسیه دانست و گفت لازم است ایران، عربستان و ترکیه نیز در این خصوص حضور داشته باشند.
عبدالباری عطوان با بیان اینکه آنچه در سوریه روی می دهد جنگ نیابتی است گفت: گروه هایی به نمایندگی از عربستان سعودی در حال جنگ هستند و حزب الله و برخی دیگر از گروه ها نیز در کنار سوریه به نیابت از ایران در این جنگ شرکت دارند. بنابراین، تا زمانی که عربستان و ایران رو در روی هم ننشینند و برای حل و فصل نه فقط مسئله سوریه بلکه درباره مسائل مورد اختلاف تلاش و اقدام نکنند، این جنگ و درگیری ها ادامه خواهد داشت.

26149

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    4 10
    کلید حل بحران سوریه فقط دست پوتین و لجبازی ها و خودنمایی های اونه نه هیچ کس دیگه اعم از امریکا،عربستان یا ایران
  • بی نام A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    15 3
    امروز درگیری در سوریه نبردی بین ایران وعربستان است .نقطه برخورد نوک دو تفکر متفاوت است که در سوریه است وتا کنون پیروزی از آن جمهوری اسلامی بوده است
  • محمد A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    1 0
    بی نام دوم چیزی ازسیاست نمیدانی