رئیس جمهور گفت:دولت مصمم است در این چهار سال همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

به گزارش خبر آنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در ادامه گفت وگوی تلویزیونی خود با تاکید بر اینکه مشکلات فراوان بخش سلامت را باید از طریق بخشی از درآمد یارانه حل کنیم، گفت:در بخش تولید هم باید بخشی از درآمد یارانه مصرف شود. الان هرچه درامد بود به عنوان یارانه نقدی به خانوارها پرداخت کردیم. قانون اجرا نشده و عدالت لحاظ نشده است.

وی ادامه داد:اینکه همه مردم یکسان یارانه بگیرند مورد قبول قانون نیست. قدمی برخواهیم داشت که یارانه را نقص هایش را کاهش دهیم و بخشی از منابع درامدی را برای بحث انرژی صرف کنیم.شدت انرژی در کشور ما دو برابر متوسط جهانی است. ماانرژی را به سم و دود در جامعه تبدیل می کنیم .انشاءالله شرایطی را فراهم کنیم که این قدم ها به زودی برداشته شود. این شایعات که میگویند حامل های انرژی یکباره گران می شود صحت ندارد. در بخش برق و گاز شیب بسیار ملایم خواهیم داشت. کنترل تورم و مسئله رکود جزو اهداف اصلی دولت است. شیب ها بسیار ملایم خواهد بود.
رئیس جمهور تاکید کرد: برای قدم بعدی هدفمندی یارانه مردم دچار مشکل نخواهند شد. البته همه باید بدانیم برای گام های بعدی باید دست به دست هم دهیم. یا باید رها کنیم. بنا بود هدفمندی 5 ساله انجام شود. یکبار حاملهای انرژی گران شد و قدم بعدی برداشته نشد. هم باید قدم برداشته شود و هم تداوم داشته باشد تا به اهداف واقعی در بحث یارانه دست یابیم.
پور یامین مجری این گفت و گو که رئیس جمهور در ابتدای مصاحبه درباره او گفت خوشحالیم که شما در این مصاحبه ماندید در ادامه از روحانی درباره اقدامات دولت در خصوص رانت و فساد در بحث اقتصادی سوال کرد که رئیس جمهور، اظهار داشت:راجع به مبارزه با فساد خیلی گفته شده و شعار داده شده است به گونه ای که مردم تردید میکنند. البته مشکلات ساختاری هم هست که دولت میخواهد آنها را درست کند. مواردی هم برخورد کردیم که بسیار تکان دهنده بود.
وی اظهار داشت:فردی از فرد دیگر یک وقتی، یا از اعتباری سوءاستفاده کرده ولی یک وقتی پول بیت المال و پول نفت در اختیار فردی قرار گرفته که رقم بالایی است و نمی فهمیم چرا. 8 و نیم یا نزدیک 9 هزار میلیارد تومان است. در این زمینه همه باید دست به دست هم دهیم.
روحانی گفت: باید با مجلس و قوه قضائیه هماهنگ باشیم و کاری کنیم پول بیت المال به مردم برگردد. 8 یا 9 هزار میلیارد تومان رقم بسیار بالایی است و تقریبا درآمد یک ماه کل کشور است. و کل بودجه عمرانی سالی که تمام می شود تقریبا همین مقدار است البته سال آینده خیلی بیشتر خواهد بود.
رئیس جمهور بدون نام بردن از بابک زنجانی،خاطر نشان کرد: پول نفت و دلار در اختیار یک فرد قرار گرفت. مدتی به دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی گفتیم آنها گفتند با آرامش پول را بیاوریم در کشور. آن فرد قول و وعده میداد که بعدا مشخص شد نادرست است و بعد از نادرستی بود که دستور دادم به معاون اول که مساله ویژه خواری و فساد و رانت را مورد توجه قرار دهند.
وی با تشکر از این اقدامات، گفت: قدم های خوبی برداشته شده. باید کاری کنیم ریشه این ویژه خواری و رانت خشکانده شود. همه باید پشتیبانی و کمک کنند.من چند روز پیش رفتم به وزارت اطلاعات و دستور موکد دادم در این زمینه فعالانه وارد شود برای اینکه پول مردم را برگردانیم و بعد هم بتوانیم از لحاظ ساختاری قدم هایی برداریم تا این فساد تکرار نشود.
روحانی در پایان این گفت وگوی تلویزیونی با اشاره به تاخیر پخش این برنامه گفت:امشب به دلایلی که نمیخواهم بازش کنم گفتگو به تاخیر افتاد.
وی در پایان گفت:یکبار دیگر عید بزرگ و عید استقلال و عید عزت را تبریک میگویم و امیدوارم همه ما در 22 بهمن شاهد حماسه دیگر باشیم. از مردم میخواهم وحدت و انسجام را به عنوان اصل مهم مورد توجه قرار دهیم. نقد اشکال ندارد اما همه باید به هم احترام بگذاریم و نقدها دلسوزانه باشد.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    1 0
    آاقای رئیس جمهور لطفا باز کنید مسائلی که باعث شدند گفتگوی شما یک ساعت بیشتر نباشدو زمانی پخش شود که همه آماده خواب یا درخواب هستن بای پخش شود من نمیدانم این همه تنگ نظری برای چیست نمیدانم چرا احمدی نژاد 2 ساعت باید صحبت کند بعدش که روحانی بیاد بگن نصف اینم نمیتونی با مردم صحبت کنی خون ضرغامی از بقیه رنن تر است
  • عباس آقا IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    0 0
    لظفاانتقاد ها ملایم باشد والا از ظرف رئیس جمهور متهم به بی سوادی می شوید
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    0 0
    اقای رییس جمهور بهتر نیست به جای اجرای مرحله دوم هدفمندی فکری به حال بیکاری جونها کنید از ما که گذشت جونیمون بر باد رفت بعد از 15 سال سابقه کاری با مدرک مهندسی بازم بدید همش نگران نوک شبمون و بیکاری های پشت سر هم باشیم که با اتمام هر پروژه باید بیکار بشیم اخه باید درامدی باشه تا بتونه ادم تحمل تورم هدفمندی رو بکنه یا نه من که شک دارم این قانون هدفندی کمتر از پنجاه مرحله داشته باشه