۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲

تسنیم نوشت:

پلیس روسیه از کشته شدن مغز متفکر بمب‌گذاری‌های ولگاگراد در جریان یک عملیات در داغستان خبر داد.

به گزارش صدای روسیه؛ مقامات پلیس داغستان اعلام کردند که نیروهای  پلیس روسیه موفق به کشتن مغز متفکر بمب‌گذاری‌های ولگوگراد شدند.

یک مقام دولتی در داغستان روز چهارشنبه به ایتارتاس گفت این شبه‌نظامی با نام میرزائف، رهبر گروه موسوم به "کادارسکایا" بوده و طبق اطلاعات مقدماتی دو عامل انتحاری را اواخر دسامبر به ولگوگراد فرستاد.

این مقام دولتی اعلام کرد که عملیاتی ویژه را در شهر ایزبرباش انجام داد. هرچند پلیس منزلی را که شبه‌نظامیان در آن بودند محاصره کرد و برخی از تروریست‌ها خود را تسلیم کردند اما میرزائف و تعدادی دیگر اقدام به تیراندازی کردند که در پی این درگیری عامل بمب‌گذاری ولگوگراد نیز کشته شد.

یک گروه افراطی با انتشار فایلی ویدئویی مسئولیت حمله تروریستی ولگوگراد را که منجر به کشته شدن دست‌کم 34 شد برعهده گرفت و تهدید کرد که در جریان بازی‌های المپیک زمستانی سوچی روسیه نیز به حملات خود ادامه خواهد داد.

در این فایل ویدئویی فردی به زبان روسی ولادیمیر پوتین را درخصوص بازی‌های ماه آینده تهدید کرده ومی‌گوید: " اگر بازی‌های المپیک را برگزار کنید از طرف ماه هدیه‌ای دریافت خواهید کرد... هدیه‌ای برای شما و تمام تروریست‌هایی که به آنجا بیایند."

وی در ادامه گفت: " این در ازای خون مسلمانانی است که هر روز در افغانستان، سومالی ، سوریه و تمام دنیا ریخته می‌شود. ما اینگونه انتقام می‌گیریم."

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =