تسنیم نوشت:

دولت افغانستان اخبار منتشر شده مبنی بر توافق پنهانی میان دولت این کشور و طالبان را تایید و نتایج آن را نیز رضایت‌بخش خواند.
به گزارش راشاتودی؛حامد کرزی، رئیس‌جمهور افغانستان شرکت در مذاکرات سری با گروه طالبان برای پیوستن به مذاکرات صلح را پذیرفت. این درحالی است که واشنگتن به کرزی اعمال فشار می‌کند تا حضور نظامی خود در این کشور را افزایش دهد.

سخنگوی کرزی گزارش منتشر شده در رویترز مبنی بر مذاکره میان نمایندگان دولت و طالبان را تایید و نتایج آن را امیدبخش خواند.

طبق گزارشات منتشر شده این مذاکرات به مدت سه روز در دبی برگزار شد که در آن نمایندگان طالبان از دوحه به امارات سفر کرده بودند. کرزی که از جانب واشنگتن برای امضای توافقنامه امنیتی تحت فشار است از کاخ سفید خواست تا در مذاکرات با طالبان شرکت داشته باشد.

آغاز مذاکرات صلح یک شرط است زیرا می‌خواهیم مطمئن باشیم که پس از امضای توافق امنیتی افغانستان به یک منطقه تحت تملک  تبدیل شود. از زمانی که کرزی اس امضای توافقنامه امنیتی در نوامبر گذشته امتناع کرد روابط میان افغانستان و آمریکا دچار تنش بسیار زیادی شد.

آمریکا هشدار داد که کرزی نمی‌تواند بر مخالفت خود با امضای توافقنامه اصرار کند و تهدید کرد که اگر توافقنامه‌ای میان دوطرف امضا نشود نیروهای خود را از این کشور خارج خواهد کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =