ایسنا نوشت:

علی مطهری در آسیب‌شناسی از رفتار مردم در دریافت سبد کالا و اقدام دولت در توزیع این سبد گفت: دولت باید درنحوه توزیع سبد کالا دقت می‌کرد و آن را به شکل دیگری همچون تحویل در درب منازل اقدام می‌کرد.

وی افزود: ما مردم خود را می‌شناسیم پس باید دولت در نحوه توزیع سبد کالا تدبیری را اتخاذ می‌کرد که منجر به صف‌های طولانی نمی‌شد. به نظرم دولت مقداری بی‌تجربگی کرد و این کارش به خوبی انجام نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این پرسش که با توجه به تدبیر دولت در اطلاع مردم مبنی بر قرار گرفتن نامشان در لیست افراد دریافت کننده سبد کالا دلیل حضور برخی از مردم در صف‌ها که اسم‌شان در این لیست نبوده است گفت: ما مردم خود را می‌شناسیم اگر الان بگوییم که فلان جا جارو توزیع می‌شود همه می‌آیند و صف می‌بندند.

مطهری با بیان اینکه ما همه فرهنگ مردم را می‌دانیم، به بیان خاطره‌ای در دوران جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: یک سال در دولت مهندس موسوی در عید قربان اعلام شد که گوسفند در مکانی خاص ارزان‌تر توزیع می‌شود. بعد از این اعلام صف‌های طولانی تشکیل شد و خیلی‌ جاها کار به چاقوکشی کشید و مشکلاتی را درست کرد. باتوجه به این تجربه این نوع شیوه توزیع درست نیست.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد دلیل این رفتار مردم گفت: این رفتار ریشه‌های فرهنگی دارد باید بررسی و ریشه‌یابی کرد علاوه بر آن نیز باید با عنایت به شناختمان از مردم ایران برنامه‌ریزی کنیم. زمانی ما برای مردم سوئیس برنامه‌ریزی می‌کنیم که طبیعتا آن برنامه با برنامه‌ریزی برای مردم خودمان فرق دارد دولت باید تمامی این موارد را در نظر می‌گرفت.

مطهری درباره اینکه آیا امکان توزیع سبد کالا در درب منازل وجود دارد؟ گفت: دولت به هر حال باید فکری می‌کرد یا سبد کالا را در درب منازل توزیع می‌کرد و یا اینکه مراکز توزیع سبد کالا را افزایش می‌داد. به هر حال باید دولت فکر دیگری می‌کرد.

وی با بیان اینکه نحوه اجرای دولت در توزیع سبد کالا بسیار بد بود گفت: این نحوه توزیع منجر شد که صف‌های طولانی تشکیل شود. زن و مرد در صف بایستند و مشکلاتی ایجاد شود. بعد از آن رسانه‌های بیگانه از این موضوع استفاده کردند که به هیچ وجه درست نبود.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفری IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    4 14
    به مردم توهین نکن جناب مطهری جلوی فساد اقتصادی وتورم رابگیرید مردم درفشار است ازاحمدی نژاد ووزرایش درتنظیم بازار راهنمایی وکمک بخواهید
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    2 10
    " ... زمانی ما برای مردم سوئیس برنامه‌ریزی می‌کنیم ... " عزيز من! لااقل يه مثالي بزن كه يه احتمال يك در ميليارد براي وقوعش اونم حداقل در 500 سال آينده وجود داشته باشه !!!
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    5 11
    مردمان ما را شما و امثال شما اينگونه كردند
  • حمیدرضا IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    20 1
    بگو فلا جا نفری یه لنگ مجانی میدن.ببین همدیگرو میکشن واسش یا نه.
  • اقتصادی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    15 1
    متاسفانه حرف ایشون در مورد مشکل فرهنگی درسته ولی راه حل تحویل درب منزل نیست چون برای دولت هزینه زیادی داره. ضمنا مقاسه ایران با سوییس قیاس مع الفارقه چون وضعیت اقتصاد دو کشور خیلی متفاوته. فقط کافیه به رقم درآمد سرانه هر سوییسی نگاه بیندازید!
  • بی نام IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    7 19
    جناب : مردم ما بافرهنگ ترین و متمدن ترین مردم دنیا بودند امان از درد نداری
  • محمودی A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    15 1
    احسنت بر شما آقای مطهری همین طور است. دولت مهلت دریافت سبد را تمدید کرده ولی مردم انگار نمی توانند چند روز دندان روی جگر بگذارند تا صف خلوت شود. باید حتما توی صف بایستند و غر بزنند. جالب تر اینکه به عکس های مردم در صف نگاه کنید خیلی از آنها معلوم است کارمند و بازنشسته و از قشر متوسط جامعه هستند. یعنی وضع معیشتی اینها اینقدر خراب است که نمی توانند چند روز را بدون این سبد سر کنند؟ خدایا چشم و دل مردم را سیر کن اگرنه دنیا را به پایشان هم بریزی همین وضع است
    • javad IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      2 0
      سلام برشمادوست عزیز. یعنی شما که میگی اکثراینها کارمند وبازنشسته بوده اند درجریان آمار نیستی برادر!! دردوره اول سبدکالا که اختصاص داده اند به 20میلیون خانواد تعلق گرفته است که از بین اینها درخوش بینانه ترین حالت 1میلیون کارمند قرار گرفته که آنهم اگه همه آنها به صف بیایند و به قول شما .... درشهرستانی که من الان هستم با جمعیت روستاهای اطراف(که محل توزیع سبدندارند) نزدیک 450هزار تا 500 هزار نفرجمعیت هستند وحدوداً به 300هزارنفر تعلق گرفته است ، فقط 5مرکز توزیع درنظر گرفته شده!!! یعنی هرمرکز چیزی درحدود60هزارنفر، اونهم با این پیش فرض که در دو روز اول 3مورد از سبد کالا تمام شد و معلوم نیست که به مردم بدهند!!!!!! ترس مردم از همین بود که اگه تمام بشود دیگر خبری نیست و واقعاهمین طور هم هست!!!!!
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    7 14
    بی تدبیری دولت امید و تدبیر
  • رضا A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    28 6
    جارو که هیچ . اگر زهر مار مجانی هم بدن ملت میرن توصف براش دعوا هم میکنن
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    14 0
    خداییش راست میگه. کلا دنبال چیز مفت خوب می ریم
  • بی نام US ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    33 5
    جناب آقای مطهری این از لطف شماست که مردم ما را اینچنین بی عقل و دله توصیف کرده اید. اینها همان مردمی هستند که در زمان جنگ اگر دو تا نان داشتند یکی را برای خود بر میداشتند و نان دیگر را به مستحق و یا حتی به جبهه میفرستادند. چه شد که اینگونه شدند؟ دیدند زمانی که آنها برای گذران زندگی در سختی و مشکلات دست و پا میزنند دیگرانی که به نعمت وجود همین مردم به نان و نوایی رسیده اند آنچنان به اسراف افتاده اند که نمیدانند با آن ثروتهای باد آورده و اموال مصادره ای چگونه رفتار کنند. از ماست که بر ماست. وگرنه مردم ما کمتر از مردم سویس نبوده و نیستند. عملکرد شما این مردم را به این روز کشانده.
    • بی نام A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      6 0
      بینام جان متاسفانه حقیقت تلخه همین تعریفای الکی از مردم کار رو خراب تر میکنه حالا اصلا این خوراکی بود روز سلام سینما اون رفتارای زشت و نامناسب واقعا دلیلش چیه که به شما برخورده؟؟؟
    • بي نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      3 0
      آقاي مطهري بايد عرض كنم وقتي كه در جامعه يك عده آدم با در آمد ميليوني زندگي ميكنن و يه عده كثيري هم با در آمد زير خط فقر بايد هم همچين مثالي رو براي مردم بزنيد وقتي شما سنگين ترين باري كه بلند ميكني خودكار روي ميز باشه و سخت ترين كاري كه انجام ميدي نشستن روي صندلي چطور ميتونين يه كارگر كه از صبح تا شب بيل ميزنه رو درك كني مردم اگه مشكل نداشته باشن براي دو تا مرغ فاسد به جون هم نمي افتند،اين مسئله ضعف مسئولين ما چه در دولت قبل و چه در دولت فعلي در همه پست ها رو نشون ميده كه نتونستن مشكلات اساسي جامعه رو رفع كنن وقتي در جامعه عدالت رعايت نشه از اين بدتر هم ميشه،بهتره بجاي تحقير كردن مردم فكري به حال مشكلاتشون كنين
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    7 6
    آقای مطهری خودتان گداپرور بار آورديد عادت داديد که صف وايسن حالا اعتراض هم می کنيد.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    4 14
    خوب مردم مثل شما نیستند که حقوق چند میلیونی بگیرند. گیرم پدر تو بود فاضل ....
  • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    8 0
    نه آقای مطهری دولت با خودش فکر کرده که اینجا ژاپنه که مردمش بعد از سونامی و اون اتفاقات سخت برای کرفتن جیره غذایی شون تو صف مرتب می ایستن و حتی یک نفر سرشو تکون نمیده که ببینه چند نفر دیگه مونده اینجا ایرانه مردم فکر میکنن اگه جانزنن بهشون نمیرسه
  • بی نام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    14 0
    آقاي مطهري اين كه چيزي نيست صف كشيدن را از شروع انقلاب بطور كامل ياد گرفته ايم البته يادمان دادند مردم اگر از نظر معيشت مشكلي نداشتند هيچوقت با شنيدن اينكه بشما سبد كالايي تعلق نميگرد سكته نميكردند براي 80 هزارتومان ؟؟؟؟ واقعاً چه فكر ميكنيد حتي اگر بمردم بگويند كه فلان جا قرار است يك آدامس شيك مجاني بدهند ميروند حق دارند شماها كه در مجلسيد فكري اساسي بكنيد ..............
  • علی A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    2 7
    آقای مطهری اگه احمدی نژاد بود حتما موضع سختگیرانه تری می گرفتید . آیا اینطور نیست ؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    19 2
    من ايراني واقعاً از اين رفتار زشت هموطنانمان كه نمونه هاي آن را در جاهاي مختلف به وفور ديده ايم افسوس مي خورم حالا درسته كه دولت در توزيع اين كالاها اشتباه كرده ولي ما مردم هم بايد به خودمان بياييم و دست از اين وحشي بازي ها و حرص زدن ها برداريم.
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    16 0
    اقای مطهری محترم عمق فاجعه بر میگردد به گذشته دولت باید هزینه های توزیع را نیز در نظر بگیرد...... هر چند مردم ما واسه گرفتن یک لیوان شربت نذری شکمه همدیگرو پاره میکنن....
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    2 15
    شما عرضه انجام کار را ندارید چرا مردم را متهم می کنید.
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    14 0
    الان کیهان و طرفداراش کفن میپوشن میان تو خیابون که آاااااااااااااای ملت مطهری بهتون توهین کرد!
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    18 1
    تنها عامل بی فرهنگی مردم بی اعتمادی است که نسبت به دولت های قبل داشتن.امروز یک قانون وضع میشه روز دیگه برعکسش. اقای مطهری مگه مردم سوییس یا بلاد کفر چهار تا دست یا پا دارند.انها قدرت اعتراض دارند قدرت نقد دارند .قدرت دارند تا برند ماشینشون رو خودشون انتخاب کنند. پول کشورشون یک شبه یک سوم نمیشه.و....الی اخر. اقای مطهری ملت ما به دروغ گویی و دروغ شنیدن عادت کردن
  • ali IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    28 4
    خوشم مياد يه مثالم مي خواد بزنه از دوره مهندس موسوي مي زنه به خاطره اين چيزات دوست دارم
  • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    3 13
    چه طرزصحبت كردنه؟
  • امیر IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    2 7
    آقای مطهری متاسفم که رفتار شما مردم را به روزی انداخته که اگر در فلان جا جارو هم بدهند مردم صف میبندند ، شاید لازم باشد در مورد مردم عزیز ایران کمی محترمانه ترصحبت کنیم ، اینقدر در موقع صحبت از ایران و ایرانی گستاخ نباشید ، شما جزو مردم ایران نیستید .
  • پرهام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    2 8
    آقای مطهری انقدر مردم گرسنه هستن که یه همچین اتفاقی می افته مین صف می کشن درک کن که کردم گرفتارن شما ماشاله وضعت خوبه نمی ری ربطی به فرهنگ نداره عزیزم دولت یه کاری می کرد این پولو می ریخت به حساب سرپرستا مردم خودشون بهتر می دونستن کجا خرج کنن هر چند که این سبد به خیلی از افراد مستحق تعلق نگرفت مثل پرسنل شرکت .... تعلق نگرفت ولی به روسای ما که حقوقاشون بالای 1 تومنه دادن ....کاری می خواین بکنین عادلانه انجام بدین ..
    • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      2 0
      خوب روز سینما هم اون رفتارای زشت از گشنگی بود؟! نخیر عزیزم موضوع فرهنگیه
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    2 7
    انتظار نداشتیم جناب مطهری!! یکسره بفرمایید مردم ما بی فرهنگ اند دیگه! این درست که بعضی رفتارهای جمعی مان درست نیست ولی همین مردم توی صف هم می ایستند برای رای دادن لابد آن هم در همان سبک دادن جارو باید معنی شود که بعضی می روند جا نمانند. اگر نه از مردم عذرخواهی کنید مردم ما هم تجربه مثل شمایان را دارند می دانند دولتمردان ما مثل دولتمردان سوییس نیستند که کارشان حساب کتاب داشته باشه امروز یکی به ذهن اش خورده کالا توزیع کنه فردا یکی دیگه می آد ملغاش می کنه اینه که هول می شوند به علاوه همیشه گفته اند سیر از گرسنه خبر نداره شما به نظر خیلی سیرید که مردم ما را با مردم سوییس مقایسه می کنید آخه این جه حرفیه که می زنید به همه احترامی که برای دولت منتخب ام قایلم باید بگم به مردم توهین کردید بیشتر از ای
  • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    2 5
    (ادامه از قبل) بیشتر از این به مردم توهین نکنید به همین که ساز و کار توزیع کالا غلط بود بسنده کنید و از مردم عذر بخواید همین کافیه.
  • علی A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    10 0
    وقتی امکان جمع کردن روزانه هزاران ال ان بی از منازل وجود داره پس اگه بخوان امکان توزیع اینجوری کالا هم وجود داره.
  • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    12 0
    گل گفتی!! البته اینها ناشی از فقر و ترس از فقر است.به گمانم ریشه فرهنگی-تاریخی دارد.
  • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    3 8
    همه جای دنیا اگه یه چیز مجانی بدن همینجوری هجوم میبرن. نمونه ش حراجی های کشور آمریکا. عکساش هست میتونید برید ببینید. مشکل نحوه توزیعه
  • دشتی IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    2 5
    خودتم از همین مردمی و با رای همین مردم تریبون بدستت رسیده
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    15 0
    فکر میکنم حرفای دکتر سریع القلم اینجا معنا پیدا میکنه که گفته بود " ما ایرانیها کی میخوایم رشد عقلی پیدا کنیم."
  • بی نام RO ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    3 7
    یاد اون منافق فراری افتادم که تو مجلس ششم افاضه کرد: اگه به مردم مرگ موش هم بدن مردم واسه گرفتنش صف میبندند !!!! از شما و همفکرانتان جناب اقازاده قبلا هم به ما رسیده ! اگه از رانت اقازادگیت استفاده نمیکردی و حق تالیف پدر شهیدت را نمیگرفتی شما هم الان توی صف بودی نه اینکه از تو واسه ملت نسخه بپیچی !
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    10 0
    لطفا محققان یک لیست از عادات مثبت و منفی که ما طی دهه های اخیر پیدا کرده ایم ارائه کنند.
  • مردم A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    5 1
    آقای مطهری سرت رو بالا بگیر این مردمی که اینجوری ازشون تعریف می کنی ماحصل عملکرد شما منتخبینش هست وقتی وضعیت معیشتی سخت باشه و شما مسئولین از رعیت خبری نداشته باشید چنین میشود ... درصورت کلان یک اتفاق تاسف بار یک زنگ خطری بود برای همه مسئولین عزیزی که در این چندین سال از جیب این مردم به نوایی رسیدن و اولین جایی که پا گذاشتن فرق سر خلاق الله بود. در یک حکومت اسلامی حاکم باید متوجه وضعیت مردم باشد نکنه مردم به حال خودرهابشن ....
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    2 6
    . به نظرم دولت مقداری بی‌تجربگی کرد و این کارش به خوبی انجام نشد. این دولت که میگفت وقت آزمون و خطا نداره با انتخاب این وزرای مسن . تدبیر تدبیر این بود
  • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    3 3
    این ارمغان فقره
  • ناشناس IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    3 3
    آقای مطهری واقعا معلومه که از فقیران جامعه کلا بی خبری .
  • ali IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    10 0
    ما مردم خود را می‌شناسیم اگر الان بگوییم که فلان جا جارو توزیع می‌شود همه می‌آیند و صف می‌بندند. این سیاست سیاسیون و دولتمردان است که سالها مردم را گدامحور کردند.
  • امید A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    16 1
    دولت مهندس موسوی رو خوب اومدی .
  • بی نام IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    6 1
    ما ملت صفویان هستیم
  • یوسف کبیر IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    3 1
    خوب از خوبی شماس!فک نمیکنین.نماینده عزیز از فشار اقتصادیه؟شما حقوقتون خوبه
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    4 1
    راست میگه فقط مفت باشه کوفت باشه یکی داشت میگفت مرغی که دادن تاریخ تولیدش برج 3 امسال بوده میشه بگین به چه دردی میخوره؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
  • مموش A1 ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    7 0
    به آقای مطهری بگید این از دولتی سر شما مملکت دارامونه که مردمو به گدایی انداختید اینه مملکت اسلامی که بعد از سی وپنج سال برامون ساختید بخدا باید اون دنیا جوابگو باشید ....
  • شهر وند A1 ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    3 1
    نحوه توزیع سبد کالا توسط دولت با توجه به فرهنگ مردم(صف و زنبیل و ...) جالب نبود چون اکثر شهرهای شمالی برف و یخبندان بود که باعث آسیب دیدن مردم شد و بدتر اینکه این طور توزیع بی احترامی به قشر زحمتکش و آسیب دیده جامعه ست
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 4
    نه این که اینطوری مردم تحقیر بشن.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    9 0
    یادمه مستندی از صدا و سیما در خصوص طوفان دو سه سال پیش در امریکا پخش شد.اونجا زمانی که ماشینهای اذوقه به محله هایی که نیاز به کمک داشتن می رسیدن نه تنها ملت نمی ریختن سر ماشین بلکه امدادگرا بطریهای آب رو می بردن طرف اسیب دیده ها که کنار خونه مخروبشون ایستاده بودن با اصرار از هر سه خانوار یکی یه بطری اونم با اصرار امدادگره می گرفت.وقتی با مردم خودمون که مدعی داشتن فرهنگ هستیم مقایسه می کنم .......
  • علی A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    3 9
    ببخشید شکم شما سیره. خبر از گرسنه نداری
  • بی نام EU ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    6 0
    مردم هم باید برا خودشون شخصیت قایل باشند کل سبد کالا پول 4 تا پیتزا است.
  • m A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    4 5
    اینم نماینده مردم..خیلی حرفه که نماینده مردم راجب مردم اینطور نظر بدهد..حالا درست یا نادرست به نظرم این حرف در جایگاه نمایندگی نیست..حتی اگر میخواست نظرش یا تمایل و جانبداری از دولت هم کند میتوانست طور دیگری و به شکل دیگری بگوید..بعنوان نماینده مردم درست نیست شاید بیشتر به صحبت و نظر یک شهروند عادی مشابه هست..
  • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    4 0
    درست میگه . شما که مردم رو میشناسید . اینطور که پیداست قرار نیست این مردم خودشون درست بشن . پس یه فکر دیگه کنید . ( من خودمم همین مردمم . من نیاز ندارم الان ولی اگه نیاز داشتم مطمئنا مث بقیه توی صف بودم )
  • مژگان A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    2 0
    با ديدن عكسها از إيراني بودنم خجالت ميكشم واقعا مردمي هستيم كه هوز توي صف بودن و منتظر إيستادن رو بلد نيستيم به نظر من هر ارگاني خودش بايد به كارمنداش و كارگراش كالا ميداد و هر اداره خودش أقدام ميكرد يعني دولت مثلا به وزارت بهداشت اعتبار ميداد او نهم خودش كالا تهيه و به كارگراش و كارمنداش ميداد اون طوري اين صف ها در بيرون تشكيل نميشد و كسي از اين گيس و گيس كشيا. فيلم نميگرفت و ابرومون تو تمام دنيا نمي رفت واقعا اقاي مطهري درست گفتند مردم ميگن مفت باشه كوفت باشه واسه همين كوفت همديگرو ميكشن بعدي هم ادعاي فرهنگ پنج هزار ساله دارن و عربا رو مسخره ميكنن بايد خودمونو درست كنيم واقعا
  • داریوش A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    4 0
    این که کاری نداشت ، میکردنش بر حسب حروف الفبا ، مثلا حروف الف تا ج یه روز ج تا د یه روز و . ...به همین ترتیب . اگه اینکارو میکردن دیگه شاهد ازدحام نبودیم . واقعا متاسفم .
  • بی نام IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    3 5
    این کار ریشه در فرهنگ ندارد.دلیلش گرسنگی و نداری ملت است.مملکتی است که شما و امثال شما برای مردم درست کردید.اگه مردم سیر باشند در سرما برای 2 تا مرغ یخ زده صف نمی بندند!
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    2 6
    ابرویی از مارفت که نگو
  • بی نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    7 1
    چرا تقصیر رو میندازید گردن دولت . خودتون هم واقف هستید به این که فرهنگ مملکت ایراد داره
  • بی نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    11 0
    تبدیل شدیم به یک ملت گشنه گدا که برای 10 کیلو برنج خارجی و دوتا مرغ داریم خودمون را تیکه پاره میکنیم!! عزت و اقتدار که میگن اینه؟
  • بی نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    1 2
    اگه کسی واقعا توصف واستاده برای این کالا ها همینجا بگه.من دو جا رفتم جهت تحقیق یکجا هیچ کس نبود یک جا شش نفر
  • بی نام US ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    4 5
    اگه دولت احمدی نژاد بود چی میگفت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ...
  • بی نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    10 1
    اینو راست میگه. مردم خیلی بدبخت شدن. دلیلش هم مدیریت جهانی اصولگرایانه. تو هشت سال چنان فلاکتی انداختن همه رو که مثل زمان جنگ باید از سر و کول هم بالا برن واسه گرفتن یه کالایی که مبلغش به 50 هزار تومن هم نمیرسه
  • نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    8 0
    مردم گدا صفت شده اند
  • بی نام IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    5 1
    مرسی.حرفاش قشنگه.روشن فکره
  • بی نام A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    3 6
    از این حرفت خوشم نیومد آقای مطهری. اگر مردم اینقدر محتاج و فقیر هستن مشکل از حاکمان است نه فرهنگ مردم!
  • لیلی A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    34 0
    جارو که خوبه بگو کفن مجانینه همه می میرن!
    • بی نام SE ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
      10 0
      این مردمی که دربارشون حرف می زنید حاصل و نتیجه سیاست های آموزشی و اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه هستن. تازه میخواین تعدادشون رو به 150 میلیون هم برسونین!
  • سميه A1 ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    5 12
    يكي از كساني كه تو صف جارو وايميسته خود آقاي مطهريه
  • بی نام A1 ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    15 0
    آی قربون دهنت
  • بی نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    1 7
    آقای مطهری همین مردم بودند که به شما رای دادند که از حقشان دفاع کنی نه تحقیر کنی . برو در مجلس از حق پا برهنه ها دفاع کن
  • باقرزاده A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    7 0
    آقای مطهری نماینده محترم اگر چه صحبت های شما تا حدودی درست است ،اما بهتر نیست ریشه یابی کنید و ببینید این فرهنگ از چه سالی در مملکت ما آغاز شد؟ و مقصر کیست ؟
  • ایرانی A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    6 4
    ببینید چه بلایی سر مردم آوردید مگه خود شما جزء مردم حساب نمشین؟ شما از ما بهتروننین؟
  • بی نام A1 ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    15 7
    بابا اين كار از اساس غلط بود چرا خودمون را گول بزنيم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟// با اين كار فقط گدا پروري و اختلاف بين مردم زيادتر ميشود بايد تورم را درست كرد
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    5 1
    یعنی میخوای بگی ملت گشنه و گدان؟که البته هستن
  • حسین A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    1 2
    سلام اگر آقای مطهری حقوق دریافتیشون مانند مردم تو صف بود که این چنین فرهنگ ومردم ایران رو مورد تمسخر قرار میده شک ندارم به جای جارو چوب جارو هم میدادند خودش جلسه مجلس و ول میکرد میومد تو صف نمی دونم اون دنیا پدر بزرگوارشون ببینه چه حرفی برای گفتن داره واقعا متاسفم
  • h A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
    10 20
    این نظرات در شان نماینده مجلس نیست..
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۸
    2 3
    مفت باشه کوفت باشه درود بر مطهری
  • بی نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
    1 0
    متاسفم برای بعضی افراد .اهانتهای ترکان.روحانی وسریع القلم رانمیبینندولی ان حرف احمدی نزادراکه گفته بود اشوبگران خس وخاشاک هستند توهین می داننداین هم توهین مطهری به مردم به خاطرشادکردن دولت .اگه راست میگوییداین نظررامنتشرکنید