ایسنا نوشت:

ایران و 1+5 اواخر اسفند سال جاری و اواخر فروردین سال آینده (1393) با یکدیگر مذاکر‌ه می‌کنند.

محمد‌ جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیداری که جمعه گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یکدیگر داشتند توافق کردند بعد از مذاکرات 29 بهمن (18 فوریه) در وین که اولین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره گام نهایی توافق ژنو است، اواخر اسفندماه سال جاری و نیز اواخر فروردین‌ماه سال 1393، پس از تعطیلات سال نو شمسی مذاکرات را دنبال کنند.

هم‌چنین ظریف و اشتون در دیدار اخیرشان در مونیخ بر این نکته که تا 20 ژوئیه (30 خرداد) تلاش شود مذاکرات برای رسیدن به برنامه‌ای جامع طی 6 ماهه انجام شود توافق کردند.

ظریف پیش از این درباره دیدارش با اشتون در مونیخ اعلام کرده است که" ما توافق کردیم هر ماه یک بار در مدت زمان توافق شده (6 ماه) گفت‌وگوهایی در سطح عالی انجام شود و علاوه بر آن جلساتی در سطح کارشناسی در این مدت برگزار خواهد شد."

بر این اساس بعد از مذاکرات 29 بهمن در وین، مذاکرات ایران و 1+5 برای اجرایی کردن گام نهایی توافق ژنو، در سطح عالی اواخر اسفندماه و دور بعدی به احتمال قوی بعد از 15 فروردین نیز انجام می‌شود.

هم‌چنین نمایندگان ایران و 1+5 توافق کردند که پس از این مذاکرات، درباره تاریخ مذاکرات بعدی برای اردیبهشت و خردادماه نیز تصمیم گیری کنند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    0 0
    به امید موفقیت های بیشتر.......