۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۰

فارس نوشت:

یک نشریه آلمانی به نقل از مامور پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا نوشت که این سازمان تلفن همراه صدراعظم پیشن آلمان را نیز شنود کرده است.

به گزارش  هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل»، «ادوارد اسنودن» مامور پیشین سازمان سیا در گفت‌وگویی با شبکه «NDR» بخش دیگری از جاسوسی‌ آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) را افشا کرد.

وی گفت: «من می‌گویم که این چندان بعید نیست که کسی که اقدامات دولت آلمان را زیرنظر دارد، فقط از مرکل و مشاورش جاسوسی کند و هیچ فرد سرشناس دیگری را در دولت از جمله وزرا را زیر نظر نگیرد.»

در این گزارش که در روزنامه آلمانی «زوددویچه» نیز درج شده است، به جاسوسی از گرهارد شرودر نیز اشاره شده به طوری که از اواخر سال 2002 از شرودر جاسوسی شده است.

در آن زمان شرودر  به دلیل انتقاد از جنگ عراق مرکز توجه بود. یکی از منابع نزدیک در این مورد گفت: «ما شواهدی در دست داریم که شرودر برای موفقیت نیروهای متحد تلاشی نمی‌کرد.»

پیش از این نیز خبر جاسوسی آمریکا از آلمان به ویژه تلفن همراه «آنگلا مرکل» در آلمان خبرساز شده بود اما مقامات آلمانی  به رغم انتقادهای متعدد، تلاش کردند تا با سرپوش گذاشتن بر این موضوع آن را چندان جدی جلوه ندهند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =