۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۵

تسنیم نوشت:

 سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی رسماً اعلام کرد، آخرین مرحله از امحای سلاح های شیمیایی لیبی با موفقت انجام شده است.

به گزارش صدای روسیه؛ وزیر خارجه لیبی به سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی اعلام کرده است که آخرین مرحله از سلاح های شیمیایی این کشور 26 ژانویه نابود شده است. اعلام نابودی کامل سلاح های شیمیایی لیبی از سوی وزیر خارجه این کشور در حالی است که احمد اوزومجو دبیر کل سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی به همراه کارشناسان آمریکایی و آلمانی از محلی که برای نابودی سلاح های شیمیایی لیبی در نظر گرفته شده، بازدید کرده اند.

بر اساس این گزارش اوزومجو نیز در این باره تاکید کرد، نابودی کامل سلاح های شیمیایی لیبی با چالش های زیادی همراه بوده است و از بین بردن این چالش ها از طریق همکاری کامل لیبی با سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی و سایر کشورها امکان پذیر شده است. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز دوشنبه با انتشار گزارشی از امحای کامل سلاح های شیمیایی لیبی با کمک آمریکا و آلمان خبر داده بود.

اندریو وبر دستیار وزیر دفاع آمریکا در برنامه سلاح های هسته ای، شیمیایی و بیولوژیکی در این باره تاکید کرد، این کار مجموع یک تلاش بزرگ بین المللی برای از بین بردن سلاح های کشتار جمعی در لیبی بود تا این اطمینان حاصل شود که این سلاح ها به دست تروریست ها قرار نخواهد گرفت. امحای سلاح های شیمیایی لیبی از سال 2004 میلادی زمانی آغاز شد که رژیم معمر قذافی به کنوانسیون سلاح های شیمیایی پیوست.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =