۰ نفر
۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۴:۱۵

روزنامه الحیات چاپ لندن درتحلیلی با اشاره به بی نتیجه بودن نشست ژنو دو درباره حل بحران سوریه پیشبینی کرد نشست بعدی نیز نتیجه ای به همراه نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزنامه سعودی نوشته است هر کنفرانسی که در ارتباط با بحران سوریه برگزار شود در نتیجه تمایل روسیه و آمریکا خواهد بود. هر دو تلاش می کنند موازنه بین المللی را بازتعریف و نقش خود را در این موازنه مشخص کنند.

این روزنامه نوشته است نظام سوریه امتیاز لازم را نمی دهد و به احتمال قوی در فاصله زمانی تا دور دوم مذاکرات یا «ژنو سه» تعدیل اساسی در موازنه قوا اتفاق نخواهد افتاد تا نظام سوریه بطور جدی به دنبال راه حل سیاسی باشد.

الحیات در ادامه اینگونه استنتاج کرده است که وقتی نظام سوریه عقب نمی نشیند به هر تعداد کنفرانس و نشست برگزار شود نتیجه ای به همراه نخواهد داشت پس وظیفه کشورهای مخالف اسد که این روزنامه از آنها با عنوان « گروه دوستان ملت سوریه » یاد کرده است راهی پیدا کند تا نظام را مجبور کند درگیر یک راه حل شود.

الحیات همچنین روسیه را نیز موظف کرده است که دست از حمایت نظام سوریه بردارد و الا می توان پیش بینی کرد نشست ژنو سه نیز نتیجه ای شبیه به کنفرانس ژنو دو داشته باشد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =