ایسنا نوشت:

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: بعید می‌دانم تحریم‌های بهم ریخته دوباره احیا شود. باید ال‌سی‌ را در مبادلات دوباره احیا کنیم و این تحریم‌ها را بهم بریزیم.

اسحاق جهانگیری در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأیید جریان استعفای محمدعلی نجفی از ریاست این سازمان که در این مراسم نقل شد، به ضروریت‌ها و اهمیت پرداختن به سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت و با اشاره به دیدار با نخست‌وزیر ترکیه ،افزود: در آن دیدار آقای اردوغان مطالب جالبی را درباره زیرساخت‌های گردشگری ایران مطرح کرد که به جا بود. اینکه بعد از انقلاب اسلامی و در این 35 سال چه تعداد هتل ساخته شده و چه میزان گردشگر به آن‌ها جذب شده و چقدر زنجیره‌های هتلی که در منطقه هستند نیز به ایران وارد شده‌اند. باید منابعی را برای سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و در بودجه‌ها لحاظ کرد.

وی افزود: درست نیست همسایه‌های ما که هویت تاریخی آنچنانی ندارند در ردیف‌های اول دنیا از نظر تعداد گردشگر باشند.

وی سپس به امیدواری که دولت تدبیر و امید در مردم بوجود آورده است، اشاره کرد و گفت:‌ مردم امید بسته‌اند که این دولت قادر است مشکلات را حل کند. دیروز به محروم‌ترین منطقه کشور یعنی چابهار، جاسک و زاهدان رفتم. این نظر امیدوار نیز در میان آن‌ها وجود داشت و سنگینی بار این مسئولیت را بیشتر کرد که از این امید پاسداری کنیم.

جهانگیری در ادامه به مشکلات کشور در زمان تحویل آن به دولت یازدهم پرداخت و گفت: در بخش سیاست خارجی گام‌های مهمی برداشته شده ولی به هر حال گروهی می‌خواهند به هر دلیل که شده به رئیس جمهور و دولت انتقاد کنند برخی هم ممکن است از سر دلسوزی این کار را انجام دهند. برای همین لازم است دولت توضیح دهد که به چه دلیل این اقدامات را انجام می‌دهد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که در بخش اقتصادی گام‌های مهمی برداشته شده و ثبات به اقتصاد برگردانده شده است، افزود: تا پیش از این از صبح تا ظهر نمی‌شد پیش‌بینی کرد که قیمت دلار چه وضعی پیدا می‌کند اما با مدیران مجرب و متخصصی که در این دولت انتخاب شدند روند باثباتی در اقتصاد پیش گرفته شده است.

به گفته او نرخ تورم که هر ماه با افزایش روبرو بود از مردادماه امسال هر ماه با کاهش مواجه است و از 40 درصد به 35 درصد رسیده است.

وی همچنین درباره موضوع مسکن مهر که به نقطه کور منابع اقتصادی کشور تبدیل شده بود، گفت: فقط 40هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برای مسکن مهر خارج شده است.

او درباره هدفمندی یارانه‌ها نیز که به تعبیرش از مسیر اصلی خارج شده است، گفت: اصلا فراموش کردند هدف هدفمندی یارانه‌ها فکر کردن به وضعیت انرژی بوده است در حالی که موضوع فقط به پرداخت یارانه تبدیل شد. کل منابع دریافتی از حامل‌های انرژی 28 تا 30 هزار میلیارد تومان بود که 50 درصد آن قرار بود بین خانوار تقسیم شود اما هر ماه در آن شرایط سخت اقتصادی از بودجه‌ کشور مجبور شدیم کم کنیم تا آن پول یارانه را بدهیم.

جهانگیری سپس گفت: دولت به تنهایی قادر نیست این مشکلات را حل کند. ممکن است دولت در برخی کارها زمان محدودی داشته باشد و اشتباهاتی را کرده باشد. لازم است با نظر صاحب‌نظران آن اشتباه‌ها اصلاح شود ولی متأسفانه برخی همین‌طور مخالفت می‌کنند و حتی بعضی از آن‌ها به مخالفان حرفه‌ای تبدیل شده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور در پایان سخنانش هم به تشکیل ستاد هماهنگی امور اقتصادی در دولت که هر هفته دو جلسه با حضور رئیس جمهور، وزیر اقتصاد، معاونت راهبردی، مدیر بانک مرکزی و مشاوران رئیس جمهور و خودش برگزار می‌کند، اشاره کرد و افزود: آن ستاد نیازمند دبیری کاردان و دانشمند بود که به لطف آقای روحانی، آقای نجفی انتخاب شد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =