مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت : بخشنامه‌ قانون بازنشستگی متقاضیانی که حداقل 10 سال و کمتر سابقه پرداخت حق‌بیمه دارند، برای اجرا به تمامی واحدهای تامین اجتماعی ابلاغ شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: این سازمان به افرادی که دارای حداقل 60 سال تمام سن برای مردان و 55 سال تمام سن برای زنان و حداقل 10 سال تمام سابقه پرداخت حق‌بیمه باشند و یا طبق آرای کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده 91 قانون تأمین‌اجتماعی، ازکارافتاده کلی شناخته شده اما شرایط دریافت مستمری را ندارند و سن متقاضیان مرد کمتر از 60 سال و زن کمتر از 55 سال باشد، متناسب با سنوات پرداخت حق‌بیمه، مستمری بازنشستگی پرداخت می‌کند.

او گفت: چنانچه سابقه پرداخت حق‌بیمه افراد مذکور کمتر از 10 سال باشد، متقاضیان برقراری مستمری می‌توانند با پرداخت حق‌بیمه سنوات کمتر از 10 سال سهم بیمه‌شده و کارفرما از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شوند.

نوربخش ادامه داد: پرداخت حق‌بیمه مذکور بر مبنای حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال تقاضای بازنشستگی محاسبه و پس از وصول به صورت یکجا، امکان صدور حکم برقراری مستمری از تاریخ وصول حق‌بیمه مربوطه و یا قطع بیمه‌پردازی وجود خواهد داشت.

او گفت: حداقل مستمری قابل پرداخت به متقاضیان بازنشستگی افرادی که 10 سال یا کمتر حق‌بیمه پرداخت کرده‌اند از طریق حاصلضرب سنوات پرداخت حق‌بیمه در حداقل دستمزد سال تقاضا تقسیم بر 30 به دست می‌آید.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: همچنین مبنای تعیین متوسط دستمزد در مواردی که کسری سابقه موجب اخذ حق‌ بیمه‌شده حداقل دستمزد سال تقاضا و درصورت کسری مدت آن تا 24 ماه، باقی‌مانده از آخرین سابقه پرداخت حق‌بیمه قبلی فرد جبران خواهد شد.

نوربخش گفت: درصورت فوت مستمری‌بگیر بازنشسته مشمول این قانون، بازماندگان حائز شرایط فرد از مستمری و سایر مزایای متعلقه به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه متوفی برخوردار خواهند شد.

او گفت : برای جلوگیری از تبعات ناشی از عدم آگاهی متقاضیان، واحدهای اجرایی این سازمان مکلف شده‌اند نحوه تعیین میزان مستمری و مزایای جانبی قابل پرداخت را به متقاضی بازنشستگی یادآور شده تا درصورت تمایل و اعلام کتبی، حکم بازنشستگی فرد صادر و به مرحله اجرا درآید.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: تأمین هزینه‌های ناشی از اجرای قانون بازنشستگی افرادی که 10 سال و یا کمتر حق‌بیمه پرداخت کرده باشند، برعهده دولت است.

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    31 39
    واقعا متاسفم. پدران ما 30 سال حق بیمه دادند تا الان راحت باشند، شما با بیمه کردن 30 ساله همه مراکز رفاهی و درمانی را در اختیار هر کسی که به فکر نبوده هم قرار می دهید... این افراد باید بروند کمیته امداد و بهزیستی نه تامین اجتماعی سری به بیمارستان ها و درمانگاه های تامین اجتماعی بزنید، شبیه گدا خانه شده
    • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      21 7
      در پاسخ به نظر شما باید بگویم ، سازمان تامین اجتماعی با هدف تامین(بیمه) تمام مردم این کشور در زمان بروز بحران و از کار افتادگی ( به دلایلی نظیر بیماری ، بازنشستگی ، فوت و ...) تشکیل شد . لیکن این سازمان پس از جمع آوری پولهای مردم اقدام به سرمایه گذاری در اقتصاد کشور نمود و به تدریج تبدیل به یک غول اقتصادی شد و به همین دلیل ضمن اینکه لقمه چرب و نرم و پول سازی برای صاحبان دولتها بشمار میرفت و میرود ، به تدریج اهداف اصلی خویش را فراموش کرده و تبدیل به یک بنگاه اقتصادی گردید که فقط منافع برایش مهم بود و بس . در حالیکه تامین اجتماعی باید قوانین مصوب مجلس و شورای نگهبان را بکارگیرد و بدان عمل کند ، شاهد شیوع هزاران بخشنامه داخلی در آن هستیم که هریک برای دورزدن قوانین رسمی کشور و حفظ منافع آنند
  • علی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    44 0
    بیمه همگانی وظیفه دولته.
    • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
      4 4
      بیمه همکانی وظیفه دولته نه تامین اجتماعی
  • میری IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    4 6
    با سلام بنده 27 سال سابقه پرداخت بیمه دارم و متقاضی بازنشستگی را دارم چطور میتوانم بازنشسته شوم و باید به کجا مراجعه فرمایم لطف کنید راهنمایی فرمایید ممنون
  • عاطفه A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
    3 2
    باسلام پدرم حدودا 22سال سابقه بمه تامین اجتماعی دارد که راننده بلدزر است وبرای 20سال سختی کار 6ماه است ثبت نام کرده است اما از اداره تامین اجتماعی جوابی دریافت نکرده لطفا مرا راهنمایی کنید باتشکر
  • محمد IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
    11 4
    با سلام پدرم در سن 45 سالگی فوت شده و نه سال بیمه دارد آیا کمتر از ده سال به ما تعلق میگیرد؟
  • رضا اکبری جعفری US ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    4 9
    با سلام من ده سال در کشتیهای نفتکش کار کردم حق بیمه ای که برای من پرداخت میشد بر مبنای حقوق 1.5 میلیون تومان بوده .اما در قانون بازنشتگی با 10 سال سابقه، مبنای محاسبه مستمری حداقل دستمزد در نظر گرفته شده است.در صورتیکه من کلی حق بیمه پرداخت کردم خواهشمندم رسیدگی کنید
  • ناشناخته IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
    35 10
    سلام من 33سال دارم و 8سال سابقه بیمه .ودر لیست بیمه پایه حقوق وزارت کار کار برایم رد میشده...آیا من با این سن و سابقه میتوانم بازنشسته شوم و ماهیانه چقدر دریافت مینمایم؟؟؟
  • محمدرضا احمدی US ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    0 0
    ده سال سابقه دارم مددجو هستم باز نشسته نشدم تومور مغزی عمل شدم