ایسنا نوشت:

روزنامه "کومرسانت" روسیه اعلام کرد واشنگتن و مسکو در خصوص برگزاری نشستی در موازات نشست ژنو 2 با حضور ایران و عربستان توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، روزنامه روسی "کومر سانت" در خبری نوشت: آمریکا طرح جدیدی را به روسیه درخصوص مذاکرات ژنو 2 درباره سوریه ارائه و پیشنهاد کرده که نشستی در موازات نشست ژنو2 با حضور نمایندگان عربستان، ایران و ترکیه برگزار شود.

روزنامه مذکور به نقل از یک منبع دیپلمات روسی گزارش داد: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا درمذاکرات اخیرش با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود در مونیخ پیشنهاد ویژه خود را برای تدوین راهکاری جهت حل و فصل بحران سوریه مطرح کرد و مسکو از این راهکار استقبال کرد.

همچنین یک منبع در وزارت خارجه آمریکا این خبر را تایید کرد.

روزنامه کومرسانت در ادامه نوشت: هدف آمریکا و روسیه از تلاش برای برگزاری این نشست رسیدن به توافق میان کشورهای بزرگ منطقه خاورمیانه به ویژه ایران و عربستان جهت پایان دادن به بحران سوریه است.

این روزنامه افزود: این نشست با مشارکت پنج کشور ایران، عربستان، ترکیه ، آمریکا و روسیه برگزار خواهد شد.

پیشتر مسکو پیشنهاد برگزاری نشستی منطقه‌ای را درباره سوریه داد اما این پیشنهاد با مخالفت آمریکا روبرو شد.

روزنامه کومرسانت در پایان نوشت: دو طرف مسکو و واشنگتن امیدوارند برگزاری این نشست به موفقیت نشست ژنو2 که قرار است دور دوم آن در تاریخ 10 فوریه(21 بهمن) برگزار شود، کمک کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    32 45
    جریانات منطقه و به خصوص جریان سوریه و مصر و لیبی نشون داد که امریکا به خاطر نوع حکومتی که برش حاکم است به طور ذاتی نمیتونه بی خیال تروریسم و تروریست ها بشه و مجبور هست برای حفظ منافع خودش از تروریست ها در گوشه کنار جهان حمایت عملی و غیرعملی حمایت کنه چرا که نابودی کامل تروریسم و وحشیگری در جهان حکومت امریکا رو مورد این پرسش اساسی قرار میده که جهانی که امریکا قدرت نخستش هست چرا اینهمه گرسنگی و نابرابری توش هست و این بزرگترین وحشت حکومت امریکاست. برعکس روسیه همیشه و همواره موضعی ضدتروریسم داشته و هرگز حاضر نشده حتی با ملیاردها دلار پول و سود امثال عربستان و قطر و بقیه دست از موضع ضدتروریستیش برداره چرا که منافع روسیه در نابودی کامل تروریسم و تروریست هاست و این نظری هست که کمتر گفته شده
    • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      31 4
      اول اینکه روسیه صرفا همیشه از دولتها حمایت کرده تا ملتها ، البته امریکا هم همینطوره ولی وقتی کار بیخ پیدا میکنه حداقل برای حفظ منافعش هم که شده با ملتها همراه شده ولی روسیه تا آخر پای دولتهایی که منافعش رو تامین میکنن می ایسته دوم اینکه این تروریستهایی که شما میگی متاسفانه توطئه ای از طرف غرب بر ضد مسلمانان و بالاخص دین اسلام هست تا این دین رو در دنیا خشن نشون بدن و تبلیغ مسیحیت رو انجام بدن وگرنه این ترورها جز خراب کردن اسلام هیچ نتیجه و خطر دیگه ای برای غرب نداره و فقط مسلمونها این وسط کشته و آواره میشن و بدون حمایت مالی غرب این گروه ها دو روز هم دوام نمیارن .
  • رضا IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    17 55
    ایت قدرت ایرانه که به دنیا ثابت میکنه هیچ وقت برخلاف میل ایرانی چیزی رو نخواد
    • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      36 24
      موضع ایران هم در جریان سوریه باعث بالا رفتن موقعیت ایران در نگاه مردم جهان شد درست همانطور که موضع اشتباه عربستان و ترکیه و قطر باعث پایین اومدن وحشتناک چهره ی این کشورها در بین مردم جهان برای سالهای سال شد
  • بی نام IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    3 1
    میشه یکی به من بگه عربستان چیه یا کیه؟تو جیب جا میشه؟
  • بی نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    2 1
    اول اینکه روسیه صرفا همیشه از دولتها حمایت کرده تا ملتها ، البته امریکا هم همینطوره ولی وقتی کار بیخ پیدا میکنه حداقل برای حفظ منافعش هم که شده با ملتها همراه شده ----------- شما از تاریخ کره زمین سخن میگی یا یه سیاره دیگه ؟!! امریکا هرگز همراه ملتها نشده نمونه ش کودتا بر ضد ملت ایران و شیلی و صد جای دیگه. اگه همراه ملت هاست لابد ملت های ایران و شیلی و ... ملت نبودند فقط اکراین ملت داره اونم وقتی یه عده به نفع امریکا اشوب میکنند؟!! در ضمن شما ظاهرا خواستید به پیام من پاسخ بدید ولی اصل پیام منو رو متوجه نشدی چون بحث من این بود که چرا حکومت امریکا همواره از نابودی تروریسم در جهان وحشت داره؟ حالا اگر پاسخی داری منتظرم با نهایت ادب بشنوم. امیدوارم همانطور که پاسخ شما چاپ شد پاسخ من هم چاپ بشه