ایسنا نوشت:

پادشاه عربستان برای مجرمان و اعضای گروه‌های تروریستی و آنهایی که درخارج از این کشور دست به مبارزه و جنگ می‌زنند، مجازات حبس 20 ساله تعیین کرد؛ اقدامی که برای بازداشتن سعودی‌های افراطی به منظور پیوستن به گروه‌های شبه‌نظامی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حکم منتشر شده عبدالله دوم، پادشاه عربستان که در آژانس خبری این کشور منتشر شد، آمده است: شرکت در نبردها و مبارزات خارج از عربستان به هر شکلی حکم حبس سه تا 20 ساله برای فرد مجرم به همراه دارد.

همچنین احکام مشابهی برای آن دسته از افرادی که عضو گروه‌های ایدئولوژیکی یا مذهبی افراطی باشند یا در گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی عضو شوند، صادر خواهد شد. حمایت از این گروه‌ها، پذیرش ایدئولوژی آنها یا اشاعه این گروه‌ها به وسیله کلام یا نوشتار نیز مشمول حبس می‌شود.

این در حالی است که عفو بین‌الملل به شدت این قانون جدید پادشاه عربستان را مورد نکوهش قرار داد و اعلام کرد این روند می‌تواند به عنوان یک سرکوب و سکوت برای مدافعان حقوق بشر باشد.

عربستان در سال 2011 برای محاکمه ده‌ها تبعه داخلی و خارجی متهم به عضویت در القاعده یا دخالت در درگیری‌های خشونت‌بار در عربستان از سال 2003، دادگاه ویژه تروریسم تشکیل داد.

در همین حال ده‌ها تبعه سعودی احتمالا به گروه‌های افراطی سوریه پیوسته‌اند؛ کشوری که ریاض حامی قوی و سرسخت شورشیان آن است که علیه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه می‌جنگند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام NZ ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    16 1
    یعنی به کسایی رو که ساپورت مالی میکنه مجازات میکنه
  • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    12 0
    اگه راست میگه پس چرا همین و قطر و ترکیه پول و سلاح در اختیار تروریست ها در سراسر جهان قرار میدند ؟؟؟!!
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    15 0
    خیلی خنده دار بود!
  • سپیده RO ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
    2 0
    بشنو و باور نکن!