لغو پروازها در زاهدان، کرمان، گیلان و ایلام/ تردد فقط با زنجیر چرخ ممکن است/ کمک سپاه به بحران زده‌ها

بارش برف پروازهای فرودگاه های کرمان، گیلان و ایلام را لغو کرد و موجب مسدود شدن راهها شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیرکل فرودگاه های استان کرمان گفت: به علت ریزش شدید برف، پروازهای فرودگاه کرمان امروز سه شنبه لغو شد.
محمد نخعی افزود: پرواز 52 -10 و همچنین پرواز 78-10 که قرار بود به ترتیب ساعت 21 و ساعت 19 و 30 دقیقه شامگاه دوشنبه از کرمان به مقصد تهران انجام شود، لغو شده است، همچنین پرواز 55 - 10 که قرار بود ساعت 20 شامگاه دوشنبه و پرواز شمار 53-10 ساعت یک و 20 دقیقه بامداد امروز سه شنبه از مقصد تهران در فرودگاه کرمان فرود آید، انجام نشد. پرواز شماره 50-10 صبح روز سه شنبه از مقصد کرمان به تهران نیز انجام نشد. پروازی هم که قرار بود ساعت 7 و 47 دقیقه صبح سه شنبه برای انتقال حجاج به سرزمین وحی وارد کرمان شود تاکنون انجام نشده و برقراری این پروازها منوط به مناسب بودن شرایط جوی دارد.

فتاح رضوانی، مدیرکل فرودگاههای گیلان نیز اعلام کرد : بارش شدید برف و نبود دید افقی کافی همه پروازهای فرودگاه بین المللی رشت را لغو کرد. قرار بود امروز پروازهای بندرعباس - رشت - بندرعباس ، مشهد - رشت - مشهد ، تهران - رشت - تهران از فرودگاه رشت انجام شود.

مجتبی بیاتی، مدیر فرودگاه شهدای ایلام از لغو پروازهای این فرودگاه برای دومین روز متوالی خبر داد و گفت: بارش شدید برف و باران و مشکلات ناشی از بدی هوا باعث کاهش دید خلبان برای انجام پرواز در این فرودگاه شد. البته پروازهای دیروز این فرودگاه نیز در پی کاهش دید خلبان و مه آلود بودن هوا لغو شده بود.

مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان هم گفت: هشت پرواز به دلیل شرایط نامساعد جوی در کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان صبح امروز لغو شد.
حمیدرضا پارسا افزود: شرایط نامساعد جوی در فرودگاه مهر آباد تهران و فرودگاه بین‎المللی زاهدان باعث لغو چهار پرواز در مسیرهای تهران- زاهدان، زاهدان- چابهار، چابهار - زاهدان و زاهدان - تهران شد. همچنین برودت هوای منفی هشت درجه و بارش برف و یخبندان در زاهدان باعث لغو پروازهای ورودی و خروجی شد. در فرودگاه چابهار نیز پرواز تهران- زاهدان - چابهار و چابهار به زاهدان- تهران نیز با این شرایط لغو شد. دو پرواز هم امروز در فرودگاه ایرانشهر لغو شده که علت آن ‌شرایط نا‌مساعد جوی در فرودگاه مهرآباد بوده است.

اطلاعات پروازهای فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان نیز نشان می دهد پروازشماره 2626 به مقصد شیراز لامرد امروز سه شنبه لغو شد. همچنین پروازشماره 869 به مقصد تهران، پرواز شماره 390 به مقصد مشهد و پرواز شماره 4006 به مقصد کیش با تاخیر انجام خواهد شد. البته دیگر پروازها انجام شده و یا در همان زمان تعیین شده انجام خواهد شد.

مسوول روابط عمومی فرودگاه یاسوج هم گفت: پرواز رفت و برگشت صبح روز سه شنبه یاسوج به تهران لغوشد.
اصغر مشکل گشا شرایط نامساعد جوی و برف سنگین باند فرودگاه مهرآباد تهران را دلیل اصلی لغو پرواز اعلام کرد و گفت: در صورت امکان پرواز امروز صبح تهران به یاسوج شرایط برای پرواز برگشت به تهران ممکن بود.

به گفته رئیس فرودگاه کرمانشاه پرواز کرمانشاه - تهران به علت بارش برف لغو شد. شرفایی با بیان اینکه این پرواز باید در ساعت هشت و 35 دقیقه با هواپیمایی آسمان در مسیر کرمانشاه به تهران صورت می گرفت گفت : اما پرواز دیگر کرمانشاه به مقصد تهران امروز برقرار است و ظهر امروز انجام خواهد گرفت.

در یزد نیز به علت بارش برف پروازهای فرودگاه شهید صدوقی یزد از ساعت 4 عصر دوشنبه 14 بهمن لغو شد.بر این اساس، 3 پرواز یزد - تهران، یزد - مشهد و یزد - جدّه فرودگاه یزد لغو شد و پروازهای صبح روز سه شنبه نیز با تاخیر انجام می شود.

جاده‌های برفی ۱۶ استان/ تردد فقط با زنجیر چرخ ممکن است

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهنمایی و رانندگی از بارش برف در جاده‌های ۱۶ استان کشور و انسداد دو جاده اصلی منتهی به یزد خبر داد و گفت: پلیس مانع تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در جاده‌های برفی می‌شود.

سرهنگ محمدحسین حمیدی، از انسداد 2 جاده اصلی منتهی به شهر یزد و بارش برف در بیشتر استان‌های کشور خبر داد.

وی به فارس گفت: بر اساس آخرین اخبار دریافتی جاده یزد - طبس در استان یزد و جاده یزد - کرمان در استان یزد از ساعت 23:15 شب گذشته، و همین طور مسیر رضوانشهر - بندر انزلی در استان گیلان از ساعت 15روز گذشته به علت بارش برف و کولاک شدید تا اطلاع ثانوی مسدود شده‌اند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور همچنین در مورد وضعیت جوی جاده‌ها گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی در تمام جاده‌های استان‌های گیلان، خراسان جنوبی، اردبیل، قم، سیستان و بلوچستان، مازندران، قزوین، زنجان، مرکزی، کردستان، لرستان، تهران، آذربایجان شرقی، همدان، کرمان و سمنان بارش برف در جریان است.

وی با اشاره به لغزندگی جاده‌ها تاکید کرد از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ ممانعت می شود.

حمیدی یادآور شد: از جاده‌های استانهای ایلام، خوزستان، سیستان و بلوچستان (محور خاش به زاهدان) و هرمزگان بارش باران گزارش شده است.


ورود سپاه و شهرداری تهران برای امدادرسانی به برف‌زدگان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از هماهنگی با سپاه برای در اختیار قرار دادن تجهیزاتش برای برف‌روبی و ارائه خدمات در مناطق برف‌زده به ویژه گیلان و مازندران خبر داد و گفت: مهم این است که بتوانیم پس از بارش برف یا وقوع حوادث، در مدت زمان کمتری اقدام به ارائه خدمات کرده و وضعیت را به شرایط عادی بازگردانیم؛ وگرنه مواردی نظیر قطعی برق در پی بارش برف و ... در همه جای دنیا رخ می‌دهد.

حسن قدمی با اشاره به وضعیت امدادرسانی به برف‌زدگان دو استان گیلان و مازندران، خاطرنشان کرد: وضعیت در شهرستان چالوس بهتر شده اما در برخی شهرها نظیر تنکابن مشکلاتی وجود دارد که در هماهنگی‌هایی که با مدیریت بحران استان‌های تهران، البرز، سمنان، گلستان و قزوین انجام دادیم، بنا شد تا این استان‌ها دستگاه‌های برف روب خود را به مدت یک هفته به استان‌های گیلان و مازندران منتقل کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از هماهنگی مدیریت بحران با سپاه پاسداران برای در اختیار قرار گرفتن تجهیزات و دستگاه‌های این نهاد برای امدادرسانی به برف‌روبی در استان‌های برف‌گیر و برف‌زده به ویژه مازندران و گیلان خبر داد و افزود: با شهرداری تهران نیز برای ارسال دستگاه‌های برف‌روب به ویژه باب‌کت که قابل برف‌روبی در معابر فرعی را دارد، صحبت کرده‌ایم و بنا شده امکانات این نهاد نیز در اختیار قرار بگیرد.

قدمی با اشاره به سکونت حدود چهار تا پنج هزار خانوار در مناطق برف‌زده مازندران و گیلان، تصریح کرد: بنابر آخرین گزارشاتی که تا دوشنبه شب واصل شده، مورد کشته و مصدومی در پی بارش شدید برف در این دو استان نداشتیم.

وی باز کردن معابر و جاده‌های اصلی را امری راحت‌تر از باز کردن معابر و راه‌های فرعی برشمرد و افزود: مشکلی که داریم، عمدتا در بازگشایی معابر فرعی است؛ چرا که نمی‌توان یک لودر را به کوچه و خیابان انداخت و برف‌ها را کنار زد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین از پخت نان در مراکز استان‌ها و انتقال و توزیع نان و آب‌ معدنی در میان ساکنان مناطق برف‌زده خبر داد و افزود: تعدادی ژنراتور نیز به استان‌ها فرستاده شده تا نانوایی‌هایشان فعالیت خود را از سر بگیرند.


مرگ در کمین 3000 راس دام مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 20 دامدار با 3 هزار راس دام به دلیل نبود آذوقه در غرب استان در خطر هستند. به دلیل دسترسی نداشتن به برخی مناطق شهرستان چالوس، 3 دامدار با 2 هزار راس دام با کمبود آذوقه و امکانات مواجه شده‌اند.

در حال حاضر تمامی راه‌های دسترسی به دامداران در بخش میان وند شهرستان چالوس مسدود است و اطلاع دقیقی از وضعیت دامداری این منطقه وجود ندارد. به دلیل مسدود بودن راه دسترسی، از خانواده‌ای که در شهرستان چالوس به همراه بیش از یک هزار راس دام در منطقه جاده جنگلی صدا و سیما مفقود شدند تاکنون اطلاعی در دست نیست.

رضا عظیمی افزود: برآورد می‌شود تاکنون 2 هزار و 825 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی غرب استان وارد شده باشد که این میزان تا 8 هزار و 445 میلیارد ریال قابل پیش بینی است.

در حال حاضر بارش برف در شهرستان‌های نوشهر، تنکابن، نور، چالوس، عباس آباد، رامسر و کلاردشت بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی وارد کرده است. با توجه به قطعی آب، برق و مسدود بودن راه‌های مواصلاتی، امکان برآورد دقیق خسارت بخش کشاورزی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تخریب 3 واحد مرغداری،7 واحد گلخانه‌ای و تعدادی از انبار مرکبات در شهرستان تنکابن خبر داد.

 47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    21 11
    برف که به درد کشور بی امکاناتی مثل ایران نمیخوره!
    • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      8 2
      به درد می خوره ما مدیریت نداریم متاسفانه
    • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      6 12
      چه ربطی داره؟شمااخبار برف و سرما توی سایر کشور های توسعه یافته را هم بخون متوجه میشی.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      6 7
      بی نام سوم؟ شما احیانا کارمند شهرداری و یا مدیریت حوادث غیرمترقبه نیستی ؟!
  • میثم A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    9 1
    کرمان برای سومین بار زمستان برف بارید.خیلی زیاد هم بارید.
  • بی نام A1 ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    2 0
    فقط سپاه کمک کرد؟ کمکهای ارتش دیده نشد