رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نحوه توزیع سبدکالا اشکالاتی دارد از دولت خواست با سرعت روش توزیع را اصلاح کند.

به گزارش خبرآنلاین،علی لاریجانی در نطق پیش‌دستور خود در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس با بیان اینکه لازم است دولت در ارائه لایحه بودجه تغییری را به وجود آورد، گفت: دولت باید پیشنهاداتی را که به عنوان تبصره به مجلس ارائه می‌دهد که گاه قوانین مادر را تغییر می‌دهد را کنار بگذارد و قوانین مادر را در لایحه جداگانه‌ای تغییر داده و به مجلس ارائه دهد. لایحه بودجه باید مختصر و روشن‌تر به مجلس ارائه شود و این موضوع پیگیری خواهد شد.

رئیس مجلس به انتقادات و مراجعات نمایندگان در خصوص نحوه توزیع سبدکالا نیز اشاره کرد و افزود: از آنجایی که نمایندگان ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند کاملا این اشکالات را حس می‌کنند. در جمع نظراتی که نمایندگان داشتند این موضوع روشن شد که در ارائه سبد کالا به مردم دقت کافی صورت نگرفته است و برخی از طبقات جامعه نتوانسته‌اند از این سبد کالایی برخوردار شوند مخصوصا کشاورزان، نابسامانی در وضعیت آنها وجود دارد.

لاریجانی با بیان اینکه دولت باید در این زمینه با سرعت روش توزیع سبد کالا را اصلاح کند، خاطرنشان کرد: اگر این کار بخواهد درست انجام شود باید با اطلاعات دقیق‌تری همراه باشد و اگر اطلاعات هم کافی نیست دولت باید سقف را در ارائه این خدمات در نظر بگیرد نه کف را.

وی افزود: باید وزارت رفاه و مسئولین ذیربط با دقت بیشتری در ارائه سبد کالا به مردم عمل کنند. من با دولت هم صحبت کرده‌ام قرار شده است تا اشکالات رفع شود اما سرعت رفع اشکال باید سریع‌تر باشد.

رئیس قوه مقننه در ادامه به وضعیت استان‌های شمالی کشور به دنبال بارندگی‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از مناطق شمالی با قطعی آب و برق و امکانات دیگر که باید به آنها برسد مواجه بودند البته روز گذشته دولت تلاش‌هایی را در این زمینه داشته است اما تا شب گذشته طبق اخبار واصله همچنان مشکلات زیادی برای استان‌های شمالی وجود دارد.

لاریجانی تاکید کرد دولت با سرعت بیشتری برای حل این مشکلات اقدام کند. نمایندگان استان‌های شمالی می‌خواستند که برای رسیدگی به این مشکلات و کمک به حل آنها به حوزه‌های انتخابیه بروند اما رفتن آنها مجلس را از حد نصاب می‌اندازد و ما برای بررسی و تصویب بودجه نیاز به حضور آنها در مجلس داریم و لذا در این شرایط دولت باید تلاش زیادی برای حل این مشکلات داشته باشند.

 

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    5 3
    اقای روحانی: با این سبد کالا و نحوه توزیع ان دهه فجر را برای کارگران و مردم مستضعف به دهه زجر تبدیل کردید
  • افشین IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    1 0
    با سلام و خسته نباشید....منم پیشنهاد میکنم این سبد رو برای جلو گیری از هجوم مردم با توجه به کد ملی سبد رو بدهند....یه چیزی تو مایه های زوج و فرد ولی به این شکل که از 00 شروع بشه تا 222 همینطور رنجای مختلفی رو اعلام کنن.البته توی مدت زمان سه روزه.....هرچی باشه بهتر از الان میشه باتشکر ..امیدوارم نظرمو بذارید و برررسی بشه
  • بی نام IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    10 3
    لطفا این افتضاح را اصلاح کنند.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    1 0
    با عرض سلام وخسته نباشید وضیعت راههای گیلان به سمت تهران خوب نیست اتوبوس به سمت تهران حرکت نمی کنه و دانشجویانی که برای تعطیلات میان ترم به شهرهای خودشان رفته بودن با شروع ترم جدید نمی تونن سر کلاسها حاضر شونداز نماینده ها و اداره راه وپلیس راه تقاضای رسیدگی داریم
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    11 0
    با اينكه خودم به اين شيوه توزيع كالا خيلي خيلي نقد دارم اما خيلي لجم ميگيره وقتي بعضيا كه 8 سال ساكت بودن و ترجيح ميدادن اظهار نظر نكنن حالا تو 8 ماهه ياد ما مردم افتادن و هي براي دولت " بايد و نبايد و موظف و مسوول" بهم ميبافن. ميدونين، حرف اين آقا حسابه اما اون وقتي كه نبايد، سكوت كرد و حواسش به ما نبود. و حالا هم هي بخواد نشون بده كه بفكر ماست آب رفته است كه به جوي بر نميگرده. (خبرآنلاين، حاوي مطالب توهين آميز نيست. پس لطفا چاپش كن. مرسي)
  • بی نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    7 0
    اول دشمن از خودش میپرسه این سبد ها و عیدی ها چرا ایام فجر اهدا میشند.دیوم میشد با این مبلغ کلی گرانی مهار کردو رقابت با دلا لها بقیمت کارخانه خرید و فروخت به مردم روزی تا سقف 100 هزار تومان. سویوم توضیع ناعادلانه برای دو دسته کردنجامعه و قرار دادن مردم در مقابل مردم . چهارم کاهش خرید مردم و احتمال گندیده شدن تخم مرغ ها آقایون در انبار.پنجم انباشه شدن پول کثیف در دولت ها و اقدامی جهت پولشویی.مردم گدا نیستن مردم یاد گرفتن نقش گدا را بازی کنند که بقولی یک مو از خرس کندن غنیمت است .
  • بی نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    17 0
    کاش موقع خطاهای احمدی نژاد هم این آقا زود نظر قاطع میداد.
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    3 0
    مجازات شکار و اخریب محیط زیست را زیاد کنید اگر به فکر محیط زیست هستید
  • سمنانی A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    3 0
    نماینده ها در میان مردم هستند؟؟؟؟!!!!!!آقای خسروی نماینده سمنان ما که از وقتی رفتی مجلس اصلا تو تلویزیون هم ندیدیمت!!!!!خدایا صد رحمت به کواکبیان خیلی مرد بود
  • علی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 1
    با سلام به دوستان . از روزی که طرح شروع شد من خیلی از سایت هارو نگاه کردم و توی همه این سایت ها نظرات و گفتگو ها متوجه مسئولان بود و نحوه توزیع. از یک طرف حق با دوستان هست و این شیوه توزیع صحیح نیست . ام از طرفه دیگه مشکل جایی است که به خود ما مردم بر می گرده. توی هیچ کدوم از نظرات این قضیه منعکس نشده بود . من حس می کنم خیلی از مشکلات به وجود اوده در این توزیع به عجول بودن و این قضیه برمی گرده که ما همواره داریم به این فکر می کنیم که یکی داره حق مارو می خوره و اگه فوری اقدام نکنیم دیگران فکر بد راجع به ما می کنن. مثل اینکه ماها با هرچیز رایگان همین مشکل رو داریم . مراسم بزرگترین بستنی توی توچال تهران که سال پیش بود یادتون رفته ؟! نذری گرفتن های محرم و رمضون رو چطور ؟!
  • بی نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 1
    اگر این افتضاح مال کشور باصطلاح (دشمن) بود چی در باره اش میگفتیم ؟! تو را بخدا تا دیر نشده فکر کنید. هر چند!!!!!!!!!!!