ایسنا نوشت:

دبیر جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس با مثبت ارزیابی کردن افزایش رفت و آمدهای دیپلماتیک به کشور طی هفته‌های اخیر، گفت: مسئولان باید در جریان مذاکرات در این دیدارها، سه اصل عزت، حکمت و مصلحت را مورد توجه قرار دهند.

محسن کوکهن با  اشاره به اینکه "این رفت و آمدهای دیپلماتیک به نفع مصالح کشور است و همه از آن استقبال می‌کنند"، افزود: هر کشوری در این رفت و آمدها به دنبال منافع خودش است و ما نیز در جریان مذاکرات با کشورهای دیگر باید این موضوع را در نظر داشته باشیم و بر اساس مصالح و منافع کشورمان رفتار و تصمیم‌گیری کنیم.

وی همچنین به حضور برخی هیأت‌های اقتصادی کشورهای دیگر در ایران اشاره کرد و گفت: این رفت و آمدها نیز امری مثبت است و هرچه فضا بازتر شود این رفت و آمدها بیشتر خواهد شد ولی مسئولان اقتصادی در مذاکرات خود با این هیأت‌های اقتصادی باید مصالح کلان کشور را در نظر بگیرند و اگر اقدامی انجام می‌شود، بر اساس توانمندی‌های داخلی و همچنین تاکید بر روی اقتصاد مقاومتی باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: نباید به گونه‌ای درهای کشور باز کنیم که شاهد سرازیر شدن کالاهای مصرفی به کشور باشیم، به نحوی که تولید داخلی‌مان دچار مشکل شود.

کوهکن با بیان اینکه "در این زمانه به قول معروف نباید از حول حلیم درون دیگ بیفتیم"، افزود: مسئولان اقتصادی کشورمان نباید کشورهایی را که در زمان تحریم به ما کمک کردند، فراموش کنند؛ چراکه بسیاری از شرکت‌هایی که اکنون قصد سرمایه‌گذاری در ایران را دارند، در زمانی که تحریم‌ها شدت گرفت شروع به بهانه‌گیری در ارتباط با ایران کردند و از تعامل اقتصادی با ایران خودداری کردند.

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    از وقتی من به سن رای رسیدم کوهکن توی مجلس بود. کی بازنشست میشه؟