۰ نفر
۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۵

ایسنا نوشت:

با ادامه عملیات ارتش عراق در استان الانبار، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که نیروهای ارتش موفق شدند شهر الرمادی را به طور کامل از عوامل القاعده پاکسازی کنند.

به گزارش پایگاه خبری عربی پرس، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای ارتش به همراه نیروهای قبایل الانبار و پلیس محلی توانستند در عملیاتی که از روز شنبه آغاز شد آخرین پایگاه گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" را در منطقه "الملعب" در شهر الرمادی پاکسازی کنند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح عراق با پشتیبانی مستقیم نیروی هوایی ارتش و با همکاری عشایر الانبار دست به عملیات گسترده و دقیقی زدند که در جریان آن بیش از 50 تروریست وابسته به داعش به هلاکت رسیدند و 135 بمب خنثی و هفت خودرو که حامل مسلسل و موتورسیکلت‌های بمب‌گذاری شده بود منهدم شد.

در همین راستا، ارتش عراق روز یکشنبه دست به حملاتی به شهر فلوجه در استان الانبار زد تا این حملات مقدمه‌ای برای پاکسازی کامل فلوجه از القاعده باشد.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی برجسته در عراق گزارش داد که دستورهایی برای آغاز حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای به فلوجه صادر شده است تا میزان قدرت افراد مسلح که از چند هفته قبل این شهر را تحت کنترل خود گرفته‌اند مشخص شود.

این مقام عراقی خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش به همراه یگان‌های امنیتی و اعضای "شورای بیداری" در 15 کیلومتری شهر فلوجه مستقر هستند.

در همین حال، شاهدان عینی با بیان اینکه نیروهای دولتی در جنوب فلوجه مستقر هستند، تصریح کردند که این شهر تقریبا از ساکنان خود خالی شده است.

یک منبع امنیتی در عراق نیز در مصاحبه‌ با خبرگزاری رویترز اظهار کرد: نیروهای مستقر در اطراف فلوجه منتظر دستور نوری مالکی، نخست وزیر عراق هستند تا حمله نهایی خود را آغاز کنند.

وی افزود: گرو‌ه‌های مسلح در راه‌های اصلی منتهی شونده به فلوجه بمب‌هایی کار گذشته‌اند تا بدین ترتیب خود را برای حمله زمینی احتمالی نیروهای امنیتی عراق آماده کنند و به همین دلیل ارتش از راه‌های جایگزین استفاده خواهد کرد.

در همین حال، مسئولان امنیتی عراقی خاطرنشان کردند که سفیران تعدادی از کشورهای منطقه با نوری المالکی تماس تلفنی برقرار و وی را برای عدم حمله به فلوجه ترغیب کردند.

پیشتر مسئولان امنیتی عراقی اظهار کرده بودند: پس از آن که عشایر نتوانستند افراد وابسته به گروه "دولت اسلامی عراق و شام" و دیگر گروه‌ها را از شهر فلوجه بیرون کنند، یکشنبه شب تصمیم برای حمله به این شهر اتخاذ شد.

این منابع افزودند: استاندار الانبار به تندروها ضرب‌الاجل داده و تاکید کرده افرادی که خواهان خروج از فلوجه هستند، می‌توانند از طریق گذرگاه امن خارج شوند.

خبرگزاری فرانسه نیز با بیان این که درگیری‌های اخیر در الرمادی از شدیدترین درگیری‌ها ظرف چند هفته اخیر بوده است، گزارش داد که راه‌های ارتباطی با این شهر قطع شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =