یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبیین چگونگی رشد و اعتلای انقلاب اسلامی، پایه و تکیه گاه این انقلاب را مردم دانست.

مرتضی نبوی با گرامیداشت ایام دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت : انقلاب اسلامی یک نهال بسیار پرثمر و سالمی بود که وقتی نشانده شد هر روز که گذشت تنومند تر و بارورتر شد. هم ملت که آن را غرس و آبیاری کرده بود و هم مسلمانان ومستضعفان جهان شاهد میوه های شیرین آن بودند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : انقلاب اسلامی همانطور که تنومند می شد خاری در چشم دشمنان ما بود. این مولود مبارک وقتی متولد شد با آسیب ها و چالش هایی روبرو شد، اما چون مولودی سالم و طبیعی بود همینطور که رشد می کرد این چالش ها را پشت سر گذاشت و با آن دست وپنجه نرم کرد و در نتیجه قدرت مقاومتش بیشتر شد .

اهم اظهارات عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را به نقل از ایسنا بخوانید؛

*ما آنچنان که جهان بینی مان به ما راهنمایی می کند از چالش هایی که هست استقبال می کنیم و این چالش ها باعث رشد بیشتر نظام ما ومردم ما می شود .

*این پیوندی که بین مردم و دینشان ، جهان بینشان و بین رهبریشان قبل از انقلاب برقرار شد و این انقلاب به ثمر نشست بحمدالله ادامه پیدا کرد و ما شاهد هستیم که از جمهوری اسلامی یک نهال تنومند ساخته است که حالا دیگر تندبادها و طوفان‌ها هم نمی تواند آن را از جای خودش برکنند و مانع ثمر دهی آن شوند .

* امروز ما می بینیم محکم ترین نظام ها ، نظام هایی هستند که از پشتوانه های مردمی بیشتر برخوردار هستند. این انقلاب در تمام مراحلش با حضور و مشارکت مومنانه و معتقدانه مردم شکل گرفت یعنی زمانی که مردم هیچ چیز نداشتند، فقط دستهای خالی و فقط قلب با ایمان داشتند و یک رهبری که آنها را با الهام از قرآن و مکتب اهل بیت هدایت می کرد در آن زمان مقاومت کردند و از خود شجاعت ، گذشت و ایثار نشان دادند و با دست خالی بر نظامی پیروز شدند که آن زمان مورد حمایت شرق و غرب بود .

*بعد هم قانون اساسی نوشته شد ، یک قانون اساسی که مترقی ، اسلامی ، مردمی و متناسب با فرهنگ ما بود و تمام ساختارهای این نظام روی دوش مردم بود و با رای مردم شکل گرفت . هیچ جا سابقه ندارد وقتی که انقلاب پیروز می شود به سراغ رای مردم بروند ولی هم نوع نظام به رای مردم گذاشته شد که جمهوری اسلامی تصویب شد و هم قانون اساسی آن و بلافاصله رئیس جمهور انتخاب شد ، مجلس شکل گرفت و همه نهادها بر اساس رای مردم شکل گرفتند .

*امروزه مشخص است وقتی که یک نظامی چنین بر دوش مردم استوار باشدو متکی بر آرای مردم و برخواسته از مطالبات و خواست آنان باشد، با تهدیدهای نظامی ، تهدیدهای اقتصادی ، تحریم ها و تبلیغات نمی توانند آن را متزلزل کنند .این موجود بالنده همین طور که جلو رفت نیازهای خودش را هم شناخت و تلاش کرد که این نیازها را بتواند تامین کند .

*در ابتدای پیروزی انقلاب، ارتش به نوعی از هم پاشیده شده و سپاه تازه شکل گرفته بود، در این هنگام بسیج مردمی شکل گرفت و ما صاحب قدرت بازدارندگی و دفاعی شدیم وبه دستاوردهای مهم علمی دست یافتیم ودانشمندان جوان ما وارد شدند، این موجود زنده توانست با توکل بر خدا روی پای خود بایستد و نیازهای دفاعی خود را تامین کند.

* بعد از جنگ تحمیلی بازسازی ها آغاز شد و زیر ساخت ها توسعه پیدا کرد وشاهد نوآوری های علمی بودیم و دانشگاه ها ، سدها و راه های کشور توسعه پیدا کرد.قبل از انقلاب طوری القا کرده بودند که ایرانی نمی تواند، اما این باور را حضرت امام (ره) عوض کرد و اعتماد به نفس بخشیدند و در نتیجه ما صاحب جهش های علمی شدیم و بسیاری از کارهایی که نشدنی به نظر می آمد در این کشور انجام شد .

* البته چرخ اقتصادمان روی غلتک نیفتاده است و با تورم و بیکاری دست و پنجه نرم می کنیم و ساختار اقتصادیمان به نوعی نفتی است، البته ساخت درون نظام بنا به تعبیر رهبری مستحکم است ،‌ زیرا که امام یک نظام مردمی و متکی به ایمان تشکیل دادند .

*مردم وبرخی از مسئولان فکر نکنند کلید حل مشکلات اقتصادی در آن است که تحریم ها برداشته شود. ما یک روزی تحریم نداشتیم ، درآمد نفتیمان زیاد بود ، اما در عین حال مشکلات اقتصادی ، تورم و بیکاری داشتیم .

*بلکه اقتصاد هم باید اقتصاد مقاومتی باشد و مقاومت اقتصاد باید بالا باشد زیرا عموم اقتصادها در معرض تهدیدها و چالش های اقتصاد کشورهای شمال هستند . انقلاب اسلامی این معادله را تا حد زیادی به هم زده است .

*در حقیقت ریشه اصلی این پیشرفت ها ، اعتماد به نفسی بود که حضرت امام (ره) و در ادامه رهبر معظم انقلاب به این ملت و به نسل جوان ما بازگرداندند . بر اساس این اعتماد به نفس ملی، ما شاهد این نوآوری ها ، ابداعات و پیشرفت ها هستیم واین ان شاءالله آغاز راه است .

*مردم سالاری دینی نه چیزی التقاطی و نه از جای دیگری آمده است ،‌ بلکه کاملا برخواسته از دین ما است . به همین دلیل در دل مردم جا افتاده است و مردم آن را دوست دارند و خودشان آن را با دستان ،‌ فکر و پشتیبانی های خود درست کرده اند و با رای خود نهادهای این نظام را بنا کرده اند و تداوم بخشیده اند و هر روز که گذشته ثمرات آن بیشتر بوده است .

*ما وظیفه مان را نسبت به نسل جدیدمان آنطور که باید و شاید انجام نداده ایم ،‌ یعنی آنطور که باید و می بایست فرهنگ انقلاب و عمق آن را به همه نسل های جوان منتقل می کردیم ، شاید این توفیق را نداشتیم .

*خیلی باید ما مشکل داشته باشیم که کسی باور کند به آمریکا می شود اعتماد کرد . یادمان نمی رود در دوران به اصطلاح اصلاحات، ‌آقای خاتمی رئیس جمهور وقت در مصاحبه با سی ان ان ، آنچنان از آمریکایی ها به عنوان پیروتن ها تعریف کرد و ادبیات خود را کاملا عوض کرد و خواهش کرد که این دیوار بی اعتمادی که درست شده است برداشته شود . آن موقع دمکرات ها بر سر کار بودند و آقای کلینتون نه تنها پاسخ مثبت نداد ، بلکه آنها فهرست تحریم ها را تایید و اضافه کردند.

نب*یعنی یک تجربه آن زمان هست که آن ادبیات و نوع مواجه عوض شد و اینجا طرفداران دو آتشه اصلاحات گفتند ما باید با آمریکا رابطه برقرار کنیم که پاسخ آن زمان کلینتون افزایش تحریم ها بود، بعد هم که بوش پسر بر سر کار آمد ،‌ همان زمان که آقای خاتمی اینجا با ادبیات بسیار نرم صحبت می کرد، گفت ایران محور شرارت است .

*من فکر می کنم در دوره جدید هم بر اساس صحبت های اوباما ، آنها مجبور شدند که بخشی از مسائلشان را با ما حل کنند .مسئولان ما باید توجه داشته باشند که ازجایگاه عزت ، حکمت ومصلحت گفت‌وگوها انجام شود . ادبیاتی که به کار می گیرند به نوعی نباشد که خدای ناکرده مردم ما احساس کنند که آن عزت جمهوری اسلامی یک کمی خدشه دار شده است .
29220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    3 0
    منبع؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • صباغی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    1 0
    آقای نبوی این سخن را شما تنهایی گفتی؟!!
  • بی نام RO ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 4
    مجلس اصلاحات اطلاعات دانشمدان هسته ای رو در اختیار آمریکا قرار داد
  • بی نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    1 0
    كاش ميفرمودن دقيقاً چه زماني اين "خواهش كردن" اتفاق افتاده؟
  • محمد A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    1 0
    دولت اصلاحات خواهش نکرد دولت مهر ورز به دشمنی ها دامن زد در تصویب این تحریم ها چین وروسیه که از شرکای اقتصادی ما هستند نیز مشارکت داشتند متوجه عمق فاجعه شدید یا ...
  • محمد اهوازی RO ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    1 1
    یک زمانی به این آقا میگفتن با تقوا ! یادش به خیر....آقای خاتمی اولا خواهش نکرد و در ثانی از آنجا که خاتمی همچون لقمان ادب از بی ادبان آموخته بود در نتیجه با امریکا مودبانه سخن گفت و سر آخر اینکه این کلینتون بود که در راهروهای سازمان ملل به دنبال آقای خاتمی میگشت تا با او دست بدهد و سلام کند و خاتمی از ترس بی ادبان و بی تقوایان داخل که مبادا با زهم کشور را به آشوب بکشند خود را قایم کرد ..ای کاش آقای نبوی این سخن مرحوم عسکر اولادی را مد نظر داشت که گفت :آفتاب لب بامم ...آقای نبوی اگر به آخرت اعتقاد داری سخن راست بگوی ...وگرنه 2 سال وزیر بودن و یک دوره نماینده بودن نباید به شما اجازه این حرفها را بدهد .
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    1 0
    دولت اصولگرا هم به غرب فحش داد و آنها کل ایران را فلج کردند۰۰۰۰ مردم ایران از افراطی گری خسته اند
  • علی DE ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    1 0
    خجالتم خوب چیزیه آقای نبوی،عزت ما وقتی لکه دارشد که رییس جمهور محبوب شماتو سازمان ملل سخنرانی که میکرد،آفریقاییا هم از توسالن میرفتن بیرون.
  • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    1 0
    ایشون دروغ میگه... دولت آقای خاتمی از طرف هیچ کشوری من‌جمله آمریکا تحریم نشد، تحریم‌ها مربوط به دوران رئیس‌جمهور مکتبی و انقلابیه که دربدر دنبال رابطه با آمریکا بود.
    • بی نام IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
      0 0
      محور شرارت که شد
    • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
      0 0
      محور شرارت با فلج‌کننده‌ترین تحریم‌های تاریخ بشر فرق می‌کنه .... با محور شرارت شما از جیب ضرر نمی‌کنی ولی با فلج‌کننده‌ترین تحریم‌های تاریخ به گشنگی می‌افتی که افتادی و افتادیم ... البته اگه شما از زمره تحریم‌خوارها نباشی.
  • بی نام US ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    2 0
    با سلام و احترام به عرض مي‌رساند مواضع سياسي آقاي مرتضي نبوي هرگز نه منصفانه بوده و نه بر پايه خرد و بينش بنا شده است اينكه ابراز نظرهاي ايشان به همراه ديدگاه‌هاي سياسي آقاي حسين شريعت مداري مدام بايد در اين سايت به اطلاع همگان رسانيده شود ؟؟ به خاطر چيست؟ چه سودي دارد؟؟ اينجانب نميدانم!‌چرا آيا اين آقايان را پرچمدار رسالتها انقلابي مي‌دانند؟!! دستكم به جاي سانسور نظرات بگذاريد در معرض نقد مردم قرار گرفته و نتيجه به اطلاع آقايان رسانيده شود (هرچند اينجانب يكبار شاهد يك مناظر گفتگو با آقاي نبوي بوده و مي دانم ايشان رسماً به حرف مخاطب خود گوش نمي‌دهد!!)