۰ نفر
۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۳

فارس نوشت:

برخی منابع سیاسی اردنی از قصد وزارت خارجه این کشور برای تعیین سفیر خود در ایران در آینده نزدیک خبر دادند.
 برخی منابع سیاسی اردنی در گفت‌وگو با پایگاه خبری العرب الیوم گفتند که اردن قصد دارد «احمد الجوارنه» را به عنوان سفیر خود در تهران تعیین کند که این امر بعد از شش سال از نبود نمایندگی دیپلماتیک در سطح سفرا با تهران صورت خواهد گرفت اما تصمیم در این زمینه هنوز اتخاذ نشده است.

این منابع افزودند: ناصر جوده وزیر خارجه اردن ممکن است تصمیم برای تعیین الجوارنه را در نزدیکترین زمان ممکن موازی با ورود مجتبی فردوسی پور سفیر جدید ایران در امان اتخاذ کند. فردوسی پور مدیر بخش خاورمیانه وزارت خارجه ایران است که پیش بینی می‌شود هفته آینده وارد امان شود.

به گفته برخی منابع دیپلماتیک، امان در آستانه تعیین سفیر در تهران بعد از سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران بود اما در پی وجود گزینه‌های سیاسی و دیپلماتیک در ارتباط با نام سفیر و تحولات سیاسی در منطقه نوعی تعلل صورت گرفت که این امر بویژه بعد از دریافت نشانه‌هایی از نارضایتی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از اعلام قصد اردن برای اعزام سفیر به تهران حادث شد.

یک دیپلمات عرب گفت: آمریکا روابط با ایران را به طور علنی آغاز کرد که با موضع محتاطانه اعراب به رهبری عربستان همراه بود و تصمیم گیری سیاسی اردن از تغییرات ژئوسیاسی تاثیر می‌پذیرد.

سفیر جدید ایران در امان 9 سال پیش کاردار این کشور در اردن بود و بعد از آن در بیروت کاردار بود و پیش از تعیین به عنوان سفیر ایران در اردن در بخش خاورمیانه وزارت خارجه ایران فعالیت می‌کرد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    آمریکا روابط با ایران را به طور علنی آغاز کرد... یعنی واقعا اینطور بوده آیا؟؟؟