کتاب عارف آمد/ اولین گفتگوی نامزد انصرافی ساعتی پس از انتخابات

کتاب «عارف» حاوی گفت‌وگوی ماهنامه مدیریت ارتباطات با محمدرضا عارف کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجوز نشر گرفت.

این کتاب گفت‌وگوی امیرعباس تقی‌پور و امیر لعلی با محمدرضا عارف است که در شامگاه 20 خردادماه 1392 و تنها سه روز مانده به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی، از کاندیداتوری انصراف داد.

عارف در این مصاحبه‌ که ظهر روز یکشنبه 26 خردادماه، یعنی کمتر از 24 ساعت پس از اعلام رسمی نتایج انتخاباتی که پیروزش حسن روحانی بود، انجام شد، به تبیین دیدگاه‌ها و سیاست‌های گذشته، حال و آینده خود پرداخته است.

عارف در این گفت‌وگو با اشاره به اتفاقاتی که بعد از انتخابات سال 88 رخ داده بود، توضیح داد که با چه رویکرد و منشی تلاش کرده «امید به آینده» را از جمع‌های کوچک هشت تا 10 نفره در «بنیاد امید» به میان جمع‌های بزرگ‌تر بیاورد و به زعم خودش شکاف بین نسل اول و سوم انقلاب را کمتر کند. او گفته که در این مسیر به هیچ عنوان و از هیچ نهاد مسؤول و غیرمسؤولی بابت برنامه‌ها و کارهایش تذکری نگرفته است.

کاندیدای انصراف‌داده اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم در این گفت‌وگو از رابطه و تعاملش با رهبری انقلاب، بیم‌ها و امیدهایش برای حضور در عرصه انتخابات و کاندیداتوری، خط ‌قرمزهایش، پایبندی‌ به اعتقاداتش و سدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین کشورمان، میزان تحقق اهدافش، آمادگی‌‌اش برای همکاری با رئیس‌جمهور و توصیه به وی برای استفاده از تجارب رؤسای جمهور سابق و ازجمله محمود احمدی‌نژاد در قالب مشاور ارشد، مهارت‌های ارتباطی نامزدهای ریاست‌جمهوری، مناظره‌های تلویزیونی و تأثیر اشتباهات نامزدها در بالا و پایین شدن آرای آ‌‌نها، تندروی‌های انجام‌شده از ناحیه افراطیون اصلاح‌طلب در سال‌های گذشته، تأثیر رسانه‌های داخلی و خارجی در انتخابات یازدهم، مخالفتش با جابه‌جایی گسترده مدیران پس از برگزاری هر انتخابات و بسیاری از موضوعات دیگر پاسخ داده است.

عارف بحث زندانیان سیاسی و مسأله موسوی، رهنورد و کروبی را استخوان لای زخم دانسته و با بیان اینکه برای حل این موضوعات تا حد توانش کمک خواهد کرد، گفت: «امیدوارم این مسأله از وادی هماهنگی و همکاری با نهادهای ذی‌ربط حل شود و حل آن به استمرار روحیه پرشور و بانشاط موجود در جامعه کمک کند و به همدلی و همراهی با دولت جدید در پیگیری مطالبات و حل مشکلات کشور یاری رساند. بدون اینکه کسی یا جریانی بخواهد امتیاز حل شدن این مسائل را برای خودش بداند».


کتاب «عارف» در قطع پالتویی و در 44 صفحه از سوی انتشارات سیمای شرق منتشر می‌شود و از ابتدای اسفندماه و در مرحله نخست از طریق کیوسک‌های مطبوعاتی توزیع خواهد شد.
این ناشر پیش از این، کتاب «صراحت‌نامه» آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، «دیپلماسی» منوچهر متکی، «سانسور» مهدی کلهر، «سیاست مطبوعات» محمدجعفر محمدزاده و «بازمهندسی فرهنگی» امیر خوراکیان را منتشر کرده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    19 1
    درود بر عارف عزیز
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
    3 0
    بی صبرانه منتظر این کتاب ارزشمند که در مورد پیروز اصلی انتخابات اخیر و قهرمان ملی سیاست ایران است میباشیم