۰ نفر
۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹

تسنیم نوشت:

 وزارت خارجه قطر ضمن انتقاد از مواضع تند "قرضاوی" اعلام کرد: در صورت تکرار این مواضع از خطبه های نماز جمعه قطر حذف خواهد شد.
به گزارش  پایگاه خبری الیوم السابع؛ منابع آگاه اماراتی اعلام کردند: علت غیبت مجدد "شیخ یوسف قرضاوی" از خطبه های نماز جمعه هفته گذشته مسجد عمر بن الخطاب شهر دوحه پایتخت قطر سخنان تند وی درباره امارات بوده است.

منابع اماراتی در این زمینه اعلام کردند: درپی انتقاد وزارت خارجه دولت قطر از  مواضع تند شیخ قرضاوی درباره ابوظبی و اعلام رسمی این وزارتخانه مبنی بر این که سخنان این روحانی سلفی به مثابه مواضع رسمی دولت قطر تلقی نمی شود، این وزارتخانه به شدت از مواضع این روحانی انتقاد کرده است.

این منابع اعلام کردند: دولت قطر به شیخ قرضاوی اخطار کرده است که از این پس از منبر خطبه های نماز جمعه اجازه ندارد در باره سیاست خارجی قطر و یا مسائلی که این سیاست را دچار تنش کند مطلبی را بر زبان آورد.

وزارت خارجه قطر در این باره به یوسف قرضاوی اعلام کرده است: «از این پس اجازه نداری از منبر نماز جمعه برای حمله به کشورهای دیگر استفاده کنی و نمی توانی با دست آویز قرار دادن مسائل دینی سیاست خارجی قطر را دچار تنش سازی».

به گفته این منابع: امیر دولت قطر خطبه های نماز جمعه اخیر شیخ یوسف القرضاوی را به دقت بررسی کرد و بعد از پایان بررسی این خطبه اعلام کرد: شیخ یوسف قرضاوی تمام خطوط قرمز دولت قطر را نادیده گرفته است.

گفتنی است شیخ قرضاوی در آخرین خطبه های نماز جمعه دوحه خطاب به حاکمان امارات اعلام کرده بود: "دولتمردان امارات با اسلام در نزاع هستند"، همین عبارت موجی از اعتراضات مردمی را در امارات متحده عربی ضد قطر به راه انداخت.

بلافاصله بعد از شکل گیری این موج اعتراض ها وزارت خارجه قطر دیروز با صدور بیانیه ای سخنان شیخ یوسف قرضاوی را مواضع شخصی وی تلقی کرد و سیاست خارجی قطر را مستقل از سخنان وی دانست.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    13 8
    خدا مشرکان را به جان هم می اندازد.
    • پیمان A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
      6 0
      چه ربطی به مشرکان داره . تعجم بیشتر از مثبت هاس