تسنیم نوشت:

کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیر علت توزیع برنج‌های خارجی در سبد کالا هستیم، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت حتما باید در این زمینه توضیحات کاملی ارائه کند، چرا که هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای نیست که به چه علت از برنج ایرانی در سبد کالا استفاده نشده است.

وی ادامه داد: اگر استدلال مسئولان درباره قیمت برنج داخلی است که باید بگویم برنج پر محصول ایرانی داریم که کیفیت آن 50 برابر برنج خارجی است و نه اینکه حتما الزاما بخواهند از برنج کم محصول هاشمی در سبد کالا استفاده کنند که البته حق مردم ما نیز برنجی با همین کیفیت است و می‌توانستند از برنج‌های پر محصولی مانند "ندا" و "نعمت" استفاده کنند.

نماینده قائمشهر در مجلس خاطرنشان کرد: معاونان وزیر صنعت قول داده بودند که ظرف 48 ساعت موضوع پخش برنج خارجی در سبد کالا را حل کنند که این طور نشد، لذا علاوه بر پیگیری موضوع استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، طرح تحقیق و تفحص از خرید سبد کالا نیز آماده شده که امروز تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌کنیم.

علیپور در مورد محورهای این تحقیق و تفحص، افزود: چگونگی خرید برنج و قیمت آن از عمده محورهای این تحقیق و تفحص است و ما قصد داریم با کمک به دولت دلال‌ها نتوانند به این مسئله ورود پیدا کنند، چرا که اغلب در این مواقع چنین مواردی پیش می‌آید، به این علت که برنج توزیع شده در سبد کالا مقدار کمی نیست و از خارج وارد می‌شود و لذا سودآوری کلانی برای دلال‌ها خواهد داشت.

وی با اشاره به سفر هیئت 18 نفره به هندوستان برای بررسی برنج‌هایی که دولت قصد وارد کردن آن را داشت، گفت: سفر این هیئت هیچ دلیلی نداشت، زیرا در کشور سازمان استاندارد را داریم و این سازمان نیز زمانی اعلام کرد که برنج‌هایی که وارد شده، برنج‌های مرغوبی نیست و مرغوبیت برنج‌های داخلی بسیار بیشتر از آنهاست.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس خاطرنشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید رسما اعلام کند که چه میزان برنج در طول سال مورد نیاز کشور است و احساس می‌کنم برنجی که این وزارتخانه وارد می‌کند بیش از نیاز داخلی است که البته باید بررسی شود و به همین دلیل است که برنج داخلی روی دست کشاورزان می‌ماند و آنها مجبور می‌شوند با ضرر زیر قیمت بفروش برسانند، اما اگر دولت خرید تضمینی انجام دهد و به کشاورزان امید دهد، تولید و اشتغال بالا می‌رود که علاوه بر آن، ذائقه مردم ما با برنج داخلی نیز آشناتر است و بیشتر می‌پسندند.

29295

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    بله برنج ایرانی خوبه. ولی پول همینم بزور در آوردند.ببخشید پس قبلا که برنج اروگوئه ای می دادن چرا شما ساکت بودی؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    واقعا دولت گند زده با این سبد دادنش. لااقل یه خورده کار کارشناسی میکرد تا افراد نیازمند واقعی شناسایی بشن.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    يعني شما نميدوني به لطف دولتي كه شما حاميش بودين ما بايد بجاي پول نفتمان از هند كالا بگيريم؟
  • بی نام A1 ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    خیلی هم خوب اما کاش 8 سال پیش هم به فکر بودید. کار خوب با نیتهای بد...
  • جوان از روستا IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    کسی پیگیر هست که چرا به روستاییان سبد کالا تعلق نگرفت
  • احسان IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    آقای نماینده محترم یعنی شما نمی دونین که مردم واقعا تو بد شرایطی زندگی می کنن؟نمی دونین که به همین 2 الی 3 مورد هم نیاز دارن؟
  • بی نام IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    هر کی به فکر خویشه کوسه به فکر ریشه اصل سبد کالا مشکل داره ......
  • داش مجید A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    به این دولت تدبیر و امید هم امیدی نیست،باز هم تحقیر ایرانی
  • بی نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    0 0
    مردم پارسال برای خریدن همین برنج هندی تو صف می ایستادن مشکلی نبود حالا که چون روحانی داره میده مشکل شد!! اصلا کدوم دولت پای این برنج های هندی و پاکستانی رو به ایران باز کرد!!؟؟ اون موقع نبودید شما نه!!؟
  • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    قدرت تشخیص سرمایه داروفقرادراین وضعیت ازتوان مسولان خارج است!فقرای واقعی انهایی هستندکه:بیمه ندارند!کارگرفصلی هستند!برای نان شب محتاجند!مسولی مانندانهازندگی نمی کند!بیماردرخانه دارند!بازسرمایه داران موفقند که اظهارنامه های دروغین تحویل دولت دادند!!!!سیستم واقعی تشخیص محرومان وجودندارد!به کسانی سبدکالا داده اندکه فقط ساختمان مسکونیشان 500میلیون ارزش داردنمونه هادرمناطق محروم زیاداست!تدبیروامیداین بود!!!!!
  • میثم A1 ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    0 0
    به نظرم این موضوع سبد کالا به پاشنه آشیل دولت تبدیل شده