تسنیم نوشت:

نخست‌وزیر ترکیه در گفتگو با خبرنگاران ترک در طول پرواز بازگشت از تهران اعلام کرد که از نظر رئیس جمهوری ایران فشار به اسد برای کنار‌گیری از قدرت پیش از خرج تروریست‌ها از سوریه معقول نیست.
به گزارش پایگاه جیهان؛ رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه در بازگشت از تهران در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های ترکیه با اشاره به موضوه بحران سوریه اذعان داشت که طرف ایرانی بر این باور است که تا زمانی که تروریست‌ها سوریه را ترک نکنند چندان معقول نیست که از اسد بخواهیم از قدرت کناره‌گیری کند.

وی عنوان داشته است که در دیدار با همتای ایرانی خود تأکید کرده است: دولت سوریه باید به سرعت تغییر کند و می‌توان یک دولت انتقالی تشکیل داد که متشکل از افرادی باشد که دستانشان آغشته به خون نبوده و دارای مقبولیت در بین عامه باشند. همچنین باید مطمئن بود انتخابات هرچه سریعتر تشکیل شود. هرچند هم‌اکنون در سوریه جنگ داخلی در جریان است اما ما بر این باور هستیم که مردم سوریه از برگزاری انتخابات شادمان خواهند شد. این همان چیزی است که در عراق و لیبی رخ داد. در این کشورها علیرغم جنگ داخلی انتخابات برگزار شد و این انتخابات حداقل زمینه تشکیل یک دولت مقبول را که مردم به آن احترام می گذارند را فراهم کرد.

اردوغان همچنین با اشاره به روابط اقتصادی دو طرف اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سال گذشته 25 درصد کاهش داشته به 13/5 میلیارد دلار رسید. به گفته وی تلاش بر این است که حجم تجارت دو کشور در سال 2015 به 30 میلیارد دلار برسد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 336107

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
    9 4
    دروغ میگه عثمانی ریاکار سیبیل قشنگ! ایران همیشه گفته هیچ کشور خارجی حق تعیین تکلیف برای رفتن یا ماندن رییس جمهور سوریه رو نداره و فقط مردم سوریه در انتخابات باید تصمیم بگیرن.
  • مسعود -ر A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    10 5
    آره تو گفتی و ما باور کردیم! عراق و لیبی رو با سوریه مقایسه می کنی؟ کشور خودم بود اجازه می دادی از کشورهای دیگه تروریست بیاد سر زن و بچه تو ببره؟!
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    4 2
    اینا فکر نکنند مردم جهان براحتی همین فردا و پس فردا و حتا چندین سال دیگه براحتی جنایتی که تروریست ها و حامیان تروریسم کردند رو فراموش میکنند.ننگ تروریسم و حمایت از تروریسم تا ابد در کارنامه ی بعضی ها جاودانه.این تروریست و بقیه تروریست های جهان باید به دست مردم جهان محاکمه بشند تا دیگه هر کس به خودش جرات نداره براحتی ادم خوری تو دنیا راه بندازه. ننگ بر هر چی تروریست و تروریست پرور